Сторінка вихователя-методиста

      Карантин — річ, звичайно, несподівана. Але цей час дистанційного навчання можна використати не тільки для захисту здоров’я, а ще й для тренування навички планування справ.

Пропонуємо вам поради, що допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне — встигнути відпочити!

  • Перша порада: свій ранок починайте в звичний для вас час. Ніжитися в ліжку будемо, як зазвичай, у вихідні дні.
  • Друга порада: покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист-план. Запишіть у два рядки: першочергове (наприклад: зарядка — пів години, душ — 10 хвилин, сніданок — 10 хвилин, прочитати робочу пошту — 5 хвилин та інше) та другорядне (погуляти з собакою/кішкою — півгодини, увійти в соцмережі та поспілкуватись із друзями — 20 хвилин та інше). Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!
  • Третя порада: на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання (20-30 хвилин) та для ОБОВ’ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин).
  • Четверта порада: вирішуючи робочі завдання, уважно читайте та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитися на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок колезі стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
  • П’ята порада: відмітьте у вашому листі-плані виконані заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до списку справ другої колонки, обов’язково відпочиваючи після виконаного завдання.

ДИТЯЧИЙ ТЕЛЕКАНАЛ ПЛЮС ПЛЮС І МОЗ УКРАЇНИ ЗАПУСТИЛИ МУЛЬТФІЛЬМ З ПОРАДАМИ ПРО ТЕ, ЯК ПОВОДИТИСЯ МАЛЕЧІ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ ЧЕРЕЗ КОРОНАВІРУС COVID-19.

Разом з героями Трикутею, Квадриком і Кружком діти дізнаються, як легко «озброїтися проти вірусу».

«Допоможемо дітям убезпечитися від коронавірусу! Спілкуймося з ними на важливу тему простою мовою», — закликають творці мінімультфільму.


план роботи березень 2020

ДО УВАГИ ПЕДАГОГІВ! ВСІ ДОДАТКИ ПЛАНУ НА БЕРЕЗЕНЬ (У РОЗГОРНУТОМУ ВИГЛЯДІ) РОЗМІЩЕНІ НА GOOGL ДИСКУ.  ПОСИЛАННЯ НА ДИСК РОЗМІЩЕНО У VIBER ГРУПІ ЗАКЛАДУ

Методична робота  дошкільного закладу

      Cпрямована на вивчення і впровадження в практику роботи педагогічних працівників теорії та методики розвитку, навчання і виховання дошкільників, а також оволодіння сучасною методологією, збагаченні досвіду педагогів новими прогресивними методами, впровадження новітніх розробок, позитивного досвіду, сучасних педагогічних технологій. Методичний кабінет дошкільного навчального закладу є центром методичної допомоги  практичним працівникам та поширення науково психолого – педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання та   навчання дітей дошкільного віку.

 Методична служба дошкільного закладу виконує наступні функції: 

організація методичної й науково-дослідної роботи ДНЗ;

 забезпечення професійною інформацією;

діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;

  організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;

    Одним з основних завдань методичної служби є надання допомоги педагогам у формуванні й удосконаленні навичок самоосвітньої діяльності, що передбачає такі види роботи як: систематичне консультування з питань організації самоосвіти; допомога педагогу  з метою подолання труднощів; підготовка й надання методичних рекомендацій щодо актуальних проблем теорії і практики.

    У дошкільний заклад приходять молоді спеціалісти , тому однією з пріоритетних форм роботи з кадрами є «Школа молодого вихователя». Участь у засіданнях школи сприяє розширенню знань молодих спеціалістів щодо професійної майстерності сучасного педагога-практика, підвищенню професійного рівня, забезпеченню інтересу до роботи з дошкільниками.

    Для забезпечення вільного пошуку педагогами необхідних навчально-методичних матеріалів вихователь-методист систематизує інформаційний та дидактичний фонди методичного кабінету і створює картотеку, завданням якої є допомога педагогам у підборі необхідного матеріалу чи літератури.

   Важливою складовою кабінету є бібліотека з  фондом сучасної методичної літератури для вихователів ДНЗ, який постійно поповнюється новими виданнями.

Запорукою успіху у вихованні та навчанні дітей, зміцненню їх здоров’я є співпраця педагогів ДНЗ і батьків вихованців.


Методичні рекомендації щодо планування навчально-виховної роботи з дітьми в дошкільних навчальних закладах.
    Організація навчально-виховного процесу  у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну  освіту» і спрямована на реалізацію  основних завдань.
    У навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки тощо. Вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально залежно від  віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога.

” Збереження фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку, їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище” 

Адаптація ( з лат. «пристосування») – це пристосування організму до нової обстановки , а для малюка дитячий садок є новим, ще не  відомим простором, з новим оточенням і новими відносинами.

Пристосування організму відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному та психологічному.

Фізіологічна адаптація – реакція функціональних систем організму, яка найбільш повно відповідає потребам певної ситуації.

Соціальна адаптація – постійний процес активного пристосування індивіда до умов соціального становища, а також результати цього процесу.

Психологічна адаптація – реакція нервової системи на пристосування до нових умов. Під час адаптації прояв малюком позитивних емоцій є дуже рідкісним явищем. А от негативних більше – це страх, джерело стресового стану дитини, який призводить до порушень стану нервової системи порушується сон .

Процес адаптації має різну для кожної дитини тривалість в часі і проходить у кілька етапів-фаз:

  1. «Шторм» – на комплекс нових впливів всі системи організму дитини відповідають реакціями руху і значною напругою. Зростає збудливість, тривожність, можливе збільшення агресивності або поглиблення в себе. Погані сон, апетит, настрій. Фізіологічна і психологічна буря триває від 2-3 днів до 1-2 місяців (в окремих дітей)
  2. «Шторм вщухає» – період нестійкого пристосування, коли дитячий організм шукає оптимальних варіантів реакції на зовнішні впливи. Малюк і далі приглядається до нового оточення, намагається долучитися до спільної діяльності, стає активним, зацікавленим, врівноваженим. Цей період більш тривалий ніж перший: від 1 тижня до 2-3 місяців.
  3. «Штіль» – етап щодо сталого пристосування. Організм знаходить сприятливі варіанти реагування на нові умови життя, режим дня , спілкування. Дитина починає активно засвоювати контакти, брати участь у заняттях. Зменшується хворобливість, стабілізується сон, апетит, настрій. Цей період від 2-3 тижнів до 6 місяців.

Правила роботи вихователів з дітьми, які вперше прибули до дитячого садочку

       Знання психологічних особливостей дитини раннього віку – це запорука успішної і плідної роботи.

       Не залишай дитину без уваги.

       Допоможи дитині знайти спільну мову з однолітками.

       Зустрінь дитину з відкритим серцем і любов’ю, щоб дитина відчула себе захищеною.

       Не вживай грубих і образливих слів.

Методи успішної адаптації дітей в тісній співпраці вихователя з батьками

Ø Анкетування батьків;

Ø Дні «відкритих дверей»;

Ø «прогулянкові групи»;

Ø Недовге перебування дитини в групі з батьками;

Ø Консультації, поради, пам’ятки;

Ø Відвідування дитини вдома.


 


Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *