СТОРІНКА ЛОГОПЕДА

03.04.2020

 учитель – логопед Рябченко Н.Г.

ЗВУК К

02.04.2020

 учитель – логопед Рябченко Н.Г.

звук К Microsoft Office Word

звук К Microsoft Office Wordзвук К Microsoft Office Word         

 01.04.2020

 учитель – логопед Рябченко Н.Г.

ЗВУК К

5.Закінчи слово складом КА

Мис…                  бул…               лав…                 шап…                   закол…

Руч….                   Гол…              зай…                  шуб…                   гойдал…

Кіш…                   бан…               май…                 шиш…                 вішал…

Ялин…                соба…             гір…                    лож…                  лопат…

Ніж…                  що…                 нір…                  каз…                     солом…

Сум…                  пал…               миш…                загад…

  1. Повтори слова
  • каша                  канава           куб                    корова

камінь               Катя               кущ                    молоко

казан                 коза               кит                     далеко

калина              колос             кислий              близько

             кабіна                коса               Київ                   санки

 Какао            кактус                    кабачок

какаду          колосок                каблук

кокос            казак                      кнопка

качка            колобок                кусок

кубик            котик

Капкан         пікнік

Кокон            копійка

7

.КАП-КАП-КАП

Крапля раз, крапля два,

Не поспішаючи сперва:

Діти:    КАП-КАП-КАП (повільно плескати в долоні)

Стали краплі поспішати

Одна одну доганяти:

Діти: Кап-КАП-КАП-КАП (плескати частіше)

Парасолю розкриваєм

Від  доща себе ховаєм

( підняти стулені долоні над головою

31.03.2020

 Учитель – логопед Годунова Н.С.  

Лексична тема «Весна»

Словник.

Іменники: весна, пролісок, струмок, котики, брунька,  береза, верба, кульбаба, квіти, аромат, безхмарність, вітер, день, ніч, пори року, пташки, березень, квітень, травень, день, ніч.

Дієслова:  дзюрчати, розпускатися, розцвітати, оживати, витикатися, пробиватися, прославляти, радіти, співати.

Прикметники: ароматний безхмарний, вітряний, запашний, різнокольоровий, сонячний, лагідний, квітучий, пахучий, радісний, теплий, довгий, короткий, теплий, холодний.

Прислівники: гарно, тепло, яскраво, лагідно, ніжно, весело, дзвінко, сонячно, безхмарно.

Пограйте  з  дітьми  в  дидактичні  ігри „Що робить?” (сонечко – гріє, припікає, світить, посміхається; бурулька – тане, капає, зменшується; хмарки – пливуть, летять, плачуть; струмок – дзвенить, співає, біжить, дзюрчить, спішить тощо).

Утворення іменників і прикметників із здрібніло-пестливими суфіксами: сонце – сонечко, хмара – хмарка, теплий – тепленький, веселий – веселенький тощо.

Утворення різних форм складних прикметників у грі «З двох слів – одне»:

Червона  щока – червонощокий;

Довге   вухо – довговухий;

Біле   лице – білолиций.

Утворення прикметників із словотвірним значенням з префіксом пре- у грі «Збільш слово» (превеликий, прехороший, прекрасний, прегарний).

Зміна дієслів у часі у грі «Було, є, буде» (гуляли, гуляємо, гулятимемо; цвіли, цвітуть, цвістимуть).

Розвиток немовленнєвих процесів.

Активізація пізнавальних процесів

Розвиток мислительних операцій  у дидактичній вправі „Порівняй дерево і кущ”

31.03.2020

 учитель – логопед Рябченко Н.Г.

ЗВУК К

Звук К – твердий, задньоязиковий, зімкнений,глухий, ротовий

Артикуляція звука К

  • губи розкриті , займають нейтральне положення ;
  • зуби розімкнуті ;
  • кінчик язика лежить біля нижніх зубів , не торкаючись їх , передня і середня частина спинки язика опущені , задня частина піднята , змикається з м’яким піднебінням ( на стику м’якого і твердого піднебіння ) , бічні краї язика злегка торкаються задньої частини твердого піднебіння ;
  • м’яке піднебіння підняте, притиснуте і закриває прохід в носову порожнину ;
  • голосові зв’язки розімкнуті і не выбрують ;
  • повітряний струмінь виходить через ротову порожнину , розриваючи змичку між задньою частиною спинки язика і м’яким піднебінням , видих сильний.

 Для підготовки до правильного вимовляння звука  рекомендуються артикуляційні вправи:

  • « кашляємо » ;
  • « гірка» – губи в усмішці , рот відкритий , кінчик язика відтягнуть від нижніх різців , а задня частина язика високо піднята вгору і торкається м’якого піднебіння ;
  • посмішка з зімкнутими губами ;
  • посмішка з розімкнутими губами ( « парканчик »).

Автоматизація звуків К (КЬ)

 1.Закінчи слово звуком К

Віни…

Шнуро…

Молото…

Фіні…

Паву…

банти…

замо…

колосо…

 

2.

ка-ко-ку-ки

 

ко-ку-ки-ка

 

ку-ки-ка-ко

 

ки-ка-ко-ку

    ак-ок-ук-ик ок-ук-ик-ак ук-ик-ак-ок ик-ак-ок-ку

 

  3. Повтори ,наголошуючи виділений склад:

КО-ку           ку-КО               КА-ку-ко                ко-ку-КА

КО-ка           ку-КА               ка-КО-ку                ко-КУ-ка

4.   ак-ак-ак- бак, мак, так,лак;

 

          ук-ук-ук- тук, бук,жук, внук, павук;
          ик-ик-ик-  віник, вогник,бик

ік-ік-ік-сік, фінік

          як-як-як- маяк, як.

ок-ок-ок- пісок,синок, замок, танок

Шановні  батьки!  Щотижня починаємо  друкувати  матеріал  по  розвитку, розширенню, активізаціїї словника  наших  дітей. Адже cловник-це  одна  з  головних  складових  мовлення.

30.03.2020

Учитель – логопед Годунова Н.С.

Лексична тема «Весна»

Словник.

Іменники: весна, пролісок, струмок, котики, брунька,  береза, верба, кульбаба, квіти, аромат, безхмарність, вітер, день, ніч, пори року, пташки, березень, квітень, травень, день, ніч.

Дієслова:  дзюрчати, розпускатися, розцвітати, оживати, витикатися, пробиватися, прославляти, радіти, співати.

Прикметники: ароматний безхмарний, вітряний, запашний, різнокольоровий, сонячний, лагідний, квітучий, пахучий, радісний, теплий, довгий, короткий, теплий, холодний.

Прислівники: гарно, тепло, яскраво, лагідно, ніжно, весело, дзвінко, сонячно, безхмарно.

Пограйте  з  дітьми  в  дидактичні  ігри „Що робить?” (сонечко – гріє, припікає, світить, посміхається; бурулька – тане, капає, зменшується; хмарки – пливуть, летять, плачуть; струмок – дзвенить, співає, біжить, дзюрчить, спішить тощо).

Утворення іменників і прикметників із здрібніло-пестливими суфіксами: сонце – сонечко, хмара – хмарка, теплий – тепленький, веселий – веселенький тощо.

Утворення різних форм складних прикметників у грі «З двох слів – одне»:

Червона  щока – червонощокий;

Довге   вухо – довговухий;

Біле   лице – білолиций.

Утворення прикметників із словотвірним значенням з префіксом пре- у грі «Збільш слово» (превеликий, прехороший, прекрасний, прегарний).

Зміна дієслів у часі у грі «Було, є, буде» (гуляли, гуляємо, гулятимемо; цвіли, цвітуть, цвістимуть).

Розвиток немовленнєвих процесів.

Активізація пізнавальних процесів

Розвиток мислительних операцій  у дидактичній вправі „Порівняй дерево і кущ”.

 учитель – логопед Рябченко Н.Г.

                                     Тема «Посуд»

– Що можна назвати одним словом посуд? Як ти думаєш, для чого нам потрібен посуд? Який посуд ти ще знаєш?

– Де зберігається посуд? Такий посуд називається кухонним?

– Який ще існує посуд?столовий, чайнийкавовий. Як ти думаєш, для чого потрібні ці види посуду? До якої посуди відносяться чайник, чашка, цукорниця і блюдце? А до якої посуди ми віднесемо тарілку і салатницю?

– Візьми синій олівець і намалюй чашку. Яка чашка вийшла? (Синя, а якщо ми її намалюємо червоним олівцем?

– Як ти думаєш, чому чайник назвали чайником, а кавник – кавником? Спробуй пояснити назви слів: цукорниця, хлібниця, салатниця, маслянка, сільничка.

– Зайдіть на кухню і розгляньте посуд, розкажіть для чого він потрібний.

Пограйте в ігри

  • «Скажи, який?»Продовж фрази:

Стакан зроблений зі скла – … .; каструля зроблена з металу -; ложка зроблена з пластмаси – …; стаканчик зроблений з паперу – ….

  • Назви ласкаво:каструля -; склянка-. ; ложка -. Пательня –
  • Порахуй до п’яти:Один стакан – два, п’ять … ложка лялька два, п’ять.
  • Один – багато каструля – багато; чашка -. ; кружка -…; миска -.
  • Що не так? Посуд можна мити милом. Скляний посуд не б’ється. .
  • Скажи навпаки Прозора -; тендітна -. чиста.

27.03.2020

учитель – логопед Рябченко Н.Г.

https://mail.ukr.net/attach/resize/15852519680421200884/1?size=preview_desktop

https://mail.ukr.net/attach/resize/15852519680421200884/2?size=preview_desktop

 

26.03.2020

Рябченко Н.Г.

https://mail.ukr.net/desktop#readmsg/15851647302341441896/f0

https://mail.ukr.net/desktop#readmsg/15851647302341441896/f0

https://mail.ukr.net/desktop#readmsg/15851647302341441896/f0

23.03.2020.

Рябченко Н.Г.

Чистомовки

 Че-че -че- влітку сонечко пече,

чу-чу-чу- всім спечу по калачу,

чі-чі-чі- не лежи на печі.

Шу-шу-шу- чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят- їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки- їх говорять залюбки.

Ло-ло-ло- щоб чисте мовлення було.

Ла-ла-ла: Алла дівчинка мала.

Ли-ли-ли: В гості ми до неї йшли.

Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.

Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.

Л’є-л’є-л’є: Чаю Аллочка нал’є.

Лі-лі-лі: Ось лимони на столі.

Лю-лю-лю: Дуже кисле не люблю.

Ло-ло-ло: Снігом землю замело.

Ля-ля-ля: Стала білою земля.

Лі-лі-лі: Ось замети чималі.

Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора.

Ар-ар-ар: Ми поїдем в зоопарк.

Ро-ро-ро: Доберемось на метро.

Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру.

Ру-ру-ру: Риє кріт собі нору.

Ру-ру-ру: Заєць обдира кору.

Ра-ра-ра: Закінчилася в нас гра.

Рі-рі-рі: Що ти бачиш угорі?

Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю.

Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?

Ря-ря-ря: Небо синє, як моря.

Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?

Ри-ри-ри: Там літають комари.

Ра-ра-ра: З комарами мошкара.

Ра-ра-ра: Розбігаймось до утра!

Ічка-ічка-ічка: Ось глибока річка.

Ачка-ачка-ачка: Пливла по річці качка.

Єчки-єчки-єчки: Знесла вона яєчки.

Чат-чат-чат: Навиводить каченят.

Чить-чить-чить: Плавать діточок навчить.

Ічці-ічці-ічці: Попливуть разом по річці.

Чок-чок-чок: Ось червоний бурячок.

Чу-чу-чу: Я капусту посічу.

Щок-щок-щок: В чавунці зварю борщок.

Чний-чний-чний: Получився борщ смачний.

Че-че-че –

Бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча –

Дай, бабусю, калача.

Чі-чі-чі –

Їж, будь ласка, калачі.

 

Па-па-па – розсипана крупа.

Пе-пе-пе – кошеня сліпе.

По-по-по – річка Лімпопо.

Іп-іп-іп – зеленіє кріп.

Ап-ап-ап – травку щипле цап.

Уп-уп-уп – поживний суп.

Оп-оп-оп – у річці короп.

Пу-пу-пу – по широкому степу.

Пи-пи-пи – золотаві снопи.

Ав-ав-ав – не лови гав.

Ва-ва-ва – книжка нова.

Ву-ву-ву – вип’ємо каву.

Ув-ув-ув – новину почув.

Ві-ві-ві – здивувались паві.

Ів-ів-ів – льон зацвів.

Во-во-во – намальовано криво.

Ов-ов-ов – накололи дров.

Ив-ив-ив – я квіти полив.

Ви-ви-ви – чорні брови.

Ра-ра-ра – висока гора.

Ро-ро-ро – гостре перо.

Рі-рі-рі – сонце угорі.

Ру-ру-ру – не псуй кору.

Ри-ри-ри – книжку бери.

Ір-ір-ір – великий двір.

Ир-ир-ир – голландський сир.

Ря-ря-ря – ясна зоря.

Ар-ар-ар – вправний кухар.

Ер-ер-ер – молодий шофер.

Ма-ма-ма — холодна зима.

Му-му-му — молока кому?

Мо-мо-мо — до школи йдемо.

Ми-ми-ми — нові килими.

Мі-мі-мі — веселій кумі.

Ме-ме-ме — хто книжку візьме?

Ам-ам-ам — нікому не дам.

Ом-ом-ом — помиємо з милом.

Ем-ем-ем — туди не підем.

Ум-ум-ум — у класі шум.

Им-им-им — від багаття дим.

Ім-ім-ім — збудуємо дім.

Ла-ла-ла — бігла край села.

Ля-ля-ля — зелене гілля.

Та-та-та — спіймали кота.

Тя-тя-тя — довести до пуття.

Ду-ду-ду — у кіно піду.

Дю-дю-дю — зустріну суддю.

Са-са-са — вкусила оса.

Ся-ся-ся — малина уся.

Зу-зу-зу — боюся грозу.

Зю-зю-зю — намажуся маззю.

На-на-на — тепла весна.

Ня-ня-ня — купали коня.

Ра-ра-ра — висока гора.

Ря-ря-ря — вранішня зоря.

Ца-ца-ца — смачна піцца.

Ця-ця-ця — лагідна киця.

1) Би-би-би – зелені боби,

пи-пи-пи яблука купи,

бі-бі-бі – я кажу тобі,

пі-пі-пі – смітинки в крупі,

ти-ти-ти – високий рости,

ті-ті-ті – вогонь у плиті,

ди-ди-ди – вийшли із води,

ді-ді-ді – не види в воді.

2) Ка-ка-ка – нова іграшка,

ку-ку-ку – підніму руку,

ко-ко-ко – ми їмо яблуко,

ки-ки-ки – у нас іграшки.

3) За-за-за – там іде коза,

зу-зу-зу – ми ведем козу,

зи-зи-зи – сіно відвези,

са-са-са – ось летить оса,

су-су-су – ми побачили косу,

си-си-си – прилетіли оси,

це-це-це – кругле яйце,

єць-єць-єць – сірий заєць.

4) Ду-ду-ду – ой, я упаду,

му-му-му – йду додому.

5) Са-са-са – летить оса,

зу-зу-зу – веду козу,

за-за-за – іде коза,

су-су-су – відро несу,

шу-шу-шу – листям шуршу,

ша-ша-ша – наша Маша.

6) Ча-ча-ча – в мене немає мяча,

чі-чі-чі – у мене ключі,

іч-іч-іч – надворі ніч.

7) Язик угору – ша-ша-ша,

Наша маша в ліс пішла.

Язик донизу – са-са-са,

Укусила в ніс оса.

Язик угору – ши-ши-ши,

Машу в лісі ми знайшли.

Язик донизу – си-си-си,

Вуса, вуса у оси.

 

8) – Я жук, жук – жу-жу,

Навколо кружу, жу-жу-жу.

9) Вітерець у лісі – ш-ш-ш,

повзе вуж у траві – с-с-с,

прилетів жук – ж-ж-ж,

заспівав комарик – з-з-з,

чайник пару випускає – к-к-к.

10) Ко-ко-ко – не ходіть далеко,

ки-ки-ки – мичйте чисто руки,

жи-жи-жи – чистомовку кажи,

же-же-же – хатинку береже,

ша-ша-ша – смачна каша,

шу-шу-шу – їм кашу,

га-га-га – широка дорога,

гу-гу-гу – покажу дорогу.

11) Ча-ча-ча – в мене добра вдача,

чу-чу-чу – на ракеті я лечу,

чі-чі-чі – буду їсти калачі.

12) Ра-ра-ра – весела гра,

ро-ро-ро – воронове перо,

ру-ру-ру – до рук беру,

рі-рі-рі – маленькі снігурі,

ри-ри-ри – за мною повтори.

13) Ла-ла-ла – гора мала,

лу-лу-лу – маю ляльку малу,

лі-лі-лі – черевики вдже малі,

ли-ли-ли – ми водиці налили.

14) Ар-ар-ар – кипить наш самовар,

ор-ор-ор – ось червоний помідор,

ир-ир-ир – мій тато командир.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *