Старша Лог. “А” група

17.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Ознайомлення з природою

Мета:збагачувати знання дітей про мешканців дикої природи;прцювати над чіткою вимовою звуків;виховувати любов до всього живого.

Тема: «Полохливі стрибуни»

1) Відгадайте загадки:
Прудкий та сіренький,
Довгі вушка, хвіст маленький,
Він розкосі очі має,
Дуже моркву полюбляє.

Зелена, горласта, весела, бульката,
І квакати вміє вона, і стрибати;
Живе у болоті – не так і далеко…
Поки не опиниться в дзьобі у лелеки.
2) Робота над казкою Б. Грінченко «Зайці та жаби»
Посходились зайцi в лiсi та й стали тужити:
— Не дають нам на цiм свiтi спокiйно прожити:нас i люди убивають, i вовки, й лисицi,і орлятам на поживу ловлять нас орлицi.Нам щодня i страх, i мука!.. Як отак труситись,то ходiмо ми до рiчки, бо краще втопитись!
І зайці всі пострибали топитися в річці і до берега прибігли, а там на травичці жаби купами сиділи, —зайців ізлякались, – бовть! бовть! бовть! —усі у воду швидше поховались. А зайці тоді гукають:
— А стривайте, братця!Є такі звірі на світі що і нас бояться. Мабуть, їм життя ще гірше, аніж нам на світі. Так не будемо топитись, а ходімо жити!

  • Чому тужили і горювали зайчики?
  • Кого боялися полохливі зайці?
  • Чому вони пострибали до річки, що вирішили зробити вухані?
  • Що здивувало зайчиків біля річки?
  • Який висновок зробили зайці, побачивши переляканих жаб?
  • Чи правильно, на вашу думку, зробили зайчики, що передумали топитися?
  • Якими нас учить бути ця казочка?

3) Дидактична гра «Краще бути сміливим»

  • Краще бути сміливим, аніж …(боязким)
  • Краще бути роботящим, аніж …(ледачим)
  • Краще бути веселим, аніж …(сумним)
  • Краще бути бадьорим, аніж …(печальним)
  • Краще бути ввічливим, аніж …( нечемним)
  • Краще бути добрим, аніж …( злим)

4) Гра « Прислухайся – повтори»(дорослий повільно та виразно проговорює слова зі звуками [з] та [ж] ).

5) Намалюй продовження казочки.

16.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Дитина в соціумі.     Тема: “Дитина сама вдома”

Мета: ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та елементарними правилами протипожежної безпеки, формувати поняття про небезпечні ситуації, навички правильного користування сірниками, електрообладнанням, газовими приладами.

  1. Дидактична гра “Сам удома”.

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=mDDzgKQ9e0U

  1. Дидактична гра “Допомога”

    3.  Корисні поради.

  

15.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Літературна скринька

Тема: « Весна крокує по землі »

1) Дидактична гра «Продовж думку»

  • Минула зимонька,і до нас прийшла…(весна).

  • Весна – це пора, коли все …(оживає,пробуджується, радіє,росте і т. д.)

  • Небо навесні …(блакитне, високе, чисте, ясне)

  • З нього нам привітно сяє ….

  • Воно вже піднялося…( вище)

  • Сонце зігріває землю своїми …

  • Повертаються з вирію…

  • На пагорбах зазеленіла…

  • Розквітли перші весняні..

  1. Читання казки «Як Квітень до Березня в гості їздив»

Колись давно покликав Березень Квітня в гості. Квітень поїхав возом Березень заходився та такого наробив, що мусив Квітень додому повертатися: сніг, мороз, завірюха – не можна возом їхати. На другий рік знову поїхав Квітень до Березня в гості, та на цей раз уже не возом, а саньми. Березень пустив тепло, сніг розтав, річки розлилися. – знов мусив вернутися Квітень. Зустрівся квітень з травнем і скаржиться:

– Скільки вже разів зриваюсь поїхати до Березня в гості, та ніяк не доїду – ні возом, ні саньми. Їду возом – зробиться зима така, що й осі пообмерзають, і колеса скрутяться. Поїду саньми – повінь така стане, що ні возом, ні саньми. Травень каже:

– Я тебе навчу, як доїхати. Зроби так: візьми воза, сани й човен, то тоді, певне, доїдеш. Послухав квітень і, діждавшись слушного часу, зробив так, як порадив Травень. Їде саньми, а на санях воза і човен везе. Березень дав тепло, і сніг розтав. Тоді Квітень кладе сани і човен на воза і таки їде далі. Став знову мороз і сніг – Квітень знов поскладав човен і воза на сани. Далі розтав сніг, розпустило річки, і не можна ні саньми, ні возом. Тоді Квітень склав на човен сани й воза і поїхав ще швидше по воді. Приїхав до березня в гості так, що той і не сподівався. Здивувався Березень та й питає:

– А хто тебе навчив, як до мене дістатися?

– Та, спасибі йому, Травень порадив, як їхати.

Березень і каже тоді:

– Зажди ж ти, Маю, я ще тобі крильця обшмагаю.

То від цього й тепер часто в травні березневі морози бувають. Бо березень і досі сердиться на Травня.

2) Запитання до тексту

– Що намагався зробити місяць квітень?

– Чи вдалася йому ця мандрівка? Чому?

– Хто дав добру пораду Квітню?

– Чи допомогли ці поради?

– Чому Березень здивувався, побачивши гостя?

– Що розсердило Березня?

3) Намалюй весняні місяці, як ти їх уявляєш.

14.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

1. Математична скарбничка

Тема: «Обʼємні фігури. Кількісна та порядкова лічба»

1) Дидактична гра «Відгадай і назви» (впізнай на дотик, приклад: циліндр, куля, куб)

2) Дидактична гра «Якої фігури не стало»
3) Дидактична гра «Назви сусіда»
2.Художня праця
Аплікація
Тема: «Трактор»
1) Ходить полем з краю в край,
Ріже чорний коровай. (трактор)
2) Дидактична гра «Іграшковий трактор»
– Іграшковий трактор великий чи маленький?
– Як можна сказати на маленький трактор?(тракторець)
– Які частини є утракторця?
– Що можна робити з іграшковим трактором?
– Який звук видає мотор справжнього трактора?
3) Викласти із геометричних фігур трактор, наклеїти на альбомний аркуш та домалювати за задумом.

13.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

1. Віконечко в природу
Тема: «Уже квітень за вікном»
1) Розгляд ілюстрації «Природа в квітні»

2) Складання описових розповідей
– Чому цей місяць назвали квітнем?
– Де розцвітають перші весняні квіти?
– Які це квіти?
– Чому починають зеленіти пагорби?
– Чому вилетіли бджоли з вулика?
– Чому повітря стало теплішим?
– Чому співають пташки?
3) Читання вірша Т. Коломієць «Квітень»
Квітень – славний квітникар.
Сонячно і рясно
Уквітчав наш календар
Першим цвітом – рястом.
4) Дидактична гра «Слова-родичі» (добірка спільнокореневих слів, наприклад: квітка, квіточка, квітувати, квітучий)
5) Дидактична гра «Скажи ласкаво»
6) Дидактична гра «Поясни весняні чудеса»
(чому вилетіли бджоли з вулика та ін.)
2. Чарівні фарби
Тема: «Весняні дерева»
1) Розгляд картини:
2) Яблуні рожевий цвіт
Зачаровує весь світ.
Бджоли із її квіток
Цілий день беруть медок.3) Пальчикова гімнастика «Дерева»
Вітер залетів у сад.
Ти дерева не хитай,
(хитають руками з боку в бік)
Дуже гілки не хили,
Щоб не тріснули вони!
(хитають руками вгору-вниз, не згинаючи пальців)
4) Малювання дерева під час цвітіння

10.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

1. Любій малечі про цікаві речі
Тема: «Весна любить працьовитих»
1) Розгляд картинки «Праця навесні»
  2) Дидактична гра «Де, що сіють та саджають навесні?»
– На городі сіють овочі …
– У полі сіють зерно …
– У квітнику висівають квіти ….
– У садку саджають ….
3) Дидактична гра «Що де росте?» (розгляд ілюстрацій та складання невеличких розповідей)
 вірша М. Сингаївського «Дощ із краплі починається»
Все — із доброго чи злого —
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка.
З пагінця чи з бруньки — гілка,
З гілки — дудочка-сопілка.
Хліб — з маленької зернини,
Дощ — із чистої краплини.
Пагорбок стає горою,
А роса стає водою.
Навіть річечка-ріка
Починається з струмка.
День турботою почнеться,
Кожен за своє береться.
Проганяй мерщій дрімоту
І рукам давай роботу.

09.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Склади будь-яке речення по схемі

|_ _. |_ _ _.

Визнач скільки в слові складів.

Згадуємо МА-МА (2 склади), ПИ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

Зробити звуковий аналіз слів.

Сова, кіт, собака, весна, будинок, сонце, хмара, банан, ведмідь, олівець.

твердий приголосний звук –

м’який приголосний звук =

голосний звук 🌑

Гра ”Я маленька дитина’‘-ви повинні виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка)

 

08.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

  1. Повторити та закріпити вивчені букви. Надрукувати 5 назв перелітніх птахів. Зробити звуковий аналіз цих слів.

2.Гра ” З’єднай і прочитай”

3. Розвиваємо мислення, уважність , дрібну моторику .

Запропонуйте дитині із сірників викласти фігурки.

 

Прочитати та обговорити з дітьми вірш. Вивчити напам’ять

               В Саду                        Н. Калюжна
Білим цвітом-первоцвітом
Все покрилося в саду,
І стежками ходить вітер,
Грає пісню на дуду.

А до нього урочисто
Озиваються пташки,
Перше листя, мов намисто,
Вигаптовує гілки.

 

07.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Математика  «В гості до лісових звірят»

Мета:  вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилоася більше цукерок?

Скласти задачу за малюнком

Вікторина

– Скільки всього є місяців у році?       -Скільки очей у людини?

-Скільки вогнів у світлофора?

– Скільки всього  пір року? Назвіть їх.          – Скільки хвостів у Зайчика?

– Що приходить після Зими?

-Який зараз місяць?

-Який наступний, попередній?

– У якої геометричної фігури немає кутів?        – Яка пора року приходить після весни? –         – Скільки ніг у людини?

– А у тварини?

Розв’язати приклади

Гра   « Хто знає, той далі називає» –         Скільки днів має тиждень?

– Скільки днів вихідних?

– Скільки днів робочих? Яких більше?      -Назвіть вихідні дні, робочі.

– Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)

06.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

1. Заняття: Любій малечі про цікаві речі.

Тема: “Все починається з добра”

  1. Читання вірша

Ти добро лиш твори повсюди.
Хай тепло твої повнить груди,
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю.
Волю дай, погодуй пташину.
Приласкай і навчи дитину,
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.

(В.О. Сухомлинський)

  1. Дидактична гра “Що добре, а що погано?”

  1. Доповни речення.

Добро – це … (співчуття, любов, взаємодопомога, турбота…)

2. Розвиваємо логічне мислення, уважність.  Головоломка ” Колумбійське яйце”

Намалюйте яйце, розділіть на частинки, як показано на малюнку, і з частин складіть фігурки

                             

03.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

“Весну ми зустрічаємо!”

Мета:

  • закріплювати уявлення про весну та її прикмети; уточнювати, розширювати й активізувати словник з теми «Весна»; розвивати розумові здібності і мовлення; удосконалювати загальну, дрібну та артикуляційну моторику;  розвивати зорове сприйняття, увагу, пам’ять, логічне мислення, ; формувати самоконтроль за вимовою звуків; виховувати уважне, дбайливе ставлення до природи;
  • виховувати почуття колективізму, співпереживання своїм друзям.

Хід заняття

 

Діти виконують вправу, спрямовану на покращання емоційного настрою дітей, на розвиток загальної та дрібної моторики.

З добрим ранком, оченята! (Погладжування повік)

Ви прокинулися? (З’єднати великий і вказівний пальці, зображуючи «бінокль»)

З добрим ранком, вушка! (Погладжування вух)

Ви прокинулися? (Прикладання долонь до вух)

З добрим ранком, ручки! (Погладжування кистей рук)

Ви прокинулися? (Поплескати в долоні)

З добрим ранком, ніжки! (Погладжування стегон)

Ви прокинулися? (Потопати ногами)

З добрим ранком, сонце! (Розвести руки в сторони)

Ми прокинулися! (Широко посміхнутися)

Гра «Плесни в долоні, коли почуєш правильну ознаку весни»

– Діти загоряють, купаються, носять легкий одяг.

– Припікає сонечко, тане сніг.

– Під ногами шарудять сухі різнобарвні листочки.

– Набухають бруньки, розпускаються на деревах листочки.

– Люди збирають урожай фруктів, овочів.

– З теплих країв прилітають птахи

 «Називай-ка»

Добре — погане (ТРИЗ) Розглянемо кілька явищ і постараємось відповісти, чим це добре, а чим погано.

1. Іде дощ.

Добре

  • Рослини краще будуть рости
  • По калюжах можна пускати кораблики
  • Вулиці будуть чисті

Погано

  • Не можна гуляти на вулиці
  • Можна намокнути й захворіти
  • Річка може вийти з берегів

  «Виправляй-ка»

1. Дощ пішов тому, що я взяла парасольку.

(Я взяла парасольку тому, що пішов дощ)

2. Весна настала тому, що прилетіли з теплих країв птахи.

(Птахи прилетіли тому, що настала весна)

3. Стало тепло тому, що комахи прокидаються.

(Комахи прокидаються тому, що стало тепло)

 «Збирай-ка»

1. Скласти слова з 3 складів. Прочитати. Назвати перший звук, останній, середній. (Виноград, сонечко, суниця, телефонавтобус)

2. Зробити звуковий аналіз слова «весна».

– Скільки звуків у слові «весна»?

5 звуків: В, Е, С, Н, А.

– Скільки голосних звуків у слові «весна»?

2 голосні: Е, А.

– Скільки приголосних звуків?

3 приголосні: В, С, Н.

– Схема слова «Весна».

Вивчити вірш

Весна

Нарешті я у ліс прийшла

І тепло всім принесла.

Я всміхаюсь сонечку,

Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона цвіте!

 

02.04.2020 

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Тема: «Перелітні птахи».

Мета: продовжувати збагачувати знання дітей про диких птахів, учити відповідати на запитання повними реченнями, складати описові розповіді за зразком вихователя, вправляти в умінні імітувати голоси птахів.

Матеріал: картки з літерами, ілюстрації із зображенням перелітних птахів, картки із зображенням перелітних та зимуючих птахів, пір’їнка, аудіо запис голосів птахів, картка із завданням кожній дитині, тісто, манна крупа, олівці.

Читання  казки.

Жив собі їжачок. Вирішив він помандрувати, знайти собі нових друзів. Ішов, він ішов та побачив якихось незнайомих тварин. – Хто ви? – запитав їжачок. – їжачки? – Ні, ми не їжачки, – відповіли тваринки. – Подивись, у вас, їжачків, укривають спинку голочки, а ми вкриті пір’ям повністю. Тож ми не схожі на тебе. – Напевне, ви білочки? – запитав їжачок. – ні, ми не білочки. У білочки шубка та пухнастий хвіст, а в нас хутра немає і хвостик з пір’я. Та ще в нас є крила. Ми маємо дзьобики, якими здобуваємо їжу. Лапки в нас з кігтями, ними ми розгрібаємо землю і листячко. Так ми шукаємо черв’ячків, насіння, комашок, це наша їжа. Ми мешкаємо в гніздах, що мостимо на деревах, кущах, ховаємо в траві. Ми вміємо гарно співати, стрекотіти, свистіти, кукувати…ну що, здогадалися, як ми називаємося? – Так, це птахи. Їжачок і птахи потоваришували і вирішили разом жити в лісі та одне одному допомагати.

– Яких пташок ви знаєте?

– Де мешкають птахи? (у лісі, в полі, в парку, в степу, в садку, біля водоймищ).

– Назвіть птахів.

Живляться птахи комахами і гризунами. Знищують багато шкідників в садах і в полях. Переносять насіння рослин на далекі відстані , де з нього виростає нова рослина. А ще птахи гарно співають.

Дидактична гра «Розкажи про птаха» .

Дитина сама обирає предметне зображення птаха та описує її за зразком .

– Обведіть пташок, які відлітають в теплі краї.

 

01.04.2020

Вихователь Мірзаєва Л.М.

Любій малечі про цікаві речі

«Перші весняні квіти»

 Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання ; закріпити поняття колір, форма; розвивати уяву,творче  мислення

Д/гра « Розкажи про весну

Д/гра «Можна – не можна

1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?
2.Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?
3. Палити?                                             6. Милуватися природою?

  Загадки про квіти

Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)В білі вбралися сорочки —
звеселилися садочки. (Цвіт)

3. Д/гра «Закінчи речення»
Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)
Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)
– Назвіть перші весняні квіти?

Вивчити вірш

Зацвітають навесні

білі,сині  квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.

Слід ці квітки охороняти.
(Підсніжники, проліски)

31.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Дидактична гра «Що об’єднує?»

Мета: розвивати логічне мислення, формувати вміння робити узагальнення, об’єднуючи в одну групу предмети за однією чи кількома спільними ознаками, виховувати інтерес до гри, позитивні емоції, увагу.

Матеріал: картки з ображенням різних груп предметів, зображення різних предметів.

Хід гри

1.Роздати дітям картки з зображенням різних груп предметів.

  1. Розгляд карток.
  2. Проблемні питання. Що це за предмети? Яке їх призначення? Що в них є спільного?
  3. Обгрунтування дітьми їх висновків.
  4. Роздати дітям картки з зображенням різних предметів.

6.Запропонувати по групувати їх за однією, двома аб1о кількома ознаками, обґрунтувати свої дії.

Вивчити з дітьми прислів’я та закличку про весну:

  • Весна- наші батько й мати, хто не посіє, не буде збирати.
  • Проліски- очі березня.
  • Весна ледачого не любить.
  • Весняний день рік годує.
  • Березень з водою, квітень – з травою, а травень – з квітами.
  • Березень без води, квітень без трави.
  • Весна днем красна.

Пташок викликаю із теплого краю.

Летіть, соловейки на нашу земельку!

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!

Дівчаточка, вороб’ята, радьмося!

Та виходім на травицю ,граймося!

Та виходім на травицю в добрий час.

Нема таких співаночок, як у нас !

30.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Дидактична гра «Чарівні будиночки»

Матеріал: плоске зображення будиночків з зображенням схем на даху, геометричні фігури.

Хід гри

  1. Мотиваційна настанова: у геометричних фігур сьогодні новосілля. Вони одержали квартири в нових будинках, але не знають хто в якому будинку. Допоможемо їм розселитися?
  2.  Розгляд схем.
  3.  Що означають схеми на дахах будинків?
  4. Які фігури не можуть отримати квартири в тому чи іншому будинку? Чому?             Практична робота дітей: розселення геометричних фігур в підходящі для них будинки. Пояснення дітьми своїх свого вибору.

Дидактична гра «Чого на світі не буває?»

Матеріал: картинки з зображеннями різних нісенітниць.

Хід гри

  1.  Художник намалював картини і приніс їх діткам, щоб вони оцінили його роботу.
  2. 2. Розгляд картин.
  3. Чи подобаються його картини? Чому? Чи буває так насправді? А як буває? Що було б, якби так було насправді? Оцінювання картин, обґрунтування своєї думки.

27.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О

Пошуково-дослідницька діяльність для дошкільнят 

Екологічні  ігри  про  воду

Мета. Формувати у дошкільнят переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей.

Пропоную загадку:  Вона прозора, як сльоза,

                                        І кольором, мов бірюза,

                                       На все вона спроможна,

                                      Без неї жить не можна…

                                     Тепер вгадайте, хто вона,

                                     Ота звичайна рідина. (Вода)

Вода — це моря, ріки, озера, ставки, а також колодязі. Без води неможливе життя людей, рослин і тварин. Воду ми п’ємо, готуємо їжу, нею миються, перуть одяг. Коли не поливати вазони, вони засохнуть. Для рибок вода — це єдине місце життя. Вода в природі перебуває в різних ста­нах: у рідкому, твердому та газоподібному.

Загадки. 

  1. Прозорий, мов скло,    А не вставити в вікно. (Лід)
  1. Як рій, кружляють в заметілі    Пушинки пишні сизо-білі,
    Покрили ковдрою поля —          Й навкруг заграли промінці…                                                 То як же звуть пушинки ці? (Сніжинки)
  1. Подивіться-но як слід:         Це не сніг, але й не лід.
    Всі дерева, наче в сріблі,     І воно у кожну мить                                                                              На їх стовбурах, на гіллі       Діамантами блищить.                                                              Виникає тільки взимку,       Й пропадає на годинку… (Іній)
  1. Мріє ледь на небосхилі      Щось тендітне, мов живе,
    Наче Діва пишнотіла          В небі ясному пливе.                                                               Випливає на просторі,      Мов кораблик в синім морі,                                                                 І біленька, і легка…            Відгадайте: хто така? (Хмаринка)
  1. З високості, мов сльозинки,
    Линуть вниз дрібні краплинки.
    З льоту, навкіс, напрямки,
    Дзвінко б’ються об шибки.

Об’єднавшись у струмочки,

Заливають всі куточки.

їх багато, не злічити…

Як краплинки звуться, діти? (Дощ)

  1. Влітку з неба, мов зернинки,
    Впали білі горошинки,

І виблискують, мов скло.

А як сонечко зійшло,

І теплом своїм зігріло,

В воду всіх перетворило,

Мов їх зовсім не було…

Як ті звуться горошинки,

Що так схожі на зернинки? (Град)

  1. Вранці наче плачуть квіти,

Плачуть мовчки — не кричать.

Тільки сонечко засвітить,

Вже й сльозинки заблищать.

А вони — мов намистинки…

Як же звуться ці сльозинки? (Роса)

Вода має властивість переходити з од­ного стану в інший.

Коли надворі мороз — вода переходить з рідкого стану в твердий (сніг, лід).

Коли тепло — лід і сніг тане.

Коли вода кипить — стає парою.

Коли налити в блюдечко води і постави­ти її в кімнаті — вона випаровується.

Ми сьогодні з вами проведемо досліди з во­дою.

ДОСЛІД 1

Візьмемо склянку води, ложечку солі. Спос­терігайте, що відбувається з кришталиками солі. Вони стають меншими і зовсім зникають. Та чи зникла сіль? Сіль не зникла, вона розчинилася у воді. Вода ста­ла солоною. А щоб перевірити, чи немає солі у воді, про­пустимо розчин солі крізь фільтр. Розчин солі вільно пройшов крізь фільтр.

ДОСЛІД 2

Візьмемо склянку води і ложку піску. Вода стала кала­мутною, тому що пісок не розчиняється у воді, а коли во­да постоїть, частинки піску осядуть на дно. Пропустимо каламутну воду через фільтр, частинки піску залишаться на фільтрі.

Ми з вами побачили, що у воді можна розчинити сіль, цукор, соду, а от пісок, глина, земля у воді не розчи­няються. Як же очищається каламутна вода в природі?

ДОСЛІД З

Для цього нам потрібно взяти великі і малі камінчики, пісок, каламутну воду, а з прозорої пляшки візьмемо лійку. Спочатку покладемо в лійку більші камінці, зверху дрібніші, а на них насиплемо пісок, посере­дині покладемо найбільший камінець, щоб вода розтікалася. Повільно виливаємо ка­ламутну   воду.   Залишимо   поки   наш  пристрій для фільтрування на деякий час. Подивимося на наш фільтр.

Які зміни відбулися?

Давайте поміряємо, яка ж час­тина води очистилася.

Подивіться, наскільки її стало менше?

Тому воду потрібно використовувати економно.

Як ми економимо воду?

Пограємо з вами в гру «Жива і нежива природа».

Кожному з вас я роздала картки з літерами «Ж» і «Н». Я буду називати предмети живої і неживої   природи,   а   ви відповідаєте картками: вода, бджола, глина, метелик, трава, горо­бець, ластівка, камінь, собака, пісок, корова, дуб, ялина, мурашка, земля, кінь, стіл, вишня, кішка, залізо.

Вчені встановили, що ресурси води обме­жені, проте витрати її постійно зростають. За їх підрахунками у 2015 році на кожну людину припадатиме лише 30 літрів води на день.

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда —

Звичайна (підкажіть)… (вода).

26.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О

Ігри для розвитку дрібної моторики рук

 «Знайди сюрприз»

001

Мета:  розвиток дрібної моторики рук, координації рухів; навчання терпіння.

Матеріал: фантики (10—15 шт.), дрібні предмети (значки, ґудзики й т. ін.), повітряна кукурудза, горіх.

Хід  гри
Ведучий загортає значок у чотири-п’ять фантиків. Дитина має розгорнути всі фантики, обережно скласти їх і отримати приз. Дитині пропонують два-три «сюрпризи».

«МАЛЕНЬКИЙ   АПТЕКАР»

003

Мета:  розвиток дрібної моторики, уточнення рухів пальців рук, координації.
Матеріал: на маленькій таці — пінцет, чашка з намистинками та ємність із відсіками для них. Намистинок у чашці міститься рівно стільки, скільки є відсіків у ємності. Кожний відсік має бути пофарбований під кольори відповідних намистин. Спочатку можна використовувати більше намистинок.
Хід гри
Ведучий розповідає про роботу аптекарів, про те, як вони виготовляють різні ліки. Потім показує, як можна за допомогою пінцета перекладати намистини, і пропонує дітям власноруч заповнити відсіки намистинами. Коли ємність виявиться заповненою, намистини за допомогою пінцета перекладають назад.
Гру можна ускладнити, змінюючи розміри намистин і ємності відсіків. Однак варто врахувати, що гра досить складна й потребує від дитини крайньої концентрації уваги та внутрішнього контролю. Якщо в дитини намистина падає на тацю, вона завжди сама зможе виправити помилку.
Гра вимагає великої точності в рухах. За кожну вдалу дію варто заохочувати дитину, хвалити її.

«ТИР»

007

Мета:   розвиток координації та швидкості рухів великих і дрібних м’язових груп; формування навичок різноманітного метання м’яча.
Матеріал: м’ячі, мішень (кільце або коробка), різні іграшки-мішені.
Хід гри
На відстані, до якої дитина може докинути м’яч, ставиться коробка або підвішується кільце. Дитина кілька разів намагається потрапити в ціль.
Модифікований варіант: розставляються іграшки-мішені, які треба збити. За збиту іграшку або м’яч, що потрапив у коробку, ведучий видає фант (жетон). Виграє той, у кого виявиться більше фантів.

25.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Логіко – математичний розвиток .

Тема: «Числа один – девять. Задачі. Геометричні фігури»

Мета: продовжувати вчити в межах девяти;закріплювати вміння співвідносити кількість предметів з цифрою; вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

Дидактична гра«Порахуй усно»

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилося більше цукерок?

24.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Картинки по запросу "завдання на логіку"

23.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

Етична бесіда «Тато, мама, я-дружна сім’я». Тренінг «Що мене радує чи засмучує в сім Ї?» Мовленнєва гра «Назви лагідно всіх членів сім ї»

20.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О.

ЗАКРІПИТИ НАЗВИ ДНІВ ТИЖНЯ, ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ

СКЛАСТИ  ТА РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНИМИ МАЛЮНКАМИ

ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»

Картинки по запросу "ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»"

Картинки по запросу "ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»"

19.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

ПОВТОРИТИ І ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНІ ЛІТЕРИ. ЧИТАТИ СКЛАДИ ТА СЛОВА  З ЦИМИ ЛІТЕРАМИ.

Вікторина –         Скільки всього є місяців у році? –         Скільки очей у людини? –         Скільки вогнів у світлофора? –         Скільки всього  пір року? Назви. –         Скільки хвостів у Зайчика? –         Що приходить після Зими? –         Який зараз місяць? –         Який наступний, попередній? –         Який день узимку? –         У якої геометричної фігури немає кутів? –         Яка пора року приходить після весни? –         Чому квітень так називається? –         Який день улітку? –         Скільки ніг у людини? А у тварини?      Скільки днів має тиждень? –         Скільки днів вихідних? –         Скільки днів робочих? Яких більше? –         Назви  вихідні дні, робочі. –         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)        Що ми робимо ввечері, вдень? –         Що ми робимо зранку? –         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? –

18.03.202

Вихователь Дробязко Л.О.

ПРОВЕСТИ З ДІТЬМИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА БРУНЬКАМИ НА ДЕРЕВАХ

СКЛАСТИ ОПОВІДАННЯ ЗА КАРТИНОЮ « ВЕСНА ПРИЙШЛА»

ЗАПРОПОНУВАТИ ДІТЯМ НАМАЛЮВАТИ МАЛЮНОК «ВЕСНА ПРИЙШЛА »

17.03.2020

Вихователь Мерзаева Л.М.

ЧИТАННЯ І ОБГОВОРЕННЯ ТЕКСТУ КАЗКИ  В. СУХОМЛИНСЬКОГО

« ШПАК ПРИЛЕТІВ»

Був тихий весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим.На голій гілочці клена голосно заспівав шпак.

Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню,

сів біля неї й радісно сповістив:— Я вже прилетів! Весна настала!

Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:

— Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим…Горобчиха зітхнула й відповіла: — Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.

16.03.2020

Вихователь Дробязко Л.О.

ВИВЧИТИ ВІРШ  А. КОСТЕЦЬКОГО « ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА»
Знов починається весна –
знов починаються дива!..
То серед двору із-за снігу
раптово визирне трава,
то раптом лагідні веснянки
засіють щоки та носи
чи розщебечуться ще зранку
птахи на сотні голосів!
А вчора! Вчора! Що й казати!
Всі веселилися до сліз:
Славко – дражнила й задирака! –
Наталці проліски приніс!..
І зовсім це не дивина –
так починається весна!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *