ТИЖДЕНЬ ПСИХОЛОГІЇ

29.04.2022

Вправи на розвиток дрібної моторики рук

“Розум у дитини знаходиться на кінчиках її пальців” – справедливо стверджував В.О. Сухомлинський. Деякі спеціалісти наголошують, що хороша моторика рук зараз – це відмінна увага, пам`ять і уява в майбутньому.

Ґудзики — прекрасний матеріал для розвитку дрібної моторики. Діткам від 1 року дуже подобається бавитися з ними. Звичайно, батькам слід уважно стежити за малюком, щоб маленькі ґудзички не опинилися у ротику, носику чи у вушках малечі. А ми пропонуємо вам чудову добірку ідей, як можна використати ґудзики, окрім пересипання, розкидання і збирання назад в коробочку.

1.«Гудзики розсипалися. Розклади їх по кольору»
Завдання: закріплювати знання кольору, розвивати дрібну моторику рук.
Засоби: гудзики різного кольору, контейнер, де на дні  кольорові орієнтири.

Запропонуйте дітям розкласти гудзики по кольорам.

2.«Гудзики розсипалися. Розклади їх по формі»
Завдання: закріплювати знання геометричних форм (кола, квадрата), розвивати дрібну моторику рук.
Засоби: ґудзики різної форми, контейнер, де на дні геометричні форми-орієнтири.
Запропонуйте дітям розкласти гудзики  грунтуючись на геометричні форми.

3.«Чергування гудзиків за завданням»
Завдання: розвивати увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.
Засоби: ґудзики двох кольорів.
Почніть будувати ланцюжок з гудзиків двох кольорів і запропонуйте дитині продовжити ряд, дотримуючись послідовністі.

4.«Знайди зайвий гудзик»
Завдання: розвивати логічне мислення дітей.
Засоби: 5 гудзиків, 1 з яких відрізняється за кольором
Викладіть в ряд 4 гудзики одного кольору і серед них покладіть 1 гудзик іншого кольору. Потім запропонуйте дитині прибрати зайвий гудзик або замінити його на потрібний за кольором.

Можна розкласти гудзики однакові за розміром (наприклад, великі червоні) і серед них один маленький червоний гудзик. Запропонувати виконати те ж саме завдання.

5.«Знайди пари однакових гудзиків»
Завдання: вчити дітей підбирати пари гудзиків, розвивати дрібну моторику пальців рук.
Засоби: колекція гудзиків.
Запрпонуйте дітям уважно розглянути гудзики потім  підібрати пари однакових гудзиків, можна уточнити у дітей, якого вони кольору, форми і розміру.

6. «Мозаїка»
Завдання: закріплювати знання кольору, розвивати дрібну моторику рук, уяву.
Засоби: колекція гудзиків.
Запропонуйте дітям викласти з гудзиків нескладні предмети, наприклад, квітка, прапорець, будиночок. Потім запитайте, якого кольору гудзики діти використовували. Можна запропонувати дітям викласти геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник, прямокутник.

7. «Чудесний мішечок»
Завдання: розвивати тактильні відчуття.
Засоби: мішечок або повітряну кульку, гудзики різного розміру.
Запропонуйте дітям розглянути кілька гудзиків. Запитайте якого гудзики розміру. Потім покладіть їх у мішечок або повітряну кульку. І запропонуйте на дотик визначити великий чи маленький ґудзик потрапив до рук.

 

28.04.2022

Мультфільм про дружбу: Дитяча дружба. Правила дружби. Правила примирення.  https://www.youtube.com/watch?v=YMQ68ITW_18

Справжній друг – руханка, фізкультхвилинка  https://www.youtube.com/watch?v=8P0zMhCZP8c

Чому у дитини немає друзів і як допомогти їх знайти

Не всім дітям вдається легко знаходити спільну мову з однолітками. Завжди є діти, які у центрі у ваги і їх усі люблять, а є такі, що залишаться осторонь і в них немає друзів. Одних обожнюють, а інших дражнять. Чому і що робити?

ЗВІЛЬНІТЬ ДИТИНУ ВІД СВОЄЇ ГІПЕРОПІКИ

Трапляється так, що батьки не можуть до кінця усвідомити, що 5-річна дитина – це вже особистість, якій необхідна свобода. І от, коли малюк вкотре лізе на високу гірку, мама налякано кричить: “Упадеш, розіб’єшся!”, “Ти не зможеш туди залізти, ти ще маленький”. Так і формується у дитини комплекс жертви. Малюк почувається слабким, нікчемним,ні на що не здатним. Тому дошкільник втрачає впевненість у собі і стає слабаком. І навколишні діти це чітко вловлюють. І починають, у кращому разі,ігнорувати його, а в гіршому – обзивати та бити.

 

Що робити? По-перше, відпустити дитину, перестати її надмірно опікувати, дати свободу спілкуванню. І якнайчастіше говорити малюкові: “Ти вже сильний, дорослий. У тебе все вийде!”. А ще треба навчити знайомитися з іншими дітьми,підказати, як це правильно робити.

ДОПОМОЖІТЬ ДИТИНІ ЗНАЙТИ ДРУЗІВ

Що робити, якщо дитина не може знайтидрузів, бо діти у дворі її ображають?

Спершу з’ясуйте, чому її ображають. Якщо очевидних причин для цього немає, тоді це внутрішня психологічна проблема дитини. Малюк невпевнений у власних силах, не відчуваєпідтримки з боку батьків.

Тому підтримайте дитину: вийдіть разом у двір, організуйте якусь гру з усіма дітьми. Наприклад, чемпіонат із футболу або зі швидкісного надування кульок, або малювання крейдою.

По-перше, діти захочуть дружити із вашої дитиною, бо в неї класні батьки, які роздають кульки. По-друге, ваша дитина перестане боятися дітей, здобуде впевненість у собі, побачить, зрештою, як треба знайомитися.

Якщо все це не допомагає, вашій дитині нецікаво спілкуватися з сусідськими дітьми, відведіть її в секцію. Наприклад, якщо ваша дитина любить конструювати, підійде клуб юного техніка. Якщо дочка любить шити, гурток м’якої іграшки – те, що треба. Так дитина не лише цікаво проводитиме час, а й знайде нових друзів.

НАВЧІТЬ ДИТИНУ ВІДСТОЮВАТИ СЕБЕ

Навчити дитину захищатися від нападок необхідно. Якщо дитина розгублюється і не знає дражнилок, вам доведеться згадати їх зі свого дитинства. Наприклад, “хто обзивається, той так сам називається”.

Психолог Світлана Сторожук стверджує: дитячі дражнилки – це тренування перед відстоюванням власної думки. Це ази правильного ведення конфлікту, навички поведінки в екстремальних ситуаціях.
Чи варто дитині давати здачі у відповідь на фізичне насильство? Це вирішують самі батьки. Тут усе залежить від темпераменту дитини. Тихоню, можливо, і варто навчити давати фізичну відсіч.

 

А от якщо вам малюк – справжній вулкан, і він легко може вдарити, тоді треба згладжувати гострі кути. І всіляко переконувати, що фізична сила – не єдиний метод впливу.

Найголовніше, батькам не варто зневірятися, якщо дитина зовсім не схожа на лідера. У дошкільному віці особистість дитини ще не сформувалася остаточно. І цілком можливо, що тихоня-дошкільник із віком стане душею компанії та зробить запаморочливу кар’єру.

 

27.04.2022

Фізкультхвилинка для дітей “Посмішка” https://youtube.com/watch?v=Uzs9WEOLkIY&feature=share

ПОСМІШКА – ПОРЯТУНОК ДЛЯ ПСИХІКИ

Зараз ми знаходимось у важкій, невизначеній ситуації. І нібито немає приводу для сміху. Але! Гумор нас рятує: знижує гормон стресу. Дозвольте собі посміхатися хоч іноді. Сміх та гумор дозволяють легше пережити нам будь-яку ситуацію. Тим більше – це корисно для наших дітей. Діти повинні сміятися і радуватись – у них дитинство!

Сміх – дивовижний феномен людської психіки, деякі фахівці називають це концентрованою медитацією. Сміятися – це корисно! З усіх живих істот на планеті посміхається тільки людина.

Коли ми сміємося, відбувається викид біологічно активних речовин, які відповідають за задоволення. Під час сміху знижується підвищена збудливість, людина приходить в стан рівноваги, спокою, задоволення, радості, щастя. Сміх благотворно впливає на наше соматичне та психічне здоров’я – люди, які часто сміються, рідше страждають від підвищеного тиску, у них менший ризик інсульту, тривожних та депресивних порушень.

Посмішка – це не просто розтягнуті губи, це емоція, яка викликає зміни внутрішнього стану нашого організму!

Почуття гумору – майже імунна система розуму! Крім того, сміх благотворно впливає на серцево – судинну систему, знижує частоту пульсу, тиск та м’язову напругу.

Проведіть маленький експеримент над собою – станьте перед дзеркалом і змусьте себе посміхнутися, навіть якщо нема ніякого приводу. Утримайте веселий вираз обличчя якомога довше. Якщо посмішка «сповзає» з обличчя, відпочиньте і знов зробіть спробу. Через деякий час ви відчуєте, що ваш психологічний стан поліпшився.

У чому секрет? Коли людина сміється, приток крові до мозку посилюється, клітини отримують більше кисню, а емоційний стан поліпшується. До речі, страх отримати зморшки при сміху цілковито безпідставний. Навпаки, сміх тонізує м’язи обличчя, а притік крові живить шкіру, робить її теплою та свіжою.

 

  • Сміх – це фізкультура. Розсміявшись 100 разів, ви відчуєте себе так же, як після 10 хвилин занять на тренажері.
  • Сміх – це антистресова ін’єкція, один із захисних механізмів людини.
  • Сміх зміцнює пам’ять.
  • Сміх – двигун кар’єри.
  • Сміх – еліксир молодості й довголіття. Почуття гумору впливає на тривалість життя.
  • Сміх – ліки від страху.Правильне дихання під час сміху допомагає подолати страх.

Бажаю миру та радості!

26.04.2022

Кольоротерапія вправи та ігри на заспокоєння https://docs.google.com/document/d/1yiiiV7IAw3SH0HVgkFosAgwLEY3_UrKc/edit#

Як впливати на настрій дитини за допомогою кольору?

Чому діти люблять яскраві кольори?

Відповідь на це питання знайшли британські фізіологи. Досліджуючи поведінку дітей до року, вони прийшли до висновку, що причина криється у нерозвиненості колб і паличок в очах. До чотирьох місяців малюк бачить світ у тьмяних тонах, тому в міру дорослішання насичені фарби викликають у нього захоплення. З такою думкою згодні і психологи. Діти постійно бачать навколо себе щось нове і барвисте, тому підсвідомо асоціюють насичені відтінки з чимось приємним.

Які емоції викликають різні кольори?

  • Залежно від насиченості того чи іншого відтінку малюк може відчувати абсолютно різні емоції. Про це далі.
  • Червоний спонукає малюків до руху, а не до проявів агресії, як прийнято вважати. Обов’язково купіть дитині червону чашку або тарілку. Бачачи такий посуд щоранку, дитина буде отримувати додатковий заряд бадьорості.
  • Блакитні відтінки просто створені для мрійників. Вони відмінно заспокоюють, тому сміливо купуйте піжами і постільну білизну цього кольору.
  • Білий добре бадьорить, допомагає зібратися і зосередитися. Не дарма це один із головних кольорів шкільної форми.
  • Предмети або одяг синього кольору покращують настрій. Радимо запастися ручками, зошитами та зимовим одягом даного кольору.
  • Відтінки зеленого давно використовуються кольоротерапевтами в якості заспокійливого засобу. Вони добре впливають на дитину в моменти сильного емоційного напруження.
  • Що стосується жовтого кольору, то він стимулює роботу мозку і примушує діяти. Подбайте про те, щоб спортивна форма дитини обов’язково містила цей колір.

Як посилити ефект кольоротерапії?

Якщо ви хочете, щоб дитина розвивалася гармонійно, поставтеся до вибору кольорів, які його оточують, усвідомлено. Наповніть дитячий простір яскравими фарбами. Нехай у його кімнаті і в ігровій зоні переважають зелений, синій, жовтий, червоний та інші кольори.

Це правило стосується також іграшок та одягу. Для активних ігор і розвиваючих занять краще вибрати речі найбільш насичених кольорів, а ось для сну підійдуть піжами пастельних відтінків, у них малюк буде відчувати себе спокійніше. І найголовніше, дозволяйте дитині самій вибирати предмети улюбленого кольору. Так ви зрозумієте, які відтінки подобаються йому найбільше. Крім цього, таким чином можна більше дізнатися про почуття та переживання малюка. Наприклад, якщо він вважає за краще одягатися у чорний, можливо, вам варто звернутися за допомогою до дитячого психолога.

25.04.2022

Знайомство дітей з емоціями та почуттями (перегляд навчального відео) https://www.youtube.com/watch?v=17rG9EHzcLI

 

Розвиток емоційного інтелекту: рухлива гра “Дзеркало емоцій” https://www.youtube.com/watch?v=oRz1_YY4rnM

 

Поради для батьків

Емоції в житті дитини

        Дошкільне дитинство – особливий період в розвитку дитини, коли розвиваються загальні здібності,

необхідні кожній людині в будь-якому виді діяльності.

Зараз діти стали менш чутливими до почуттів інших, вони не завжди можуть зрозуміти їх, не можуть висловити й усвідомити свій внутрішній стан і свій настрій, і часто виявляють його в різкій формі. Звідси і виникають труднощі в стосунках з однолітками та дорослими. Також збідніла емоційна сфера є причиною затримки розвитку інтелектуальної сфери. Діти менше цікавляться чимось новим, в їхніх іграх відсутня творчість, а деякі зовсім не вміють гратись.

Емоції відіграють важливу роль в житті дитини. Виявляючись у поведінці, вони інформують дорослого про те, що дитині подобається, що дратує. По мірі того, як дитина росте, її емоційний світ стає різноманітнішим і багатшим.

До 3-х років емоційний розвиток дитини досягає такого рівня, що він може себе поводити зразково. Однак те, що діти здатні до так званої “хорошої поведінки”, ще не значить, що вона постійно буде такою.

Для молодшого дошкільника характерними є різкі перепади настрою, адже його емоційний стан залежить від фізичного комфорту. Якщо чотирирічний малюк дуже втомився чи переніс повний напруження день, він цілком може себе поводити, як менша віком дитина. І це є сигналом для дорослого, що в даний момент йому потрібна допомога та підтримка. На настрій малюка 3-4 років починають впливати  взаємостосунки з однолітками та дорослими. Він починає оцінювати поведінку оточуючих людей.

До 4-5 років дитина стає більш витривалою фізично. Це стимулює розвиток психологічної витривалості. Знижується втомлюваність, фон настрою вирівнюється, стає більш стабільним, менш сприятливим до перепадів.

В дітей старшого дошкільного віку почуття панують над всіма їх сторонами життя. Дитина 6 років може бути стриманою і приховати страх, агресію, сльози. Але лише тоді, коли це дуже потрібно.

Найбільш сильним і важливим джерелом для хвилювань стають стосунки  з іншими людьми – дорослими та дітьми. Потреба “бути хорошим” для оточуючих визначає поведінку дитини. Ця потреба визначає появу складних багатопланових почуттів: ревнощі, співчуття, заздрість.

Процес розпізнавання і передачі емоцій є складним і потребує від дитини певних знань, певного рівня розвитку. Діти звертають увагу головним чином на вираз обличчя, не помічаючи пантоміміку (жести, постава). Старші дошкільники мають ще недостатні уявлення про емоційні стани людини і їх прояви.

Емоції не розвиваються самі по собі. Змінюються установки особистості, її відношення до світу, і разом з ними формуються і змінюються емоції. Виховання через емоційні впливи – дуже тонкий процес. Основним завданням його є не пригнічення та викорінення емоцій, а правильне керування ними.

Створюємо емоційне благополуччя дітей

 Шановні батьки! 

Виростити  психічно здорову та емоційно стійку дитину Вам допоможуть наступні рекомендації:

        – Оточіть дитину атмосферою психологічного комфорту: відмовтесь від непорозумінь та конфліктів, категоричності, підвищених, необґрунтованих  та  незрозумілих  вимог  до дитини

         – Звільніть дитину від негативних переживань. Навчіться керувати власними  діями  та  висловами

         – Збільшіть емоційне спілкування з дитиною: цікавтесь її внутрішнім станом, переживаннями, бажаннями

         – Виявляйте любов до дитини обіймами, поглажуваннями, цілунками, ласкавим поглядом та теплим словом

       – Вселяйте віру  дитини  в  її  сили, можливості

        – Схвалюйте найменший успіх дитини, особливо невпевненої та сором’язливої

        – Будьте поруч з  дитиною  в  її  труднощах  і  радощах

         – Свої  зауваження  чи  побажання  висловлюйте  тактовно

          – Будьте терпимі та доброзичливі.

Знайомство дітей з емоціями та почуттями (перегляд навчального відео) https://www.youtube.com/watch?v=oRz1_YY4rnM

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *