Перелік освітніх компонентів, визначених освітніми програмами
Базовий компонент дошкільної освіти є державним освітнім стандартом, що визначає очікування суспільства в питаннях розвиненості, вихованості та освіченості дитини дошкільного віку. Мета створення стандарту полягає у збереженні самоцінності дошкільного дитинства, визначенні особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку та забезпеченні наступності між дошкільною та початковою освітою.Компетентності формуються у просторі освітніх напрямів роботи закладу дошкільної освіти через організацію педагогом базових (основних) видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку) за підтримкою батьків в умовах родинного сімейного виховання.
В основі освітнього процесу — пріоритетність досвіду дитини діяльнісний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, інтегрований і соціокультурний підхід.
Вимоги до змісту й організації освітнього процесу ґрунтуються на принципах співпраці дитини, вихователя і батьків або законних представників дитини, забезпечення рівного доступу всіх дітей до закладів дошкільної освіти, реалізації самостійної творчої діяльності дитини в освітньому процесі з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку дітей, ігрової діяльності як провідної та принципу навчання через гру, як наскрізного у взаємодії з дитиною. Упровадження зазначених підходів до організації освітнього процесу передбачає повагу до дитини, пріоритет щасливого проживання дитиною сьогодення.
Освітні компоненти, визначені освітніми програми
| №п/п | Освітній напрям | |
| 1. | Освітній напрям «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ» | Особливості психічного розвитку |
| Здоровя та фізичний розвиток | ||
| 2. | Освітній напрям «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ» | Предметно-практична, технологічна компетентність |
| Сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентність | ||
| 3. | Освітній напрям «Екопростір розвитку дитини» | Природничо-екологічна компетентність |
| Навички, орієнтовані на сталий розвиток | ||
| 4. | Освітній напрям «ГРА ДИТИНИ» | Ігрова компетентність |
| 5. | Освітній напрям «ДИТИНА В СОЦІУМІ» | Соціально-громадянська компетентність |
| 6. | Освітній напрям «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ » | Мовленнєва компетентність |
| Комунікативна компетентність | ||
| Художньо-мовленнєва компетентність | ||
| 7. | Освітній напрям «ДИТИНА У СВІТІ МИСТЕЦТВА» | Мистецько-творча компетентність |







