Перелік освітніх компонентів, визначених освітніми програмами
Компетентності формуються у просторі освітніх напрямів роботи закладу дошкільної освіти через організацію педагогом базових (основних) видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку) за підтримкою батьків в умовах родинного сімейного виховання.
В основі освітнього процесу — пріоритетність досвіду дитини діяльнісний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, інтегрований і соціокультурний підхід.
Вимоги до змісту й організації освітнього процесу ґрунтуються на принципах співпраці дитини, вихователя і батьків або законних представників дитини, забезпечення рівного доступу всіх дітей до закладів дошкільної освіти, реалізації самостійної творчої діяльності дитини в освітньому процесі з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку дітей, ігрової діяльності як провідної та принципу навчання через гру, як наскрізного у взаємодії з дитиною. Упровадження зазначених підходів до організації освітнього процесу передбачає повагу до дитини, пріоритет щасливого проживання дитиною сьогодення.
Освітні компоненти, визначені освітніми програми
№п/п | Освітній напрям | |
1. | Освітній напрям «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ» | Особливості психічного розвитку |
Здоровя та фізичний розвиток | ||
2. | Освітній напрям «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ» | Предметно-практична, технологічна компетентність |
Сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентність | ||
3. | Освітній напрям «Екопростір розвитку дитини» | Природничо-екологічна компетентність |
Навички, орієнтовані на сталий розвиток | ||
4. | Освітній напрям «ГРА ДИТИНИ» | Ігрова компетентність |
5. | Освітній напрям «ДИТИНА В СОЦІУМІ» | Соціально-громадянська компетентність |
6. | Освітній напрям «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ » | Мовленнєва компетентність |
Комунікативна компетентність | ||
Художньо-мовленнєва компетентність | ||
7. | Освітній напрям «ДИТИНА У СВІТІ МИСТЕЦТВА» | Мистецько-творча компетентність |