Старша Лог. “А” група

26.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Вихователь Мірзаєва Л.М.

https://www.youtube.com/watch?v=PIfHnaTQFjc&feature=youtu.be

26.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Вихователь Мірзаєва Л.М.

25.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Вихователь Мірзаєва Л.М.

22.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА    Тема: «Радісним життя стає, якщо друг у тебе є»
Бесіда про дружбу:
  • Дітки, а чи є у вас друзі?
  • Як ви розумієте, що таке дружба?
  • Як ви вважаєте, чи важко бути справжнім другом? А для чого це потрібно?
  • Як треба відноситися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?
Читання і обговорення оповідання
В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ «ДІВЧИНКА І РОМАШКА»
Ласкавим сонячним ранком дівчинка вийшла по­гратись на зеленій галявині. Раптом чує: хтось плаче. Прислухавшись, дівчинка зрозуміла, що плач доли­нає із галявини, де лежить великий камінь. Камінь не дуже великий, але міцний. Дівчинка запитує: «Хто там плаче під каменем?»
  • Це я ромашка, — долинув голос, визволи мене з-під каменя. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжне стебло Ромашки.
  • Спасибі тобі, Дівчинко — сказала Ромашка, роз­правивши плечі і вдихнувши на повні груди повітря. Ти визволила мене від Кам’яного Ґніту.
  • А як же ти потрапила туди?
—  Обдурив мене Кам’яний Гніт, — відповіла Ро­машка. — Була я маленьким ромашковим насін­нячком. Восени шукала прихистку. Дав мені його Кам’яний Ґніт, пообіцявши оберігати від холоду і
спеки. А коли мені захотілось побачити сонечко, він ледве не задушив мене. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.
Дівчинка приходила до Ромашки і вони разом зу­стрічали Сонечко.
—   Як хороше бути твоєю, Дівчинко!
А коли б ти виросла в лісі чи край дороги? Коли б ти була нічия? — спитала дівчинка. Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.
— Але нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось та Вогняна Маківка — вона товаришує з сонечком. Сонечко шепоче їй: «Ти моя, Вогняна Маківко».
Я чую цей шепіт, потім сходить Сонечко і Маківка розкриває пелюстки. А ось Васильок — друг Весня­ного Вітру. Він найпершим щоранку прилітає до Ва­силька будить його і шепоче: «Прокидайся!». Квітка не може жити, коли вона нічия.
Запитання до обговорення:
  • Як же називається твір?
  • Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Чому?
  • Як ви думаєте, чи бувають нічиї звірі, птахи, квіти?
  •  Коли це буває?
  •       Чи можна вважати Дівчинку другом для Ромашки? Чому?
  • На вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною?
  • Розкажіть про свою дружбу з рослиною або твариною.
  • Так, дійсно, дружба – це дуже добре.
  • Пригадайте прислів’я про дружбу.
Прислів’я про дружбу : «Людина без друзів, що дерево без коріння»; «Ми з тобою, як риба з водою»; «Скарб не друг, а друг – скарб»; «Дружбу за гроші не купиш»
        Чим починається казочка?
  •   Покажіть, який настрій був у Дівчинки, коли вона йшла на галявину. Як вона йшла, покажіть.
  • Що почула Дівчинка? Що запитала, яким голосом? («Хто там плаче під каменем?» Здивовано.)
  • Як відповіла ромашка Дівчинці?
  • Який настрій був у Ромашки, коли вона росла під каменем?
  • Що ж сталося між Дівчинкою та Ромашкою? ( Вони подружилися. Стали товаришами.)
Що казала Ромашка Дівчинці, коли вони зустрічали сонце?  ( «Як хороше бути твоєю, Дівчинко!» Радісно.)
  • Що, яким голосом відповіла Ромашка, коли Дівчинка запитала її, що було б, якби вона була б нічия? ( «Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.»)
  • Якими словами автор закінчує казочку? («Квітка не може жити, коли вона нічия.»)
  • А зараз, давайте пограємо: перетворимося на маленькі квіточки.
Дидактична гра «З ким товаришують квіти?»
  
«Якщо друг у тебе є, життя радісним стає.
 Разом можна все зробити, тож без друга не прожити!»

Вихователь Мірзаєва Л.М.

21.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Вихователь Мірзаєва Л.М.

20.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

19.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Домашня діагностика готовності дитини до школи

Підготовленність руки до письма                                                                                                                      Чи правильно тримає ручку, олівець?                                                                                                                              Чи вправно зафарбовує олівцем зображення?                                                                                                              Чи вміє малювати картинки?                                                                                                                                              Чи вміє користуватись фарбами, пластиліном?                                                                                                            Чи може вирізати ножицями з паперу прості фігури по лінії?                                                                                 Чи швидко може зібрати дрібні предмети (ґудзики, квасолини …)?

Емоційно-вольовий розвиток                                                                                                                                    Чи виглядає веселою та задоволеною більшість часу?                                                                                                  Чи швидко проходить страх, тривога?                                                                                                                                  Чи швидко засинає?                                                                                                                                                                Чи спокійно спить?                                                                                                                                                                    Як просинається?                                                                                                                                                                      Чи може посидіти спокійно 15 хв?                                                                                                                                        Як піддається на умовляння?                                                                                                                                               Чи вдається стримувати роздратування?                                                                                                                        Чи поводиться пристойно за межами дому?

Гігієнічні навички та самообслуговування

Чи вмивається зранку без примусу?                                                                                                                                      Чи може самостійно приготувати необхідні речі для заняття, а потім прибрати робоче місце?                      Чи може самостійно одягнутись, зав’язати шнурки?                                                                                                  Чи може самостійно відвідати туалет?                                                                                                                              Чи миє руки без нагадування?                                                                                                                                            Чи зразу з береться виконувати прохання дорослих?

Пам’ятка для батьків                                                                                                                                          Організуйте робоче місце дитини.                                                                                                                                         Допомагайте у будь яких справах.                                                                                                                                          Заохочуйте найменші успіхи дитини.                                                                                                                        Будьте терплячими.                                                                                                                                                              Щодня читайте дитині.                                                                                                                                                           Постійно розвивайте уяву, мислення.                                                                                                                                   Давайте відповіді на кожне запитання.                                                                                                         Розмовляйте спокійним тоном.                                                                                                                                    Давайте дитині посильну роботу.                                                                                                                             Поважайте дитину як рівноправного члена родини.

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Гра «Уважний математик».  Необхідно порахувати різні предмети, тваринок, фрукти, смаколики, а потім написати число, яке вийшло, у відповідних віконечках.

18.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Домашня діагностика готовності дитини до школи

Знання й уявлення:                                                                                                                                                                Чи може дитина розповісти про своє село, вулицю?                                                                                                      Чи знає своє прізвище, ім’я, по батькові, членів своєї родини?                                                                                Чи знає скільки їй років? Чи розрізняє кольори?                                                                                                        Чи може назвати пори року і місяці, дні тижня?                                                                                                          Чи розуміє поняття «зверху – знизу», «зліва – справа», «над – під», «поряд», «збоку», «більший – менший» і т.п.

Пізнавальні процеси:                                                                                                                                                      Чи може здійснювати найпростішу класифікацію: живе-неживе, птахи-звірі, дерева-кущі-трави, фрукти-овочі ?                                                                                                                                                                          Чи може помітити відсутність одного предмета серед 7 – 10?                                                                                   Чи розрізняє на слух значення слів, що відрізняються одним звуком: рука – ріка?                                         Чи може назвати наступне число?                                                                                                                                   Чи згадує казку за ілюстрацією?

Пізнавальна активність :                                                                                                                                                    Чи має бажання самостійно роздивлятися книги, ілюстрації в журналах?                                                              Чи слухає з бажанням, коли читають вголос?                                                                                                                  Чи запитує про значення незрозумілих слів?                                                                                                                  Чи ставить запитання ЧОМУ?                                                                                                                                            Чи просить навчити чомусь?                                                                                                                                                    Чи з бажанням береться робити щось вперше в житті?

Мовленнєвий розвиток                                                                                                                                           Чи чітко вимовляє слова?                                                                                                                                                    Чи правильно будує речення для вираження власної думки?                                                                                  Чи може переказати казку?                                                                                                                                                  Чи знає напам’ять вірші?                                                                                                                                                      Чи вдається дібрати потрібну інтонацію у розмові?                                                                                                    Чи розмовляє з іграшками в процесі гри?                                                                                                                           Чи вільно спілкується з незнайомими?

Вихователь Мірзаєва Л.М.

15.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

Вихователь Мірзаєва Л.М.
Чарівні фарби “Весняні квіти”
1.Розгляньте малюнок
2.Вірш К.ПерелісноЇ “Бузок”
Один бузок ось пiд вiкном,
А другий бiля Ґанку.
Один синенький, а отой
Бiленький, як сметанка.
Обидва нiжнi, запашнi,
Аж дух вам забиває,
I кожна гiлка, як букет,
Iз листя виглядає.
3.Запропонуйте дітям намалювати гілочку бузку.

14.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

«Що ми знаємо про Україну».
Як називається ваша країна?
Як називається столиця?
В якому місті ви живете?
Яка ваша країна?
Який у вас національний одяг?
2.Читання вірша: «Хто ти є?»
Подорожній стрінув хлопчика малого,
Та й прикликав він його, й сказав до нього:
– Хлопчику, скажи мені, що ти за людина?
– Українець, пане мій! – мовила дитина.
– А хто ж тобі це сказав? – став той знов питати.
– Сам я знаю, пане мій, бо навчивсь читати,
Перш читав я, хто ми є.
– Та хто ж? – той питає,
– Українці, пане мій! – Лесь відповідає.
– Українці? – А чому? Я хотів би знати!
– Як хочете, пане знать, мушу вам сказати:
– Уродився українцем, син я України,
Українською говорю і молюсь щоднини.
Українською в забаві з дітьми розмовляю,
Українців тата, брата, сестру й маму маю.
Ось чому я українець! – Лесь відповідає.
– Українець з крові й кості, це  з нас кожен знає.
Я сказав би ще вам більше, але, вибачайте,
Я тепер біжу в садочок, з Богом! – Прощавайте!
(Богдан Федчук)
3.Запитання до вірша:
Чому хлопчик сказав, що він українець?
 Кого називають українцями?
А серед вас є українці?
 Згадайте, як хлопчик казав у вірші: українець – це той хто народився і живе в Україні.
 А де народилися і живете ви?
Зверніть увагу: українцем буде і той, хто має батьків українців. Не перестає бути українцем і той, хто переїжджає жити в іншу країну, але розмовляє українською і не забуває про свою Батьківщину.
4.Дидактича гра «Впізнай українські краєвиди»
( гори, море, луг, ліс, річка, )
    
ожна держава відрізняється символами – це прапор, герб,та національна пісня – гімн.
– Які кольори? А що означають? Вірш
Синьо-жовтий прапор маємо,
Синє небо, жовте жито,
Прапор свій оберігаємо,
Він святиня – знають діти.
А що означає малий герб – тризуб?
 – Написано ВОЛЯ. Український народ завжди прагнув бути самостійним, незалежним, вільним.
Вірш
Наш Герб – тризуб,
Це воля, слава, сила,
Наш Герб – тризуб,
Неволя нас косила,
Тами зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несем,
Ми людям!
 А як називається національна пісня України? – Гімн.
Вірш
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі,
Для кожного села, містечка, міста,
Це клич один з мільйона голосів.
 А де виконується Гімн? – на спортивних змаганнях, урочистих подіях, в парламенті.
А як треба слухати гімн? – стоячи.
Вихователь Дробязко Л.О.
Тема. Різноманітний світ професій.
1.Загадки.
Хто це смачно варить борщ
І компот готує?
Каші з жару дістає,
І дітей частує? (Кухар)
Що у кого заболить,
Зразу кажуть: «Ай, болить!»
Їм спішить на допомогу добрий лікар… (Айболить)
Модну зачіску він зробить
І волосся підстреже. (Перукар)
2.Бесіда з дітьми.
  • Як назвати всі ці слова одним словом? (Професії)
  • Що таке професія?( Професія це робота, яку людина для себе обрала; улюблена справа)
3.Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи?» 
На картинках зображенні люди різних  професій та набір різних інструментів, предметів для кожної професії. Дібрати тільки ті предмети, які потрібні їм  для роботи.
4.Дидактична гра «Хто що робить
 Батьки називають представника професії, а діти називають дії, які він виконує.
  • Кухар.( Варить борщ, ріже овочі, робить салат…)
  • Лікар.( Слухає хворого, дивиться горло, виписує ліки…)
  • Перукар.( Стриже, робить зачіски, фарбує волосся…)
  • Швачка.( Шиє одяг, пришиває ґудзики…)
  • 5.Дидактична вправа « Де я був»
     ( Дітям потрібно його продовжити.)
    • Я бачив печиво, цукерки – де я був ? (Я був…)
    • Я бачив ножиці, гребінець, фен …
    • Я бачив білий халат, ліки…

13.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Розкажіть дитині про світ “чарівних слів”

Пограйтке у гру “ Кому ми так говоримо ?” ( дорослий називає звертання з “ чарівним словом”а дитина розповідає кому , на її думку, це звертання може бути адресовано

наприклад:

“Здрастуйте “ –   ……( так вітаються з дорослою людиною , яка не є членом родини або з дітьми , якщо їх багато)

“Привіт”  –    ……..

“Пробачте ,будь ласка !”     –   ……

“Вибач, мені дуже шкода”     –    …..

“Перепрошую , не підкажете..”    –    …..

“Заходбте , будь ласка!”       –       ………

  • Запропонуйте дитині переглянути мультфільм “Ввічливі слова”

https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c

Вихователь Дробязко Л.О.

Порадник для батьків; 

Маленький словник, яким не треба користуватись батькам, або Чого не слід говорити дітям

«Казанська сирота» – людина, яка прикидається нещасною, щоб викликати співчуття жалісливих людей. (мед.)

«Ідіот» – людина, яка страждає на ідіотію, крайній ступінь олігофренії.

«Дебіл» – від медичного терміна «дебіл», що означає патологічну розумову відсталість.

«Тупиця» – тупа, нездатна, нетямуща людина, яка погано розуміє.

«Балбес» – безглузда, груба й брутальна людина.

«Горечко моє» – так говорять про щось невдале, жалюгідне, на що не можна дивитися без сліз. Невдачлива, неметка людина.

«Тюхтій» – неспритна, неуважна людина; роззява.

«Лопух» – наївна, недалека людина; той, кого легко ошукати.

 

«Пішов геть»…

… говоримо ми дитині, якщо вона розсердила нас. Це ми про що? Що ми намагаємося їй сказати? Щоб вона залишила кімнату? квартиру? наше життя? Дитина думає саме про останнє. Вона сприймає все всерйоз, особливо те, що говорять батьки, та ще й таким тоном.

Очима дитини

Для того щоб не лише констатувати факти, а намагатися змінити вашу сімейну ситуацію, якщо ви все-таки розумієте, що не завжди говорите дитині те, що добре й корисно, пропоную діяти. Погляньмо на ситуацію з іншого боку. Очима дитини. Що відчуває дитина? Що зміниться від наших слів? Не говорити такі слова? А як бути?

Отже, як чинити батькам?

– У кожного імені є зменшено-пестлива форма. Не всім дітям подобається, коли їх називають Васьком або Аллочкою. Але завжди зрозуміло, який із варіантів власного імені дитині найбільше до душі. Саме так і називайте!

– Ніколи не говоріть, що дитина схожа на свого «поганого » батька (або матір). Не принижуйте чоловіка в присутності дитини.

– Дітям ніколи не подобаються образливі прізвиська. Якщо у вашій родині прийнято називати дитину не на ім’я, а якось інакше, поспостерігайте, чи подобається це малюкові.

– Не вимовляйте брутальних слів на адресу дитини хоча б тому, що, подорослішавши, ваш малюк поверне вам усе це сторицею.

– Спробуйте частіше говорити дитині про те, що вона хоч щось робить добре: «Ти молодець!», «У тебе чудово виходить!», «Ти можеш, я певен!», «Я тобою пишаюся!».

– Гарантуйте дитині те, що ви їй допоможете й не залишите без підтримки.

– Стежте за собою: зміст, інтонації, міміка обличчя, пози, звернені до дитини, важливі й потребують вашої уваги!!! Спробуйте кілька днів поспостерігати за тим, що саме ви говорите дитині.

-Якщо у вас «вирвалося» брутальне або образливе слово, не посоромтеся перепросити в дитини.

– Не вимагайте від дитини того, чого не в змозі зробити самі. Інакше через деякий час вона запитає у вас: «А чому це тобі можна так говорити, а мені ні?» І буде права.

12.05.2020 

Вихователь Дробязко Л.О.

МАТЕМАТИЧНА СКАРБНИЧКА
1.  Логічні задачі
1. Три руді лисиці,
Грались на травиці.
З них одна сховалась,
Скільки їх зосталось? (2)
2. Купила в крамниці сестричка,
Сім метрів шовкової стрічки.
Три мені віддала,
А скільки ж собі узяла? (4)
3.Вісім спілих грушок
На гілочці годайдались,
Три грушки з’їв Павлушка,
То скільки груш зосталось?(5)
2.Пригадайте сусідів чисел:     2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
 
3.Пригадайте дні тижня:
Вранці ми із добрим ділом
День вітали..(Понеділок)
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде..(Вівторок)
За ним спритна, молода
Поспішає..(Середа)
А четвертий день тепер,
Називається..(Четвер)
Діло добре ладиться,
Як настане..(П’ятниця)
Дома скрізь кипить робота,
Як почнеться день..(Субота)
А субота з хлібом – сіллю,
Привела сестру..(Неділю)
– А хто назве їх по порядку?
– Який сьогодні день?
– А який був вчора?
– А який буде завтра?
Вихователь Мірзаєва Л.М.

Заняття. Художня праця.  Аплікація із серветок.

Тема: Каштани цвітуть.

 Обладнання:  папір для тла, кольоровий папір; білі серветки; білі нитки; клей; ножиці.

1)   Читання вірша М. Познанської «Зацвіли каштани».

Зацвіли каштани

У моєму місті,

Золотистим цвітом

Зарясніли в листі.

Цвіт такий хороший,

Аж вбирає очі.

Зацвіли каштани

Вчора опівночі.

А під ними ходять

Вулицею люди.

Зацвіли каштани

Тут і там – усюди

Холодку багато,

Пахощів багато.

У моєму місті

Гарно як на свято!

2) Розгляд  квітучої гілочки.

  • Квітка схожа на пірамідку, що складена з багатьох маленьких квіточок. Квітка схожа на білу ялинку в рожевих вогниках. Квітка схожа на свічечку.

3)  Квіточки можна виготовити з паперових кульок. Маленькі паперові кульки необхідно викласти пірамідкою. Ще квіти можна виготовити з дрібно нарізаних білих ниток. Нитки наклеїти купками.( на вибір)

Стебло можна вирізати із зеленого паперу. Можна згорнути тоненькі трубочки із зеленого паперу і з них зробити стебло.

Ще можна виготовити листя. Прикрасити роботу зеленим листячком.

08.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

 

Вихователь Дробязко Л.О.

Дидактичні ігри «Морозиво»«Збери свій ріжок» допоможуть дітям створити свої власні смаколики і навчитись вміло рахувати. Є варіанти як для малечі, так і для дітей 5-6 років.

«Давай вивчимо цифру», «Давай порахуємо» – дуже цікаві ігри, які допоможуть малюку вивчити  цифри, запам’ятали їх написання і розібралися, що вони позначають.

07.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Склади будь-яке речення по схемі

|_ _. |_ _ _.

Визнач скільки в слові складів.

Згадуємо МА-МА (2 склади), ПИ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

Зробити звуковий аналіз слів.

Сова, кіт, собака, весна, будинок, сонце, хмара, банан, ведмідь, олівець.

твердий приголосний звук –

м’який приголосний звук =

голосний звук 🌑

Гра ”Я маленька дитина’‘-ви повинні виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка)

Вихователь Дробязко Л.О.

 

06.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Повторити та закріпити вивчені букви. Надрукувати 5 назв перелітніх птахів. Зробити звуковий аналіз цих слів.

2.Гра ” З’єднай і прочитай”

3. Розвиваємо мислення, уважність , дрібну моторику .

Запропонуйте дитині із сірників викласти фігурки.

Вихователь Дробязко Л.О.

Прочитати та обговорити з дітьми вірш. Вивчити напам’ять

               В Саду                        Н. Калюжна
Білим цвітом-первоцвітом
Все покрилося в саду,
І стежками ходить вітер,
Грає пісню на дуду.

А до нього урочисто
Озиваються пташки,
Перше листя, мов намисто,
Вигаптовує гілки.

05.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Математика  «В гості до лісових звірят»

Мета:  вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилоася більше цукерок?

Скласти задачу за малюнком

Вікторина

– Скільки всього є місяців у році?       -Скільки очей у людини?

-Скільки вогнів у світлофора?

– Скільки всього  пір року? Назвіть їх.          – Скільки хвостів у Зайчика?

– Що приходить після Зими?

-Який зараз місяць?

-Який наступний, попередній?

– У якої геометричної фігури немає кутів?        – Яка пора року приходить після весни? –         – Скільки ніг у людини?

– А у тварини?

Розв’язати приклади

Гра   « Хто знає, той далі називає» –         Скільки днів має тиждень?

– Скільки днів вихідних?

– Скільки днів робочих? Яких більше?      -Назвіть вихідні дні, робочі.

– Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)

Вихователь Дробязко Л.О.

«Рахуй та фантазуй»  це цифри у вигляді тваринок, дерев, птахів, комах, монстриків, з різними текстурами.

04.05.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Ознайомлення з природою

Мета:збагачувати знання дітей про мешканців дикої природи;прцювати над чіткою вимовою звуків;виховувати любов до всього живого.

Тема: «Полохливі стрибуни»

1) Відгадайте загадки:
Прудкий та сіренький,
Довгі вушка, хвіст маленький,
Він розкосі очі має,
Дуже моркву полюбляє.

Зелена, горласта, весела, бульката,
І квакати вміє вона, і стрибати;
Живе у болоті – не так і далеко…
Поки не опиниться в дзьобі у лелеки.
2) Робота над казкою Б. Грінченко «Зайці та жаби»
Посходились зайцi в лiсi та й стали тужити:
— Не дають нам на цiм свiтi спокiйно прожити:нас i люди убивають, i вовки, й лисицi,і орлятам на поживу ловлять нас орлицi.Нам щодня i страх, i мука!.. Як отак труситись,то ходiмо ми до рiчки, бо краще втопитись!
І зайці всі пострибали топитися в річці і до берега прибігли, а там на травичці жаби купами сиділи, —зайців ізлякались, – бовть! бовть! бовть! —усі у воду швидше поховались. А зайці тоді гукають:
— А стривайте, братця!Є такі звірі на світі що і нас бояться. Мабуть, їм життя ще гірше, аніж нам на світі. Так не будемо топитись, а ходімо жити!

  • Чому тужили і горювали зайчики?
  • Кого боялися полохливі зайці?
  • Чому вони пострибали до річки, що вирішили зробити вухані?
  • Що здивувало зайчиків біля річки?
  • Який висновок зробили зайці, побачивши переляканих жаб?
  • Чи правильно, на вашу думку, зробили зайчики, що передумали топитися?
  • Якими нас учить бути ця казочка?

3) Дидактична гра «Краще бути сміливим»

  • Краще бути сміливим, аніж …(боязким)
  • Краще бути роботящим, аніж …(ледачим)
  • Краще бути веселим, аніж …(сумним)
  • Краще бути бадьорим, аніж …(печальним)
  • Краще бути ввічливим, аніж …( нечемним)
  • Краще бути добрим, аніж …( злим)

4) Гра « Прислухайся – повтори»(дорослий повільно та виразно проговорює слова зі звуками [з] та [ж] ).

5) Намалюй продовження казочки.

Вихователь Дробязко Л.О.

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

«Щодо запобігання захворюваності на грип та інші ГРВЗ»

1. Під час високого ризику захворювання на ГРВЗ не відвідуйте місця, де можливе велике скупчення людей.

2. За можливості зведіть до мінімуму поїздки у громадському транспорті (автобуси, тролейбуси, метро тощо).

3. Остерігайтеся близького контакту з людьми, які мають симптоми грипу або інших ГРВЗ.

4. Часто мийте руки з милом. Якщо немає такої можливості, використовуйте спеціальні алкогольвмісні засоби для оброблення та знезараження рук.

5. Не торкайтесь слизових оболонок очей, носа, рота немитими руками.

6. При чханні та кашлі прикривайте рот одноразовою хустинкою. Забезпечте дитину такими хустинками.

7. Часто провітрюйте приміщення вдома та на роботі.

8. Уникайте поцілунків, обіймів, рукостискань тощо.

9. Не допускайте переохолодження або перегрівання організму.

10. Змащуйте слизові оболонки носа оксоліновою маззю.

11. Проводьте щоденне вологе прибирання кімнат.

12. Організовуйте собі та дитині повноцінне, вітамінізоване харчування з достатньою кількістю природних джерел вітаміну С (свіжі овочі та фрукти) та фітонцидів (часник, цибуля, імбир тощо).

13. При погіршенні самопочуття залишайтеся вдома, не займайтеся самолікуванням — викличте лікаря для обстеження та призначення ефективного лікування.

14. При появі ускладнень захворювання на грип у вас чи вашої дитини не зволікайте. Організуйте госпіталізацію з метою отримання кваліфікованої допомоги медиків.

ХАРЧУВАННЯ

1. Пам΄ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров΄я людини, її довголіття, плідної праці.

2. Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.

3. Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.

4. Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.

5. Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з΄їдає із задоволенням.

6. Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.

7. Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.

8. Пам΄ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.

9. Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.

10.Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.

11.Серйозним недоліком харчування є „прихований голод” – дефіцит йоду, який може привести до незворотніх процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.

12.Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.

13.Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м΄ясо, рибу, сиру воду.

ЗАГАРТУВАННЯ

1. Використовуйте природні засоби оздоровлення та загартовування.

2. Загартовуйтесь разом з дитиною.

3. Пам΄ятайте, що загартовування впливає на загальний стан здоров΄я та поведінку дітей, дає позитивний результат тоді, коли гартувальні процедури проводяться в певній послідовності, чітко дозовані й систематично повторюються.

4. Не забувайте, що систематичне загартовування допомагає організму боротись із захворюванням, особливо із застудними.

5. Домагайтеся розуміння дітьми настанови: усьому свій час. Привчайте дітей дотримуватись рухового й повітряного режимів, постійного часу сну та приймання їжі.

6. Забезпечуйте щоденне перебування дітей на повітрі, відповідність їхнього одягу погоднім умовам.

7.
11:36 AM
Здійснюйте загартовування сонячним промінням. Тривалість прийняття сонячних ванн від 3-4 хвилин до 15 хвилин.

8. Проводьте водні процедури (обливання ніг та тіла, вологе обтирання рукавичкою або рушником).

9. Не забувайте, що ходіння босоніж – це засіб загартовування організму та зміцнення здоров΄я.

10. До ходіння босоніж дитину треба привчати із раннього віку. Починати улітку за температури повітря, не нижчої від 24 градусів.

11.Поєднуйте ходіння босоніж зі щоденними ваннами для ніг, поступово знижуючи температуру води.

12.Пам΄ятайте, що гарячий пісок і асфальт, гостре каміння та шлак, соснові шишки й голки діють на дитячий організм, як сильні подразники, а теплий пісок, м΄яка трава – заспокійливо.

Як уберегти дитину від застуди

До вашої уваги прості поради, що дозволять уберегти дитину від застуди:

1. Найдієвіший засіб, який рекомендують усі медсестри у дитсадках, – змащувати носик дитини оксоліновою маззю, бодай не запобігти, то принаймні зменшити ризик захворювання малюка.

2. Дітям треба більше гуляти, оскільки ризик підхопити якийсь вірус у приміщенні набагато вищий, ніж на свіжому повітрі.

3. Привчіть дитину мити руки, до того ж не тільки після туалету. І що частіше вона це робитиме, то більш імовірно, що малеча менше хворітиме.

4. Загартовуйтеся, привчайте дитину до не дуже високої температури повітря удома, наприклад, удень вона не має перевищувати +21…+22 °С, а вночі – +17…+18 °С. Річ у тім, що за дуже високої температури повітря стає сухішим, що може призвести до пересихання слизової носоглотки, і як наслідок – знизити опірність до хвороб.

5. Коли виходите на прогулянку, не вкутуйте малюка, бо він, активно рухаючись, тільки прітиме, що збільшує імовірність захворювання.

6. Не допускайте, щоб у дитини були мокрі ноги.

7. Привчіть малюка пити не звичайний чай, а спеціальні трав’яні відвари, або ж із малиновими або смородиновими гілочками.

8. Коли вже так сталося, що ваш малюк застудився і в нього піднялася температура, не поспішайте її збивати, оскільки це відповідь організму на вірус.

30.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Дитина в соціумі.     Тема: “Дитина сама вдома”

Мета: ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та елементарними правилами протипожежної безпеки, формувати поняття про небезпечні ситуації, навички правильного користування сірниками, електрообладнанням, газовими приладами.

  1. Дидактична гра “Сам удома”.

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=mDDzgKQ9e0U

  1. Дидактична гра “Допомога”

    3.  Корисні поради.

  

29.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Літературна скринька

Тема: « Весна крокує по землі »

1) Дидактична гра «Продовж думку»

  • Минула зимонька,і до нас прийшла…(весна).

  • Весна – це пора, коли все …(оживає,пробуджується, радіє,росте і т. д.)

  • Небо навесні …(блакитне, високе, чисте, ясне)

  • З нього нам привітно сяє ….

  • Воно вже піднялося…( вище)

  • Сонце зігріває землю своїми …

  • Повертаються з вирію…

  • На пагорбах зазеленіла…

  • Розквітли перші весняні..

  1. Читання казки «Як Квітень до Березня в гості їздив»

Колись давно покликав Березень Квітня в гості. Квітень поїхав возом Березень заходився та такого наробив, що мусив Квітень додому повертатися: сніг, мороз, завірюха – не можна возом їхати. На другий рік знову поїхав Квітень до Березня в гості, та на цей раз уже не возом, а саньми. Березень пустив тепло, сніг розтав, річки розлилися. – знов мусив вернутися Квітень. Зустрівся квітень з травнем і скаржиться:

– Скільки вже разів зриваюсь поїхати до Березня в гості, та ніяк не доїду – ні возом, ні саньми. Їду возом – зробиться зима така, що й осі пообмерзають, і колеса скрутяться. Поїду саньми – повінь така стане, що ні возом, ні саньми. Травень каже:

– Я тебе навчу, як доїхати. Зроби так: візьми воза, сани й човен, то тоді, певне, доїдеш. Послухав квітень і, діждавшись слушного часу, зробив так, як порадив Травень. Їде саньми, а на санях воза і човен везе. Березень дав тепло, і сніг розтав. Тоді Квітень кладе сани і човен на воза і таки їде далі. Став знову мороз і сніг – Квітень знов поскладав човен і воза на сани. Далі розтав сніг, розпустило річки, і не можна ні саньми, ні возом. Тоді Квітень склав на човен сани й воза і поїхав ще швидше по воді. Приїхав до березня в гості так, що той і не сподівався. Здивувався Березень та й питає:

– А хто тебе навчив, як до мене дістатися?

– Та, спасибі йому, Травень порадив, як їхати.

Березень і каже тоді:

– Зажди ж ти, Маю, я ще тобі крильця обшмагаю.

То від цього й тепер часто в травні березневі морози бувають. Бо березень і досі сердиться на Травня.

2) Запитання до тексту

– Що намагався зробити місяць квітень?

– Чи вдалася йому ця мандрівка? Чому?

– Хто дав добру пораду Квітню?

– Чи допомогли ці поради?

– Чому Березень здивувався, побачивши гостя?

– Що розсердило Березня?

3) Намалюй весняні місяці, як ти їх уявляєш.

28.04.2020

Вихователь Мірзаєва Л.М.

1. Математична скарбничка

Тема: «Обʼємні фігури. Кількісна та порядкова лічба»

1) Дидактична гра «Відгадай і назви» (впізнай на дотик, приклад: циліндр, куля, куб)

2) Дидактична гра «Якої фігури не стало»
3) Дидактична гра «Назви сусіда»
2.Художня праця
Аплікація
Тема: «Трактор»
1) Ходить полем з краю в край,
Ріже чорний коровай. (трактор)
2) Дидактична гра «Іграшковий трактор»
– Іграшковий трактор великий чи маленький?
– Як можна сказати на маленький трактор?(тракторець)
– Які частини є утракторця?
– Що можна робити з іграшковим трактором?
– Який звук видає мотор справжнього трактора?
3) Викласти із геометричних фігур трактор, наклеїти на альбомний аркуш та домалювати за задумом.

 

10.04.2020 

Вихователь Мірзаєва

Віконечко в природу
Тема: «Уже квітень за вікном»
1) Розгляд ілюстрації «Природа в квітні»

2) Складання описових розповідей
– Чому цей місяць назвали квітнем?
– Де розцвітають перші весняні квіти?
– Які це квіти?
– Чому починають зеленіти пагорби?
– Чому вилетіли бджоли з вулика?
– Чому повітря стало теплішим?
– Чому співають пташки?
3) Читання вірша Т. Коломієць «Квітень»
Квітень – славний квітникар.
Сонячно і рясно
Уквітчав наш календар
Першим цвітом – рястом.
4) Дидактична гра «Слова-родичі» (добірка спільнокореневих слів, наприклад: квітка, квіточка, квітувати, квітучий)
5) Дидактична гра «Скажи ласкаво»
6) Дидактична гра «Поясни весняні чудеса»
(чому вилетіли бджоли з вулика та ін.)
2. Чарівні фарби
Тема: «Весняні дерева»
1) Розгляд картини:
2) Яблуні рожевий цвіт
Зачаровує весь світ.
Бджоли із її квіток
Цілий день беруть медок.3) Пальчикова гімнастика «Дерева»
Вітер залетів у сад.
Ти дерева не хитай,
(хитають руками з боку в бік)
Дуже гілки не хили,
Щоб не тріснули вони!
(хитають руками вгору-вниз, не згинаючи пальців)
4) Малювання дерева під час цвітіння

09.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

МАлюємо по клітинках

  

 

 

08.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Художня праця( ліплення)    «Ведмедик»
Вірш «Про ведмедя»
У діброві при долині,
Де біжить-дзвенить струмок,
Посадив ведмідь малину
І для себе, й для діток.
Взяв ведмідь відро із хати
Та й чалапає в струмок:
Взявсь малину поливати
І для себе, й для діток.
Запропонувати дітям зліпити ведмедика.

 

 

07.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Аплікація «Весняна квітка»

  1. За основу візьміть ромб. Поверніть його навпіл, щоб вийшов трикутник. (Рис.1)
  2. Загніть правий кут так, щоб він трохи переходив через центральну лінію. (Рис.2)
  1. Тепер також, але на праву сторону, загніть ліву частину. (Рис.3) Нижній трикутник загніть назад. (Рис.4)
  2. Для того, щоб зробити ніжку квітки, візьміть ромб зеленого кольору. Зігніть його навпіл, розгорніть. Праву і ліву сторони складіть до центральної лінії. (Рис.1)
  1. Знову складіть заготовку навпіл. (Рис.2) Нижню частину загніть навскіс в ліву сторону. (Рис.3) Приклейте ніжку з бутоном. (Рис.4) Ваш тюльпан готовий !!

06.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

1. Заняття: Любій малечі про цікаві речі.

Тема: “Все починається з добра”

  1. Читання вірша

Ти добро лиш твори повсюди.
Хай тепло твої повнить груди,
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю.
Волю дай, погодуй пташину.
Приласкай і навчи дитину,
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.

(В.О. Сухомлинський)

  1. Дидактична гра “Що добре, а що погано?”

  1. Доповни речення.

Добро – це … (співчуття, любов, взаємодопомога, турбота…)

2. Розвиваємо логічне мислення, уважність.  Головоломка ” Колумбійське яйце”

Намалюйте яйце, розділіть на частинки, як показано на малюнку, і з частин складіть фігурки

                             

03.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

“Весну ми зустрічаємо!”

Мета:

  • закріплювати уявлення про весну та її прикмети; уточнювати, розширювати й активізувати словник з теми «Весна»; розвивати розумові здібності і мовлення; удосконалювати загальну, дрібну та артикуляційну моторику;  розвивати зорове сприйняття, увагу, пам’ять, логічне мислення, ; формувати самоконтроль за вимовою звуків; виховувати уважне, дбайливе ставлення до природи;
  • виховувати почуття колективізму, співпереживання своїм друзям.

Хід заняття

 

Діти виконують вправу, спрямовану на покращання емоційного настрою дітей, на розвиток загальної та дрібної моторики.

З добрим ранком, оченята! (Погладжування повік)

Ви прокинулися? (З’єднати великий і вказівний пальці, зображуючи «бінокль»)

З добрим ранком, вушка! (Погладжування вух)

Ви прокинулися? (Прикладання долонь до вух)

З добрим ранком, ручки! (Погладжування кистей рук)

Ви прокинулися? (Поплескати в долоні)

З добрим ранком, ніжки! (Погладжування стегон)

Ви прокинулися? (Потопати ногами)

З добрим ранком, сонце! (Розвести руки в сторони)

Ми прокинулися! (Широко посміхнутися)

Гра «Плесни в долоні, коли почуєш правильну ознаку весни»

– Діти загоряють, купаються, носять легкий одяг.

– Припікає сонечко, тане сніг.

– Під ногами шарудять сухі різнобарвні листочки.

– Набухають бруньки, розпускаються на деревах листочки.

– Люди збирають урожай фруктів, овочів.

– З теплих країв прилітають птахи

 «Називай-ка»

Добре — погане (ТРИЗ) Розглянемо кілька явищ і постараємось відповісти, чим це добре, а чим погано.

1. Іде дощ.

Добре

  • Рослини краще будуть рости
  • По калюжах можна пускати кораблики
  • Вулиці будуть чисті

Погано

  • Не можна гуляти на вулиці
  • Можна намокнути й захворіти
  • Річка може вийти з берегів

  «Виправляй-ка»

1. Дощ пішов тому, що я взяла парасольку.

(Я взяла парасольку тому, що пішов дощ)

2. Весна настала тому, що прилетіли з теплих країв птахи.

(Птахи прилетіли тому, що настала весна)

3. Стало тепло тому, що комахи прокидаються.

(Комахи прокидаються тому, що стало тепло)

 «Збирай-ка»

1. Скласти слова з 3 складів. Прочитати. Назвати перший звук, останній, середній. (Виноград, сонечко, суниця, телефонавтобус)

2. Зробити звуковий аналіз слова «весна».

– Скільки звуків у слові «весна»?

5 звуків: В, Е, С, Н, А.

– Скільки голосних звуків у слові «весна»?

2 голосні: Е, А.

– Скільки приголосних звуків?

3 приголосні: В, С, Н.

– Схема слова «Весна».

Вивчити вірш

Весна

Нарешті я у ліс прийшла

І тепло всім принесла.

Я всміхаюсь сонечку,

Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона цвіте!

 

02.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Тема: «Перелітні птахи».

Мета: продовжувати збагачувати знання дітей про диких птахів, учити відповідати на запитання повними реченнями, складати описові розповіді за зразком вихователя, вправляти в умінні імітувати голоси птахів.

Матеріал: картки з літерами, ілюстрації із зображенням перелітних птахів, картки із зображенням перелітних та зимуючих птахів, пір’їнка, аудіо запис голосів птахів, картка із завданням кожній дитині, тісто, манна крупа, олівці.

Читання  казки.

Жив собі їжачок. Вирішив він помандрувати, знайти собі нових друзів. Ішов, він ішов та побачив якихось незнайомих тварин. – Хто ви? – запитав їжачок. – їжачки? – Ні, ми не їжачки, – відповіли тваринки. – Подивись, у вас, їжачків, укривають спинку голочки, а ми вкриті пір’ям повністю. Тож ми не схожі на тебе. – Напевне, ви білочки? – запитав їжачок. – ні, ми не білочки. У білочки шубка та пухнастий хвіст, а в нас хутра немає і хвостик з пір’я. Та ще в нас є крила. Ми маємо дзьобики, якими здобуваємо їжу. Лапки в нас з кігтями, ними ми розгрібаємо землю і листячко. Так ми шукаємо черв’ячків, насіння, комашок, це наша їжа. Ми мешкаємо в гніздах, що мостимо на деревах, кущах, ховаємо в траві. Ми вміємо гарно співати, стрекотіти, свистіти, кукувати…ну що, здогадалися, як ми називаємося? – Так, це птахи. Їжачок і птахи потоваришували і вирішили разом жити в лісі та одне одному допомагати.

– Яких пташок ви знаєте?

– Де мешкають птахи? (у лісі, в полі, в парку, в степу, в садку, біля водоймищ).

– Назвіть птахів.

Живляться птахи комахами і гризунами. Знищують багато шкідників в садах і в полях. Переносять насіння рослин на далекі відстані , де з нього виростає нова рослина. А ще птахи гарно співають.

Дидактична гра «Розкажи про птаха» .

Дитина сама обирає предметне зображення птаха та описує її за зразком .

– Обведіть пташок, які відлітають в теплі краї.

 

01.04.2020

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Любій малечі про цікаві речі

«Перші весняні квіти»

 Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання ; закріпити поняття колір, форма; розвивати уяву,творче  мислення

Д/гра « Розкажи про весну

Д/гра «Можна – не можна

1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?
2.Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?
3. Палити?                                             6. Милуватися природою?

  Загадки про квіти

Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)В білі вбралися сорочки —
звеселилися садочки. (Цвіт)

3. Д/гра «Закінчи речення»
Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)
Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)
– Назвіть перші весняні квіти?

Вивчити вірш

Зацвітають навесні

білі,сині  квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.

Слід ці квітки охороняти.
(Підсніжники, проліски)

31.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Дидактична гра «Що об’єднує?»

Мета: розвивати логічне мислення, формувати вміння робити узагальнення, об’єднуючи в одну групу предмети за однією чи кількома спільними ознаками, виховувати інтерес до гри, позитивні емоції, увагу.

Матеріал: картки з ображенням різних груп предметів, зображення різних предметів.

Хід гри

1.Роздати дітям картки з зображенням різних груп предметів.

  1. Розгляд карток.
  2. Проблемні питання. Що це за предмети? Яке їх призначення? Що в них є спільного?
  3. Обгрунтування дітьми їх висновків.
  4. Роздати дітям картки з зображенням різних предметів.

6.Запропонувати по групувати їх за однією, двома аб1о кількома ознаками, обґрунтувати свої дії.

Вивчити з дітьми прислів’я та закличку про весну:

  • Весна- наші батько й мати, хто не посіє, не буде збирати.
  • Проліски- очі березня.
  • Весна ледачого не любить.
  • Весняний день рік годує.
  • Березень з водою, квітень – з травою, а травень – з квітами.
  • Березень без води, квітень без трави.
  • Весна днем красна.

Пташок викликаю із теплого краю.

Летіть, соловейки на нашу земельку!

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!

Дівчаточка, вороб’ята, радьмося!

Та виходім на травицю ,граймося!

Та виходім на травицю в добрий час.

Нема таких співаночок, як у нас !

30.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Дидактична гра «Чарівні будиночки»

Матеріал: плоске зображення будиночків з зображенням схем на даху, геометричні фігури.

Хід гри

  1. Мотиваційна настанова: у геометричних фігур сьогодні новосілля. Вони одержали квартири в нових будинках, але не знають хто в якому будинку. Допоможемо їм розселитися?
  2.  Розгляд схем.
  3.  Що означають схеми на дахах будинків?
  4. Які фігури не можуть отримати квартири в тому чи іншому будинку? Чому?             Практична робота дітей: розселення геометричних фігур в підходящі для них будинки. Пояснення дітьми своїх свого вибору.

Дидактична гра «Чого на світі не буває?»

Матеріал: картинки з зображеннями різних нісенітниць.

Хід гри

  1.  Художник намалював картини і приніс їх діткам, щоб вони оцінили його роботу.
  2. 2. Розгляд картин.
  3. Чи подобаються його картини? Чому? Чи буває так насправді? А як буває? Що було б, якби так було насправді? Оцінювання картин, обґрунтування своєї думки.

27.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О

Пошуково-дослідницька діяльність для дошкільнят 

Екологічні  ігри  про  воду

Мета. Формувати у дошкільнят переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей.

Пропоную загадку:  Вона прозора, як сльоза,

                                        І кольором, мов бірюза,

                                       На все вона спроможна,

                                      Без неї жить не можна…

                                     Тепер вгадайте, хто вона,

                                     Ота звичайна рідина. (Вода)

Вода — це моря, ріки, озера, ставки, а також колодязі. Без води неможливе життя людей, рослин і тварин. Воду ми п’ємо, готуємо їжу, нею миються, перуть одяг. Коли не поливати вазони, вони засохнуть. Для рибок вода — це єдине місце життя. Вода в природі перебуває в різних ста­нах: у рідкому, твердому та газоподібному.

Загадки. 

  1. Прозорий, мов скло,    А не вставити в вікно. (Лід)
  1. Як рій, кружляють в заметілі    Пушинки пишні сизо-білі,
    Покрили ковдрою поля —          Й навкруг заграли промінці…                                                 То як же звуть пушинки ці? (Сніжинки)
  1. Подивіться-но як слід:         Це не сніг, але й не лід.
    Всі дерева, наче в сріблі,     І воно у кожну мить                                                                              На їх стовбурах, на гіллі       Діамантами блищить.                                                              Виникає тільки взимку,       Й пропадає на годинку… (Іній)
  1. Мріє ледь на небосхилі      Щось тендітне, мов живе,
    Наче Діва пишнотіла          В небі ясному пливе.                                                               Випливає на просторі,      Мов кораблик в синім морі,                                                                 І біленька, і легка…            Відгадайте: хто така? (Хмаринка)
  1. З високості, мов сльозинки,
    Линуть вниз дрібні краплинки.
    З льоту, навкіс, напрямки,
    Дзвінко б’ються об шибки.

Об’єднавшись у струмочки,

Заливають всі куточки.

їх багато, не злічити…

Як краплинки звуться, діти? (Дощ)

  1. Влітку з неба, мов зернинки,
    Впали білі горошинки,

І виблискують, мов скло.

А як сонечко зійшло,

І теплом своїм зігріло,

В воду всіх перетворило,

Мов їх зовсім не було…

Як ті звуться горошинки,

Що так схожі на зернинки? (Град)

  1. Вранці наче плачуть квіти,

Плачуть мовчки — не кричать.

Тільки сонечко засвітить,

Вже й сльозинки заблищать.

А вони — мов намистинки…

Як же звуться ці сльозинки? (Роса)

Вода має властивість переходити з од­ного стану в інший.

Коли надворі мороз — вода переходить з рідкого стану в твердий (сніг, лід).

Коли тепло — лід і сніг тане.

Коли вода кипить — стає парою.

Коли налити в блюдечко води і постави­ти її в кімнаті — вона випаровується.

Ми сьогодні з вами проведемо досліди з во­дою.

ДОСЛІД 1

Візьмемо склянку води, ложечку солі. Спос­терігайте, що відбувається з кришталиками солі. Вони стають меншими і зовсім зникають. Та чи зникла сіль? Сіль не зникла, вона розчинилася у воді. Вода ста­ла солоною. А щоб перевірити, чи немає солі у воді, про­пустимо розчин солі крізь фільтр. Розчин солі вільно пройшов крізь фільтр.

ДОСЛІД 2

Візьмемо склянку води і ложку піску. Вода стала кала­мутною, тому що пісок не розчиняється у воді, а коли во­да постоїть, частинки піску осядуть на дно. Пропустимо каламутну воду через фільтр, частинки піску залишаться на фільтрі.

Ми з вами побачили, що у воді можна розчинити сіль, цукор, соду, а от пісок, глина, земля у воді не розчи­няються. Як же очищається каламутна вода в природі?

ДОСЛІД З

Для цього нам потрібно взяти великі і малі камінчики, пісок, каламутну воду, а з прозорої пляшки візьмемо лійку. Спочатку покладемо в лійку більші камінці, зверху дрібніші, а на них насиплемо пісок, посере­дині покладемо найбільший камінець, щоб вода розтікалася. Повільно виливаємо ка­ламутну   воду.   Залишимо   поки   наш  пристрій для фільтрування на деякий час. Подивимося на наш фільтр.

Які зміни відбулися?

Давайте поміряємо, яка ж час­тина води очистилася.

Подивіться, наскільки її стало менше?

Тому воду потрібно використовувати економно.

Як ми економимо воду?

Пограємо з вами в гру «Жива і нежива природа».

Кожному з вас я роздала картки з літерами «Ж» і «Н». Я буду називати предмети живої і неживої   природи,   а   ви відповідаєте картками: вода, бджола, глина, метелик, трава, горо­бець, ластівка, камінь, собака, пісок, корова, дуб, ялина, мурашка, земля, кінь, стіл, вишня, кішка, залізо.

Вчені встановили, що ресурси води обме­жені, проте витрати її постійно зростають. За їх підрахунками у 2015 році на кожну людину припадатиме лише 30 літрів води на день.

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда —

Звичайна (підкажіть)… (вода).

26.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О

Ігри для розвитку дрібної моторики рук

 «Знайди сюрприз»

001

Мета:  розвиток дрібної моторики рук, координації рухів; навчання терпіння.

Матеріал: фантики (10—15 шт.), дрібні предмети (значки, ґудзики й т. ін.), повітряна кукурудза, горіх.

Хід  гри
Ведучий загортає значок у чотири-п’ять фантиків. Дитина має розгорнути всі фантики, обережно скласти їх і отримати приз. Дитині пропонують два-три «сюрпризи».

«МАЛЕНЬКИЙ   АПТЕКАР»

003

Мета:  розвиток дрібної моторики, уточнення рухів пальців рук, координації.
Матеріал: на маленькій таці — пінцет, чашка з намистинками та ємність із відсіками для них. Намистинок у чашці міститься рівно стільки, скільки є відсіків у ємності. Кожний відсік має бути пофарбований під кольори відповідних намистин. Спочатку можна використовувати більше намистинок.
Хід гри
Ведучий розповідає про роботу аптекарів, про те, як вони виготовляють різні ліки. Потім показує, як можна за допомогою пінцета перекладати намистини, і пропонує дітям власноруч заповнити відсіки намистинами. Коли ємність виявиться заповненою, намистини за допомогою пінцета перекладають назад.
Гру можна ускладнити, змінюючи розміри намистин і ємності відсіків. Однак варто врахувати, що гра досить складна й потребує від дитини крайньої концентрації уваги та внутрішнього контролю. Якщо в дитини намистина падає на тацю, вона завжди сама зможе виправити помилку.
Гра вимагає великої точності в рухах. За кожну вдалу дію варто заохочувати дитину, хвалити її.

«ТИР»

007

Мета:   розвиток координації та швидкості рухів великих і дрібних м’язових груп; формування навичок різноманітного метання м’яча.
Матеріал: м’ячі, мішень (кільце або коробка), різні іграшки-мішені.
Хід гри
На відстані, до якої дитина може докинути м’яч, ставиться коробка або підвішується кільце. Дитина кілька разів намагається потрапити в ціль.
Модифікований варіант: розставляються іграшки-мішені, які треба збити. За збиту іграшку або м’яч, що потрапив у коробку, ведучий видає фант (жетон). Виграє той, у кого виявиться більше фантів.

25.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Логіко – математичний розвиток .

Тема: «Числа один – девять. Задачі. Геометричні фігури»

Мета: продовжувати вчити в межах девяти;закріплювати вміння співвідносити кількість предметів з цифрою; вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

Дидактична гра«Порахуй усно»

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилося більше цукерок?

24.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Картинки по запросу "завдання на логіку"

23.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Етична бесіда «Тато, мама, я-дружна сім’я». Тренінг «Що мене радує чи засмучує в сім Ї?» Мовленнєва гра «Назви лагідно всіх членів сім ї»

20.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О.

ЗАКРІПИТИ НАЗВИ ДНІВ ТИЖНЯ, ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ

СКЛАСТИ  ТА РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНИМИ МАЛЮНКАМИ

ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»

Картинки по запросу "ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»"

Картинки по запросу "ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»"

19.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

ПОВТОРИТИ І ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНІ ЛІТЕРИ. ЧИТАТИ СКЛАДИ ТА СЛОВА  З ЦИМИ ЛІТЕРАМИ.

Вікторина –         Скільки всього є місяців у році? –         Скільки очей у людини? –         Скільки вогнів у світлофора? –         Скільки всього  пір року? Назви. –         Скільки хвостів у Зайчика? –         Що приходить після Зими? –         Який зараз місяць? –         Який наступний, попередній? –         Який день узимку? –         У якої геометричної фігури немає кутів? –         Яка пора року приходить після весни? –         Чому квітень так називається? –         Який день улітку? –         Скільки ніг у людини? А у тварини?      Скільки днів має тиждень? –         Скільки днів вихідних? –         Скільки днів робочих? Яких більше? –         Назви  вихідні дні, робочі. –         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)        Що ми робимо ввечері, вдень? –         Що ми робимо зранку? –         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? –

18.03.202

Вихователь Дробязко Л.О.

ПРОВЕСТИ З ДІТЬМИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА БРУНЬКАМИ НА ДЕРЕВАХ

СКЛАСТИ ОПОВІДАННЯ ЗА КАРТИНОЮ « ВЕСНА ПРИЙШЛА»

ЗАПРОПОНУВАТИ ДІТЯМ НАМАЛЮВАТИ МАЛЮНОК «ВЕСНА ПРИЙШЛА »

17.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

ЧИТАННЯ І ОБГОВОРЕННЯ ТЕКСТУ КАЗКИ  В. СУХОМЛИНСЬКОГО

« ШПАК ПРИЛЕТІВ»

Був тихий весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим.На голій гілочці клена голосно заспівав шпак.

Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню,

сів біля неї й радісно сповістив:— Я вже прилетів! Весна настала!

Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:

— Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим…Горобчиха зітхнула й відповіла: — Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.

16.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О.

ВИВЧИТИ ВІРШ  А. КОСТЕЦЬКОГО « ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА»
Знов починається весна –
знов починаються дива!..
То серед двору із-за снігу
раптово визирне трава,
то раптом лагідні веснянки
засіють щоки та носи
чи розщебечуться ще зранку
птахи на сотні голосів!
А вчора! Вчора! Що й казати!
Всі веселилися до сліз:
Славко – дражнила й задирака! –
Наталці проліски приніс!..
І зовсім це не дивина –
так починається весна!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *