Старша “А” група

29.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
   Цікаві завдання з грамоти
28.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
   Цікаві завдання з математики
27.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
  Аплікація «Сонечко»
1.Вірш:
Сонечка. Леся Медик-Яремчук
Сонечко, те, що у небі світило,
Якось у річку згори задивилось
І здивувалось: “Хіба ж так буває?
Знаю, одне я, а тут нас аж два є.”
Сонечко інше – жучок невеличкий
– Зручно вмостилось на листя сунички.
В нього учора були уродини,
Й цятка новенька з’явилась на спині.
Хто ще не бачив, погляньте уважно.
Це вам не жарти, це дуже поважно.
Сонечко горде і раде без міри:
Рочків чотири і цяток чотири.
2.Розгляньте малюнок
26.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
Складання розповіді за малюнком.
Вірш
У діброві при долині,
Де біжить-дзвенить струмок,
Посадив ведмідь малину
І для себе, й для діток.
Взяв ведмідь відро із хати
Та й чалапає в струмок:
Взявсь малину поливати
І для себе, й для діток.
25.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
 Графічний диктант «ЛЯЛЬКА»
Грицько Бойко
Лялька
Хто не зна моєї ляльки?
В мене лялька, мов жива:
Як візьму її на руки —
Оченята відкрива.
Хоч у неї сліз немає,
Плаче донечка моя:
«Мамо, мамо»,— вимовляє,
Ну, а мама в неї — я.
Я нове їй плаття зшила,
Квіти вишила на нім,—
Бо не можна ж до бабусі
Йти у гості у старім!
22.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
Спостереження за кульбабами.
Вірш:
Носить кульбаба,
Жовтий сарафанчик,
Підросте, убратися
В біленьке платтячко.
Легке, повітряне,
Вітерцю слухняне.
Загадка:
Перший раз цвіла—
Жовтою була,
Як дозріла—побіліла,
Схопилася, полетіла
Знову десь рости
Й жовто зацвісти
(Кульбаба)
21.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
Художня література
Заучування вірша В.Крищенко «Вишиванка»
1. Читання вірша «Вишиванка»
Мама вишила мені
Квітами сорочку.
Квіти гарні, весняні:
– На, вдягай, синочку!
В нитці – сонце золоте,
Пелюстки багряні,
Ласка мамина цвіте
В тому вишиванні.
Вишиваночку візьму,
Швидко одягнуся,
Підійду і обніму
Я свою матусю
Вадим Крищенко
2.. Бесіда за змістом

-Як називається вірш?
-Хто написав?
-Про що ви дізналися в цьому вірші?

3.Заучування вірша напамять
20.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
ХУДОЖНЯ ПРАЦЯ     Тема: «Півник – малятко»
ЗАГАДКА
Будить будильник нас кожного ранку,
Він кукурікає гучно на ганку.
Всі прокидаються, сонце встає –
На кожнім подвір’ї будильник цей є.  (півник)
Розгляд картинки
Бесіда:
 яких частин складається півник?
( З тулуба, гребінця, крил, хвоста, дзьоба, сережок, лап.)
Якого кольору гребінець та дзьоб?
(Червоного.)
     –А крила?
( Жовтого.)
Зверніть увагу на те, що пір’я на хвостику виконане із різнокольорового пластиліну. А якого кольору можуть бути лапки у півня?
(Жовтого, червоного чи помаранчевого.)
 А тепер  спробуйте зробити схожих півників.
Для початку необхідно зробити очі. Візьміть шматочок білого пластиліну, поділіть  навпіл, прикріпіть на яйце, на готові кружечки причепіть очі ,притисніть до основи пальцем.
Візьміть червоний пластилін, розімніть його гарненько, скачайте невеличку «ковбаску» для дзьоба; складіть навпіл і приклейте між очима.
З іншого червоного шматочка зробіть гребінець. Зробіть три однакових кульки, які потрібно сплюснути і прикріпити на голівці майбутнього півника-малюка.
Для виготовлення крил можна взяти пластилін будь-якого яскравого кольору, скатати з нього «ковбаску», стекою розділити навпіл. Кожну частину приплюснути пальцем, можна прорізати окремі пір’їни та закріпити на тілі півника.
Аналогічним чином робиться хвіст. Розкачуємо різнокольорові «ковбаски», приплюснути їх та закріпити на задній частині виробу.
Лапки робляться з двох кульок невеличких за розміром. Ножем акуратно робимо пальчики, закріплюємо їх внизу тулуба і все – ваш «півник-малятко» готовий.
19.05.2020  Вихователь Павленко М.В.
 «Будь добрим – і тобі добре буде» 
– Ви знаєте, діти, що людина живе не сама в суспільстві, а поруч з іншими людьми.
 Як рослинка у полі не може існувати сама, так і людина не може жити самотньо, а серед інших людей і всі вони різні – одні добрі, а інші не зовсім такі.
 –  Що ви можете сказати про добру людину, яка вона? (чесна, ввічлива, скромна, працьовита, чемна, доброзичлива, дружелюбна, щедра, справедлива, миролюбна, щира, милосердна та ін.)
-Запам’ятайте  ці гарні слова – «моральні якості». . Саме таку людину і з такими моральними якостями можна назвати доброю,
– Пригадайте своїх друзів, які вони ?
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Ви називаєте хороші моральні якості людини, а діти – їм протилежні.
 –         Дружелюбний – недружелюбний;
 –         чемний – нечемний;
 –         ввічливий – неввічливий
 –         чесний – нечесний;
 –         скромний – нескромний
 –         працьовитий – непрацьовитий (лінивий)
 –         доброзичливий – недоброзичливий;
–         щедрий – нещедрий (жадібний);
 –         справедливий – несправедливий;
 –         миролюбний – немиролюбний
–         щирий – нещирий;
 –         милосердний – немилосердний,
 –         добрий – недобрий (злий) та ін.
 – Людей, які мають такі нехороші якості, називають невихованими, недобрими або злими.
Чи хочете, діти, щоб про вас так думали? (Ні).
 Отож ведіть себе чемно і будьте завжди добрими і вихованими дітьми, щоб вами могли пишатися ваші мами, тата і ми в дитячому садку.
 Бо в народі кажуть: «Будь добрим – і тобі добре буде».
Читання і обговорення казки «Коза-дереза»
Бесіда:
-Подумайте і дайте відповідь повним реченням, якою була коза у цій казці? (Коза була хитрою, несправедливою, неввічливою, нечемною, неслухняною, недоброзичливою, нещирою, недружелюбною, недоброю та ін.)
–         Кого обманула Коза-дереза? (діда, бабу, зайчика)
 –         Хто допоміг зайчику визволити його хатку? (рак-неборак)
 –         А що могло б статися, якби рак-неборак теж не зміг вигнати Козу-дерезу із зайчикової хатки? (роздуми дітей)
 –         Якими словами можна сказати про рака, який він? (сміливий, справедливий, чесний, дружелюбний, миролюбний, милосердний, добрий)
18.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
 «Складання розповіді»
1.Вірш.
У вушка зайчика
стирчить на маківці,
Любить він смачний
капустяний листочок.
Бігає швидко
і стрибає спритно,
Все тому, що
їсть він морквину!
2.Бесіда
Розгляньте зайчика
Який він? (спритний, довговухий, боягузливий, пухнастий, косий)
А чи знаєте ви, що зайця даремно називають боягузливим?( Якщо він потрапляє в лапи хижака, то він так сильно може відштовхуватися лапами, що може поранити свого ворога.)
 І косим його називають не від того, що у зайця косять очі. Зовсім ні, з очима у нього все в порядку. Справа в тому, що мисливці давним-давно помітили, що заєць стрибає не по прямій лінії, а стрибками: то вправо, то вліво. Тому і назвали зайця косим.
А яка у зайця шубка? (Пухнаста, біла, м’яка).
Чому зайцю необхідно міняти колір шубки? (Він маскується, зливається за кольором з снігом, а ще нова шубка тепліше). Але не тільки зайці змінюють хутро. Всі звірі вдягають зимову, більш теплу шубку на зиму.
 Спробуйте скласти речення про зайця. (Складання і подальший поділ його на слова).
кладіть розповідь про зайця. (Складання розповіді)
Робота по словотворенню.
к називається доросла тварина, дитинча і кілька дитинчат (використовувалися картинки тварин)
Лисиця (лисеня – лисенята),
Вовк (вовченя – вовченята),
Качка (каченя – каченята),
Миша (мишеня – мишенята),
Лось (лосеня – лосенята).
Практична діяльність – конструювання з паперу.
-Запропонуйте дітям зробити зайця: тіло виконується з прямокутного аркуша паперу, який згортають в циліндр і склеюється. До такого циліндра приклеюємо вуха й лапки. Малюємо фломастером мордочку.
15.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ
Вірш «Білий кораблик «
Кораблик білий паперовий
У море вийти вже готовий.
Струмочком лагідним біжить –
Він дуже поспішає жить.
Однак не знає про шторми,
Тож бережіть його хоч Ви.
14.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
  Чарівні фарби
1.Розгляньте малюнок
2.Вірш К.ПерелісноЇ
Один бузок ось пiд вiкном,
А другий бiля Ґанку.
Один синенький, а отой
Бiленький, як сметанка.
Обидва нiжнi, запашнi,
Аж дух вам забиває,
I кожна гiлка, як букет,
Iз листя виглядає.
3.Запропонуйте дітям намалювати гілочку бузку.
13.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
Тема. Різноманітний світ професій.
1.Загадки.
Хто це смачно варить борщ
І компот готує?
Каші з жару дістає,
І дітей частує? (Кухар)
Що у кого заболить,
Зразу кажуть: «Ай, болить!»
Їм спішить на допомогу добрий лікар… (Айболить)
Модну зачіску він зробить
І волосся підстреже. (Перукар)
2.Бесіда з дітьми.
  • Як назвати всі ці слова одним словом? (Професії)
  • Що таке професія?( Професія це робота, яку людина для себе обрала; улюблена справа)
3.Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи?» 
На картинках зображенні люди різних  професій та набір різних інструментів, предметів для кожної професії. Дібрати тільки ті предмети, які потрібні їм  для роботи.
4.Дидактична гра «Хто що робить
 Батьки називають представника професії, а діти називають дії, які він виконує.
  • Кухар.( Варить борщ, ріже овочі, робить салат…)
  • Лікар.( Слухає хворого, дивиться горло, виписує ліки…)
  • Перукар.( Стриже, робить зачіски, фарбує волосся…)
  • Швачка.( Шиє одяг, пришиває ґудзики…)
  • 5.Дидактична вправа « Де я був»
     ( Дітям потрібно його продовжити.)
    • Я бачив печиво, цукерки – де я був ? (Я був…)
    • Я бачив ножиці, гребінець, фен …
    • Я бачив білий халат, ліки…
12.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
МАТЕМАТИЧНА СКАРБНИЧКА
Тема: Врятуємо кошенят
1. Гра «Скільки кошенят?»
Вийшла кішка за поріг
Прогулятись у дворі
Слідом – хлопчики й дівчата –
Маленькі кошенята.
Кішка їм: « Мур – мяу – мяв,
Обережні будьте, мяу».
А вони бігом в траву,
Де і скільки не знайду.
Двоє сіли під крильцем,
Ну, а двоє під кущем,
А ще двоє у траві
Граються самі собі.
Скільки ж в мами кошеняток,
Порахуйте ж ви малята?»
2. Гра « Скільки мишеняток?»
( Гра на розвиток уваги).
 Потрібно постукати.
 Дитина слухає і каже скільки разів  ви простукали щоб визначити кількість мишеняток.
3. Гра « Оплески»
Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі.
4. Гра «Яке число промайнуло?»
 Рахуючи кожен раз до 10-ти навмисно пропускайте  якесь число. Дитина відповідає яке число пропущене.
5.Складіть і розв’яжіть задачі за малюнками.
08.05.2020     Вихователь Павленко М.В.

“Наші ЧАРІВНІ слова”

Розкажіть дитині про світ “чарівних слів”

Пограйтке у гру “ Кому ми так говоримо ?” ( дорослий називає звертання з “ чарівним словом”а дитина розповідає кому , на її думку, це звертання може бути адресовано

наприклад:

“Здрастуйте “     –   ……( так вітаються з дорослою людиною , яка не є членом родини або з дітьми , якщо їх багато)

“Привіт”            –    ……..

“Пробачте ,будь ласка !”     –   ……

“Вибач, мені дуже шкода”     –    …..

“Перепрошую , не підкажете..”    –    …..

“Заходбте , будь ласка!”       –       ………

  • Запропонуйте дитині переглянути мультфільм “Ввічливі слова”

https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c

Порадник для батьків; 

Маленький словник, яким не треба користуватись батькам, або Чого не слід говорити дітям

«Казанська сирота» – людина, яка прикидається нещасною, щоб викликати співчуття жалісливих людей. (мед.)

«Ідіот» – людина, яка страждає на ідіотію, крайній ступінь олігофренії.

«Дебіл» – від медичного терміна «дебіл», що означає патологічну розумову відсталість.

«Тупиця» – тупа, нездатна, нетямуща людина, яка погано розуміє.

«Балбес» – безглузда, груба й брутальна людина.

«Горечко моє» – так говорять про щось невдале, жалюгідне, на що не можна дивитися без сліз. Невдачлива, неметка людина.

«Тюхтій» – неспритна, неуважна людина; роззява.

«Лопух» – наївна, недалека людина; той, кого легко ошукати.

«Как вы лодку назовёте, так она и поплывёт…»

Ці чудові слова з відомої дитячої пісеньки якнайкраще відбивають суть проблеми. Назвіть дівчинку коровою й подивіться, чи стане вона граціознішою. Назвіть ледаря «лежачим каменем» і подумайте, який матимете результат. Логіка така: «Моя мама вважає, що я корова. Але вона не говорить, що мені потрібно зробити, щоб стати балериною. Я навряд чи колись стану балериною, тому що моя мама в мене не вірить». «Тато вважає, що я буду лише двірником. Шансів у мене немає. Отже, я й старатися не буду». Звісно, це не дослівні думки дитини, але це її відчуття й та життєва настанова, яку ми, батьки, у ній плекаємо.

«Пішов геть»…

… говоримо ми дитині, якщо вона розсердила нас. Це ми про що? Що ми намагаємося їй сказати? Щоб вона залишила кімнату? квартиру? наше життя? Дитина думає саме про останнє. Вона сприймає все всерйоз, особливо те, що говорять батьки, та ще й таким тоном.

Очима дитини

Для того щоб не лише констатувати факти, а намагатися змінити вашу сімейну ситуацію, якщо ви все-таки розумієте, що не завжди говорите дитині те, що добре й корисно, пропоную діяти. Погляньмо на ситуацію з іншого боку. Очима дитини. Що відчуває дитина? Що зміниться від наших слів? Не говорити такі слова? А як бути?

Отже, як чинити батькам?

– У кожного імені є зменшено-пестлива форма. Не всім дітям подобається, коли їх називають Васьком або Аллочкою. Але завжди зрозуміло, який із варіантів власного імені дитині найбільше до душі. Саме так і називайте!

– Ніколи не говоріть, що дитина схожа на свого «поганого » батька (або матір). Не принижуйте чоловіка в присутності дитини.

– Дітям ніколи не подобаються образливі прізвиська. Якщо у вашій родині прийнято називати дитину не на ім’я, а якось інакше, поспостерігайте, чи подобається це малюкові.

– Не вимовляйте брутальних слів на адресу дитини хоча б тому, що, подорослішавши, ваш малюк поверне вам усе це сторицею.

– Спробуйте частіше говорити дитині про те, що вона хоч щось робить добре: «Ти молодець!», «У тебе чудово виходить!», «Ти можеш, я певен!», «Я тобою пишаюся!».

– Гарантуйте дитині те, що ви їй допоможете й не залишите без підтримки.

– Стежте за собою: зміст, інтонації, міміка обличчя, пози, звернені до дитини, важливі й потребують вашої уваги!!! Спробуйте кілька днів поспостерігати за тим, що саме ви говорите дитині.

-Якщо у вас «вирвалося» брутальне або образливе слово, не посоромтеся перепросити в дитини.

– Не вимагайте від дитини того, чого не в змозі зробити самі. Інакше через деякий час вона запитає у вас: «А чому це тобі можна так говорити, а мені ні?» І буде права.

Завжди думайте про те, що говорите!

07.05.2020     Вихователь Павленко М.В.

Заняття. Художня праця.  Аплікація із серветок.

Тема: Каштани цвітуть.

 Обладнання:  папір для тла, кольоровий папір; білі серветки; білі нитки; клей; ножиці.

1)   Читання вірша М. Познанської «Зацвіли каштани».

Зацвіли каштани

У моєму місті,

Золотистим цвітом

Зарясніли в листі.

Цвіт такий хороший,

Аж вбирає очі.

Зацвіли каштани

Вчора опівночі.

А під ними ходять

Вулицею люди.

Зацвіли каштани

Тут і там – усюди

Холодку багато,

Пахощів багато.

У моєму місті

Гарно як на свято!

2) Розгляд  квітучої гілочки.

  • Квітка схожа на пірамідку, що складена з багатьох маленьких квіточок. Квітка схожа на білу ялинку в рожевих вогниках. Квітка схожа на свічечку.

3)  Квіточки можна виготовити з паперових кульок. Маленькі паперові кульки необхідно викласти пірамідкою. Ще квіти можна виготовити з дрібно нарізаних білих ниток. Нитки наклеїти купками.( на вибір)

Стебло можна вирізати із зеленого паперу. Можна згорнути тоненькі трубочки із зеленого паперу і з них зробити стебло.

Ще можна виготовити листя. Прикрасити роботу зеленим листячком.

06.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
 МАТЕМАТИЧНА СКАРБНИЧКА
1. – Логічні(задачі)
1. Три руді лисиці,
Грались на травиці.
З них одна сховалась,
Скільки їх зосталось? (2)
2. Купила в крамниці сестричка,
Сім метрів шовкової стрічки.
Три мені віддала,
А скільки ж собі узяла? (4)
3.Вісім спілих грушок
На гілочці годайдались,
Три грушки з’їв Павлушка,
То скільки груш зосталось?(5
2.Пригадайте сусідів чисел:     2,3,4,5,6,7.8.9.,10.
 
3.Пригадайте дні тижня:
Вранці ми із добрим ділом
День вітали..(Понеділок)
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде..(Вівторок)
За ним спритна, молода
Поспішає..(Середа)
А четвертий день тепер,
Називається..(Четвер)
Діло добре ладиться,
Як настане..(П’ятниця)
Дома скрізь кипить робота,
Як почнеться день..(Субота)
А субота з хлібом – сіллю,
Привела сестру..(Неділю)
– А хто назве їх по порядку?
– Який сьогодні день?
– А який був вчора?
– А який буде завтра?
4.СКЛАДІТЬ І ВИКОНАЙТЕ ПРИКЛАДИ З ВИВЧЕНИМИ ЦИФРАМИ.
05.05.2020     Вихователь Павленко М.В.
 «Бережіть природу діти.»
ЗАГАДКА: Океани й континенти,
Гори, ліс, міста й поля –
Це малюк твоя планета –
Називається- Земля!
 Що це за предмет?
 Як він називається?
Так це глобус – макет нашої планети Земля, такою ми її бачимо
з висоти космічного простору.
 Якої форми глобус? ( круглої )
 А на що схожий?(м’яч, сонце…)
Які кольори ви бачите на ньому? (блакитний,
коричневий, жовтий, зелений ).
 А як ви думаєте, що позначено блакитним кольором?
 ( вода – океани, моря, озера та річки ).
 А іншими кольорами –суша.
суша. ( гори, ліси, пустелі ) яскраві кольори на глобусі.
Вам подобається? То
наша планета Земля така яскрава та жива.
Ось послухайте казку.
Жив – був водойма. Вода в ньому була чиста, прозора, що навіть
можна було побачити мешканців водойми. А в сонячний день у воді
відбивалися дерева, хмари. Одного разу до нього прийшли відпочиваючі,
спиляли дерева, розвели багаття. А йдучи , залишили сміття, пляшки,
консервні банки.
Потім до цього озера приходили ще й ще. З часом води ставало все
менше і менше, а сміття все більше. Вже не можна було побачити хто там
живе.
 Як ви думаєте це добре чи погано?
 Мешканцям водойми стало зовсім
не затишно жити в такій брудній воді.
 хто їм може прийти на
допомогу?
 Як ми можемо допомогти озеру? ( можемо очистити воду ).
 Пригадайте правила поведінки в лісі:
– В лісі не можна смітити;
– Не ламати гілочки дерев;
– Не ображати звірів, птахів;
– Не можна кричати, тому, що це дім, в якому живуть
лісові мешканці.
 Вивчить гасло: « Ліс, лісочок, перелісся. Перед
нами розступися. В гаю, лісі, у лузі, ми природі – вірні друзі».
Яких птахів ми можемо почути в
лісі? ( дятел, сорока, горобець ).
Вірш:
Якби ж то кожен знав,
Що до природи
Не можна в жоднім разі,
Нести шкоди!
Скількох би ми уникли,
Друзі бід.
Зостався б чистим та прекрасним світ!
Природа нам, як рідний дім
Вона усім, як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про неї треба дбати!»
Збережімо деревце в долині
Щоб шуміло на тугих вітрах,
Стане більше цвіту Україні
В нім зів’є своє гніздечко птах.
Збережімо річку і криницю,
Пізнаємо глибше до пуття
Відкриваймо кожну таємницю,
Зберігаймо землю і життя!

04.05.2020     Вихователь Павленко М.В.

Художня література
 «Читання оповідання М. Носова «Фантазери»
Читання оповідання М. Носова «Фантазери»
Михайлик і Стасик сиділи в саду на лавочці й розмовляли. Тільки вони розмовляли не просто, як інші хлопці, а розповідали один одному різні небилиці, немов пішли в заклад, хто кого перебреше.
— Скільки тобі років? — питає Мишко.
— Дев’яносто п’ять. А тобі?
— А мені сто сорок. Знаєш, — каже Мишко, — раніше я був великий, великий, як дядько Борис, а потім зробився маленький.
— А я, — каже Стасик, — спочатку був маленький, а потім виріс великий, а тоді знову став маленький, а тепер знову скоро буду великий.
— А я, коли був великий, всю річку міг переплисти, — каже Мишко.
— У! А я море міг переплисти!
— Подумаєш — море! Я океан перепливав!
— А я колись літати вмів!
— Ану, полети!
— Зараз не можу: розучився.
— А я одного разу купався в морі, — каже Мишко, — і на мене напала акула. Я її торох кулаком, а вона мене хап за голову — і відкусила.
— Брешеш!
— Ні, правда!
— Чому ж ти не вмер?
— А навіщо мені вмирати? Я виплив на берег і пішов додому.
— Без голови?
— Атож, без голови. Навіщо мені голова?
— Як же ти йшов без голови?
— Так і йшов. Неначе без голови ходити не можна!
— Чому ж ти тепер з головою?
— Друга виросла.
“Ловко придумав!” — позаздрив Стасик. йому хотілося збрехати краще за Мишка.
— Ну, це що! — сказав він. — От я одного разу був в Африці, і мене там крокодил з’їв!
— Оце-то збрехав! — засміявся Мишко.
— Зовсім ні.
— Чому ж ти тепер живий?
— Та він же мене потім виплюнув.
Мишко замислився. Йому кортіло перебрехати Стасика. Він думав, думав, нарешті каже:
— Одного разу я йшов вулицею. Навколо трамваї, автомобілі, вантажні…
— Знаю, знаю! — загаласував Стасик. — Зараз розкажеш, як тебе трамвай переїхав. Ти вже брехав про це.
— Нічого схожого. Я не про це.
— Ну, гаразд. Бреши далі.
— От я йду, нікого не чіпаю. Раптом назустріч автобус. Я його не помітив, наступив ногою — рраз! — і зробив з нього млинець.
— Ха-ха-ха! Оце брехні!
— А от і не брехні!
— Як же ти міг розчавити автобус?
— Та він же зовсім маленький був, іграшковий. Його хлопчик на мотузочці тягнув.
— Ну, це не дивно, — сказав Стасик. — А я одного разу на Місяць літав.
— Овва, куди гайнув! — засміявся Мишко.
— Не віриш? Слово честі!
— На чому ж ти літав?
— На ракеті. На чому ж іще на Місяць літають? Неначе сам не знаєш!
— Що ж ти там на Місяці бачив?
— Ну, що… — зам’явся Стасик. — Що я там бачив? Нічого й не бачив.
— Ха-ха-ха! — засміявся Мишко. — А каже, на Місяць літав!
— Звичайно, літав.
— Чому ж нічого не бачив?
— А темно було. Я ж уночі літав. Уві сні. Сів на ракету і як полетів у космічний простір. У-у-у! А тоді як полечу назад… Летів, летів, і геп об землю… ну й прокинувся…
— А-а, — протягнув Мишко. — Так би відразу й казав. Я ж не знав, що ти — уві сні.
Тут прийшов сусідський Ігор і сів поруч на лавочці. Він слухав, слухав Мишка й Стасика, тоді й каже:
— Ну й брешуть! І вам не соромно?
— А чого соромно? Ми ж нікого не обдурюємо, — сказав Стасик. — Просто вигадуємо, ніби казки розповідаємо.
— Казки! — зневажливо чмихнув Ігор. — Знайшли роботу!
— А ти думаєш, легко вигадувати?
— Простісінько!
— Ну, вигадай що-небудь.
— Зараз… — сказав Ігор. — Будь ласка.
Мишко й Стасик зраділи і наготувалися слухати.
— Зараз, — повторив Ігор. — Е-е-е… гм… кхм… е-е-е….
— Ну, що ти все “е” та “е”!
— Зараз! Дайте подумати.
— Ну, думай, думай!
— Е-е-е, — знову сказав Ігор і подивився на небо. — Зараз, зараз… е-е-е…
— Ну, чого ж ти не вигадуєш? Казав — простісінько!
— Зараз… От! Одного разу я дражнив собаку, а він мене хап за ногу і вкусив. Ось навіть шрам лишився.
— Ну й що ж ти тут вигадав? — запитав Стасик.
— Нічого. Як було, так і розповів.
— А казав, — вигадувати майстер!
— Я майстер, але не такий, як ви. От ви все брешете, і що вам з того, а я вчора збрехав, мені від цього користь.
— Яка користь?
— А от. Учора ввечері мама й тато пішли, а ми з Ірою лишились дома. Іра лягла спати, а я заліз до буфета і з’їв півбанки варення. Потім думаю, коли б мені не перепало. Взяв Ірі губи варенням намастив. Мама прийшла: “Хто варення з’їв?” Я кажу: “Іра”. Мама подивилась, а в неї всі губи у варенні. Сьогодні вранці їй від мами перепало, а мені мама ще варення дала. От і користь.
— Значить, через тебе іншому перепало, а ти й радий! — сказав Мишко.
— А тобі що?
— Мені нічого. А от ти цей… як це називається… Брехун. От!
— Самі ви брехуни!
— Іди геть! Не бажаємо з тобою на лавочці сидіти.
— Я й сам з вами не сидітиму.
Ігор встав і пішов. Мишко й Стасик теж пішли додому. По дорозі їм трапилася палатка з морозивом. Вони зупинилися, стали порпатися в кишенях і лічити, скільки в них грошей. В обох назбиралось тільки на одну порцію морозива.
Продавщиця дала їм морозиво на паличці.
— Ходімо додому, — каже Мишко, — розріжемо, щоб було однаково.
— Ходімо.
На сходах вони зустріли Іру. Очі в неї були заплакані.
— Ти чого ревла? — питає Мишко.
— Мене мама гуляти не пускала.
— За що?
— За варення. А я його й не їла. Це Ігор на мене наговорив. Напевне, сам з’їв, а на мене сказав.
— Звичайно, Ігор з’їв. Він сам нам хвалився. Ти не плач. Ходімо, я тобі свою півпорцію морозива дам, — сказав Мишко.
— І я тобі свою порцію віддам, ось тільки покуштую разочок і віддам, — пообіцяв Стасик.
— А ви хіба самі не хочете?
— Не хочемо. Ми вже по десять порцій з’їли сьогодні, — сказав Стасик.
— Краще це морозиво на трьох розділімо, — запропонувала Іра.
— Правильно! — сказав Стасик. — А то в тебе заболить горло, якщо ти сама всю порцію з’їси.
Пішли вони додому, розділили морозиво на три частини.
— Смачна річ! — сказав Мишко. — Я дуже люблю морозиво. Одного разу я з’їв ціле відро морозива.
— Ну, ти вигадуєш усе! — засміялась Іра. — Хто тобі повірить, що ти відро морозива з’їв?
— Та воно ж зовсім маленьке було, відерце! Таке паперове, не більше від склянки…
Питання по тексту:
1. Вам сподобався цей розповідь Н. Носова?
2.. Як він називається?
3. А чому, як ви думаєте, розповідь називається «Фантазери»?
4. Кого з героїв можна сміливо назвати фантазерами, чому?
5. Хіба всі хлопчики розповідали вигадані історії?
6. А чим історія Ігоря відрізнялася від історій Ведмедики і Стасика?
7. Яку історію він їм розповів?
8.Чому хлопці не захотіли дружити з Ігорем?
9.Як можна відрізнити брехню від фантазій?      
30.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
МАТЕМАТИЧНА СКАРБНИЧКА         «В гості до лісових звірят»  
1.Завдання:
-Поверніться направо і назвіть предмети, які ви бачите?
 -Поверніться наліво і розкажіть, що ви бачите?
 -Стійте прямо, назвіть предмети попереду себе (позаду, вгорі, внизу)?
2. Вікторина:
 –          Скільки всього є місяців у році?
 –         Скільки очей у людини?
 –         Скільки вогнів у світлофора?
 –         Скільки всього  пір року? Назвіть їх
. –         Скільки хвостів у Зайчика?
 –         Що приходить після Зими?
–         Який зараз місяць?
 –         Який наступний, попередній?
 –         Який день узимку?
 –         У якої геометричної фігури немає кутів?
 –         Яка пора року приходить після весни?
 –         Чому квітень так називається?
 –         Який день улітку?
 –         Скільки ніг у людини? А у тварини?
3.Гра « Хто знає, той далі називає»
 –         Скільки днів має тиждень?
 –         Скільки днів вихідних?
 –         Скільки днів робочих? Яких більше?
 –         Назвіть вихідні дні, робочі.
 –         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)
4. Дидактична гра «Визнач час»
 –         На які частини ділиться доба? Назвіть їх.
 –         День, а потім настає…?
 –         Що ми робимо ввечері, вдень?
 –         Що ми робимо зранку?
–         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок?

5.Складіть і розв’яжіть задачі за малюнками

29.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
 «Що ми знаємо про Україну».
Як називається ваша країна?
Як називається столиця?
В якому місті ви живете?
Яка ваша країна?
Який у вас національний одяг?
2.Читання вірша: «Хто ти є?»
Подорожній стрінув хлопчика малого,
Та й прикликав він його, й сказав до нього:
– Хлопчику, скажи мені, що ти за людина?
– Українець, пане мій! – мовила дитина.
– А хто ж тобі це сказав? – став той знов питати.
– Сам я знаю, пане мій, бо навчивсь читати,
Перш читав я, хто ми є.
– Та хто ж? – той питає,
– Українці, пане мій! – Лесь відповідає.
– Українці? – А чому? Я хотів би знати!
– Як хочете, пане знать, мушу вам сказати:
– Уродився українцем, син я України,
Українською говорю і молюсь щоднини.
Українською в забаві з дітьми розмовляю,
Українців тата, брата, сестру й маму маю.
Ось чому я українець! – Лесь відповідає.
– Українець з крові й кості, це  з нас кожен знає.
Я сказав би ще вам більше, але, вибачайте,
Я тепер біжу в садочок, з Богом! – Прощавайте!
(Богдан Федчук)
3.Запитання до вірша:
Чому хлопчик сказав, що він українець?
 Кого називають українцями?
А серед вас є українці?
 Згадайте, як хлопчик казав у вірші: українець – це той хто народився і живе в Україні.
 А де народилися і живете ви?
Зверніть увагу: українцем буде і той, хто має батьків українців. Не перестає бути українцем і той, хто переїжджає жити в іншу країну, але розмовляє українською і не забуває про свою Батьківщину.
4.Дидактича гра «Впізнай українські краєвиди»
( гори, море, луг, ліс, річка, )
ожна держава відрізняється символами – це прапор, герб,та національна пісня – гімн.
– Які кольори? А що означають? Вірш
Синьо-жовтий прапор маємо,
Синє небо, жовте жито,
Прапор свій оберігаємо,
Він святиня – знають діти.
А що означає малий герб – тризуб?
 – Написано ВОЛЯ. Український народ завжди прагнув бути самостійним, незалежним, вільним.
Вірш
Наш Герб – тризуб,
Це воля, слава, сила,
Наш Герб – тризуб,
Неволя нас косила,
Тами зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несем,
Ми людям!
 А як називається національна пісня України? – Гімн.
Вірш
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі,
Для кожного села, містечка, міста,
Це клич один з мільйона голосів.
 А де виконується Гімн? – на спортивних змаганнях, урочистих подіях, в парламенті.
А як треба слухати гімн? – стоячи.
28.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
ЧАРІВНІ ФАРБИ+АПЛІКАЦІЯ
1.-Пригадайте люди якої професіЇ рятують від пожеж?
Розгляньте малюнок.
2.Дидактична гра»Докажи слівце»
-Пожежу ми швидко переможемо
Якщо зателефонуємо…(101)
-У пожежників не марно
Колір машини яскраво…(червоний)
-При пожежі не позіхай,
Вогонь водою…(заливай)
-На пожежі чекає біда,
Якщо скінчиться…(вода)
-Знати зобов’язаний кожен мешканець
Де знаходиться…(вогнегасник).
3.Запропонуйте дітям намалювати команду вправних пожежників
долонькою.Для цього на аркуші паперу зробіть відбиток долоньки фарбою червоного кольору.А потім приклейте шоломи кожному пальчику-пожежнику.І не забудьте про обличчя та руки!Наостанок зобразіть пожежний рукав.
                                             
27.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
На гостини до лісу.
1.В білій одежині цілий рік ходила,
Навесні зелений кожушок наділа,
Кучері вмивала чистою росою
Та й розвеселяла білою красою. (береза)

  • Береза – це кущ чи дерево?
  • Як здогадались?
  • Поділіть на склади слово береза. Скільки складів у слові?
  • Назвіть приголосні звуки в слові береза. Скільки їх?
2.Щойно очки відкриваю –
Вам про весну сповіщаю.
Син сніжку і сонця ніжник –
Називаюсь я …(підсніжник)
  • Підсніжник – це дерево, кущ чи трав’яниста рослина?
  • Назвіть перший (останній) звук у слові підсніжник.
  • Чи можна безжально зривати квітки?
3.Пташка невеличка,
В неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається …(синичка).
  • Чим відрізняються птахи від інших тварин?
  • Чому про птахів кажуть, що вони народжуються двічі?
  • Складіть речення зі словом синичка.
4.А скажіть-но ви мені:
Хто прокинувсь навесні,
А всю зиму міцно cпав,
Тільки лапу він смоктав? (ведмідь)
  • Ведмідь – це рослина, птах, комаха, риба чи тварина? Чому так думаєте?
  • Чи можна ведмедя назвати травоїдним? (хижаком?)
  • Чому ведмідь спить взимку?
5.Що то воно: в воді водиться,
З хвостом родиться.
А як виростає,
Хвіст відпадає? (жаба)
  • Де живуть жаби?
  • Яку користь вони приносять в природі та людям?
  • Чи можна жабу назвати красунею?
  • Як змінити слово жаба, щоб звучало лагідно?
Дидактична вправа «Хто зайвий?»
– Хто зайвий на картинках? Чому?
24.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА    Тема: «Радісним життя стає, якщо друг у тебе є»
Бесіда про дружбу:
  • Дітки, а чи є у вас друзі?
  • Як ви розумієте, що таке дружба?
  • Як ви вважаєте, чи важко бути справжнім другом? А для чого це потрібно?
  • Як треба відноситися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?
Читання і обговорення оповідання
В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ «ДІВЧИНКА І РОМАШКА»
Ласкавим сонячним ранком дівчинка вийшла по­гратись на зеленій галявині. Раптом чує: хтось плаче. Прислухавшись, дівчинка зрозуміла, що плач доли­нає із галявини, де лежить великий камінь. Камінь не дуже великий, але міцний. Дівчинка запитує: «Хто там плаче під каменем?»
  • Це я ромашка, — долинув голос, визволи мене з-під каменя. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжне стебло Ромашки.
  • Спасибі тобі, Дівчинко — сказала Ромашка, роз­правивши плечі і вдихнувши на повні груди повітря. Ти визволила мене від Кам’яного Ґніту.
  • А як же ти потрапила туди?
—  Обдурив мене Кам’яний Гніт, — відповіла Ро­машка. — Була я маленьким ромашковим насін­нячком. Восени шукала прихистку. Дав мені його Кам’яний Ґніт, пообіцявши оберігати від холоду і
спеки. А коли мені захотілось побачити сонечко, він ледве не задушив мене. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.
Дівчинка приходила до Ромашки і вони разом зу­стрічали Сонечко.
—   Як хороше бути твоєю, Дівчинко!
А коли б ти виросла в лісі чи край дороги? Коли б ти була нічия? — спитала дівчинка. Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.
— Але нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось та Вогняна Маківка — вона товаришує з сонечком. Сонечко шепоче їй: «Ти моя, Вогняна Маківко».
Я чую цей шепіт, потім сходить Сонечко і Маківка розкриває пелюстки. А ось Васильок — друг Весня­ного Вітру. Він найпершим щоранку прилітає до Ва­силька будить його і шепоче: «Прокидайся!». Квітка не може жити, коли вона нічия.
Запитання до обговорення:
  • Як же називається твір?
  • Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Чому?
  • Як ви думаєте, чи бувають нічиї звірі, птахи, квіти?
  •  Коли це буває?
  •       Чи можна вважати Дівчинку другом для Ромашки? Чому?
  • На вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною?
  • Розкажіть про свою дружбу з рослиною або твариною.
  • Так, дійсно, дружба – це дуже добре.
  • Пригадайте прислів’я про дружбу.
Прислів’я про дружбу : «Людина без друзів, що дерево без коріння»; «Ми з тобою, як риба з водою»; «Скарб не друг, а друг – скарб»; «Дружбу за гроші не купиш»
        Чим починається казочка?
  •   Покажіть, який настрій був у Дівчинки, коли вона йшла на галявину. Як вона йшла, покажіть.
  • Що почула Дівчинка? Що запитала, яким голосом? («Хто там плаче під каменем?» Здивовано.)
  • Як відповіла ромашка Дівчинці?
  • Який настрій був у Ромашки, коли вона росла під каменем?
  • Що ж сталося між Дівчинкою та Ромашкою? ( Вони подружилися. Стали товаришами.)
Що казала Ромашка Дівчинці, коли вони зустрічали сонце?  ( «Як хороше бути твоєю, Дівчинко!» Радісно.)
  • Що, яким голосом відповіла Ромашка, коли Дівчинка запитала її, що було б, якби вона була б нічия? ( «Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.»)
  • Якими словами автор закінчує казочку? («Квітка не може жити, коли вона нічия.»)
  • А зараз, давайте пограємо: перетворимося на маленькі квіточки.
Дидактична гра «З ким товаришують квіти?»
«Якщо друг у тебе є, життя радісним стає.
                                                                     Разом можна все зробити, тож без друга не прожити!»
23.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
Тема: «Компетентність дітей в небезпечних ситуаціях»
Загадки про електроприлади:
– У віконця я сиджу, на весь світ в нього дивлюся (телевізор)
– Він один на цілім світі, дуже радий пил зустріти (пилосос)
– Я пузатий і пихатий, я величезний і блискучий, якщо тільки захочу,
окропом викип’ячу (самовар)
– Пливе пароплав, то назад, то вперед (праска)
– Якщо кнопочку натиснути, буде музика звучатиме (магнітофон)
 Розгляньте  плакат «Обережно – висока напруга!»
– Що потрібно обов’язково зробити, коли погладиш одяг?
– Коли подивишся телевізор?
– Коли послухаєш магнітофон?
Читання і обговорення казки «Червона шапочка»
Жила собі на світі славна дівчинка. І така вже була вона мила, що всі її любили, хто на неї тільки гляне. А найдужче любила її бабуся – вже, бувало, й не знала, що дитині дати. От якось подарувала їй бабуся червону оксамитову шапочку. Та шапочка була так дівчинці до лиця, що іншої вона й носити не хотіла. Через те й прозвали дівчинку Червона Шапочка. Одного разу мати каже до неї:
– Іди-но доню, сюди. Ось тобі пиріг, пляшка вина, віднеси бабусі, вона вже старенька, нездужає, то нехай трохи підживиться. Рушай зараз, поки сонечко ще не припікає. Іди тихенько, спокійненько, з дороги не звертай, – бо ще впадеш та розіб’єш пляшку, тоді з чим прийдеш до бабусі. А як увійдеш до хати, то по кутках не роздивляйся, а перше привітайся чемненько.
– Я, мамо, все зроблю так, як ти велиш, – сказала Червона Шапочка, попрощалася з матір’ю і пішла.
А бабуся жила в лісі, за півгодини ходи від села. І щойно Червона Шапочка увійшла в ліс, так і зустріла вовка. Вона й не знала, що то за клятий звір, а тому зовсім не злякалася його.
– Добридень, Червона Шапочко, – сказав вовк.
– Красно дякую, вовче, добридень і тобі.
– А куди це ти чимчикуєш так рано, Червона Шапочко?
– До бабусі.
– А що ти несеш у фартушку?
– Пиріг і вино. Вчора мама напекла пирогів, то нехай і старенька недужа бабуся трохи поласує та підживиться.
– А де ж твоя бабуся живе?
– Трохи далі в лісі, з чверть годинки ходи звідсіль. Там під трьома великими дубами стоїть її хатка, а кругом хатки ліщина. Та ти, мабуть, сам знаєш де, – мовила Червона Шапочка.
А вовк собі й подумав: добрий обідець був би з цього дівчатка. Воно, певне, смачніше, ніж стара бабуся. Але треба добре поміркувати, щоб обох запопасти.
Він трохи пройшовся поруч із Червоною Шапочкою, а тоді й каже:
– Червона Шапочко, а подивись-но, які гарні квіточки ростуть навколо. Чому ти й не глянеш на них? І невже ти не чуєш, як гарно співають пташечки? Все йдеш та йдеш, ніби до школи поспішаєш. А в лісі можна так любо погратися!
Глянула Червона Шапочка і справді побачила, що навкруги вся земля вкрита прегарними квітами, а по них танцюють сонячні зайчики. От вона й подумала: “А добре було б принести бабусі й свіжих квіточок, вона ще дужче зрадіє. Ще ж рано, я не забарюся.”
І вона побігла в ліс нарвати квітів. Зірве одну квітку, а там далі ще краща, і біжить, біжить, та все далі в ліс.
А вовк тим часом не гаявся – подався просто до бабусиної хатки. Прибіг та й постукав у двері.
– А хто там?
– Це я, Червона Шапочка, принесла тобі пиріг і вино, відчини.
– Натисни клямку, – гукнула бабуся, – я слаба, нездужаю встати.
Вовк натиснув клямку, двері відчинились, і він, не промовивши й слова, стрибнув до бабусі та враз проковтнув її. Потім натяг на себе її вбрання, посадив на голову чепець, умостився в бабусиній постелі й закрив ліжко запоною.
А Червона Шапочка все бігала за квітами. Коли вже нарвала стільки, що насилу могла піднести, згадала знову про бабусю і подалася до неї. Дівчинка здивувалася, що двері розчинені навстіж, а коли ввійшла до хати, то їй стало аж моторошно і вона подумала: “Чого це мені так страшно сьогодні? Раніш я з такою охотою гостювала в бабусі!”
Дівчинка голосно гукнула:
– Доброго ранку!
Але ніхто не обізвався. Тоді вона підійшла до ліжка і розсунула запону. А там у ліжку лежить бабуся, але якась чудна, чепець її насунувся аж на обличчя.
– Ой, бабусю, чого це в тебе такі великі вуха?
– А щоб краще тебе чути!
– Ой, бабусю, а чого це в тебе такі великі очі?
– Щоб тебе краще бачити!
– Ой, бабусю, а чого це в тебе такі великі руки?
– Щоб краще тебе схопити!
– Бабусю, а чого це в тебе такий страшенно великий рот?
– Щоб краще тебе зжерти!
Тільки-но вовк це сказав, як прожогом схопився з постелі й проковтнув бідну Червону Шапочку. Наситившись, вовк знову ліг у ліжко, заснув і почав так гучно хропти, що далеко було чути.
А саме на ту пору йшов повз хату мисливець та й подумав: “Щось стара так гучно хропе, піду гляну, чи не сталося чого з нею.” Він зайшов до світлиці, глянув на ліжко – а там лежить вовк.
– А, старий лиходію, то ось де ти! – сказав мисливець. – Давненько я тебе шукаю!
Хотів був застрелити його з рушниці, та подумав, що вовк міг ковтнути бабусю живцем, то, може, якось пощастить її врятувати, і не вистрелив, а взяв ножиці й почав пороти черево сонному вовкові.
Розпоров трохи і бачить: щось там ясніє червоне – оксамитова шапочка! Розпоров ще далі – аж звідтіль вискочила дівчинка й скрикнула:
– Ох, як же я злякалася! Як було темно у вовка в череві!
А потім вийшла й стара бабуся. Вона вже ледве дихала. А Червона Шапочка принесла каміння, вони напхали його вовкові в черево і зашили. Тим часом вовк прокинувся і хотів чкурнути навтікача, та каміння було таке важке, що він стрибнув, упав додолу і здох.
Усі троє дуже зраділи. Мисливець оббілував вовка і поніс шкуру додому. Бабуся з’їла пиріг, випила вина, що принесла Червона Шапочка, – і додалося старенькій сили, а Червона Шапочка подумала: “Доки житиму, не буду більше звертати сама з дороги і бігати в лісі, коли мама не дозволяє.”
А то ще розказують, якось, коли Червона Шапочка знову понесла бабусі пирога, здибав її дорогою інший вовк, заговорив з нею і хотів, щоб вона звернула в ліс. Але Червона Шапочка була тепер обережна, не послухалась його і пішла далі своєю дорогою, а потім розповила бабусі, як зустрів її вовк, навіть сказав їй “добридень,” але так злісно блимнув очиськами, що коли б це не на битій дорозі, то напевне з’їв би її.
– Ну, то йди замкни добре двері, – сказала бабуся, – щоб часом він знову не прийшов.
Тільки-но вони замкнули двері, як приходить вовк і гукає:
– Відчини, бабусю, я Червона Шапочка, принесла тобі пирога. – Та вони мовчать, дверей не відчиняють.
Покрутився сірий коло хати, обійшов її кілька разів, потім стрибнув на стріху і став чекати, поки Червона Шапочка ввечері вертатиметься додому: тоді він її наздожене поночі і з’їсть.
А бабуся здогадалася, що в нього на думці. А під стріхою стояв великий кам’яний кадіб. От бабуся й каже дитині:
– Червона Шапочко, вилий у кадіб ту воду, що в ній я вчора варила ковбасу.
Червона Шапочка доти носила воду, поки великий-великий кадіб став ущерть повний. Запах ковбаси залоскотав вовкові в носі, він став принюхуватись і поглядати вниз, аж нарешті так витяг шию, що не втримався, гепнув із хати просто в кадіб і втопився.
А Червона Шапочка весело пішла додому, і дорогою більше ніхто її не зупиняв– Чи знайома Червона шапочка з вовком?
– Чи можна розмовляти з тим, кого не знаєш? Чому? А що може статися?
– А якщо ви зустрінете незнайомої людини на вулиці, і він вас запросить в магазин купити шоколадку чи піти з ним в цирк, що ви зробите?
Гра «Істівні та не їстівні гриби»
Червона шапочка несла до бабусі цілий кошик грибів, а які бувають гриби?
ому не можна знищувати отруйні гриби? (Правильно, ними лікуються лісові жителі)
22.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
 Художня праця( ліплення)
                     «Ведмедик»
Вірш «Про ведмедя»
У діброві при долині,
Де біжить-дзвенить струмок,
Посадив ведмідь малину
І для себе, й для діток.
Взяв ведмідь відро із хати
Та й чалапає в струмок:
Взявсь малину поливати
І для себе, й для діток.
Розгляд ведмедика
Бесіда:
-Ведмідь дика чи свійська тварина?
-Скільки в нього лап?
-ЯкоЇ форми голова у ведмедя?
-ЯкоЇ форми тулуб?
-Чим полюбляє ласувати ведмедик?
Детальний розгляд
21.04.2020     Вихователь Павленко М.В.
Читання і обговорення оповідання                                                                В.Сухомлинського                                                           
  «Через потік»
Андрійко й Ніна поверталися зі школи. Дорогу їм перепинив ярок. Пригріло сонце, розтанув сніг, і яром потекла вода. Бурхливо шумить потік. Стоять перед ним Андрійко і Ніна.
Ось хлопчик швидко перебіг через потік і став на тому березі. Озирнувся – і соромно йому стало. Він у чобітках, Ніна в черевичках. Як вона перебреде?
“Ой, недобре я зробив, – подумав Андрійко. – Як я не побачив, що Ніна – в черевичках?”
Він перебрів назад і каже Ніні:
– Це я хотів узнати, чи глибоко. Бо переправлятися будемо разом.
– Як? – здивувалася Ніна. – Я ж у черевичках.
– Чіпляйся мені за шию, – сказав Андрійко. Ніна так і зробила, і хлопчик її переніс.
Запитання:
– Як спочатку вчинив хлопчик?
– Чому Андрійкові стало соромно?
– Про що подумав Андрійко?
– Що запропонував Андрійко Ніні?
– Як діти перешли через потік?

НАША ФОТОВИСТАВКА “ВЕЛИКОДНІЙ КОШИК”

На столі – духмяна паска,
А круг неї – писанки.
Уділи нам, Боже, ласки
На всі дні, на всі віки!
Немала у нас родина,
Та молитва всіх єдина:
Хай розквітне Україна,
Як в погожі дні – весна!

Дитяча творчість робить життя дитини багатшим, повнішим, радісним. Пробуджує фантазію , вчить мріяти , придумувати щось нове і невідоме. Ми дякуємо родинам,які прийняли участь у фотовиставці «Великодній кошик», вклали свою фантазію та уміння, творчість та любов.

13.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Тема: «Повторення вивчених букв. Читання текстів»

Завдання 1.  Прочитати вірш

Веселе місто Алфавіт,

Йому сьогодні наш привіт!

До нього нам лягає путь —

У ньому літери живуть.

Живуть там літери в словах,

А кожне слово — звір чи птах,

Травиця чи барвистий цвіт.

Отож в похід за мною вслід!

 

Завдання 2. Прочитати казку та повторити букви

 

У столиці Мовної Країни жили літери. А називалося місто Абетка.

Голосних літер було менше, ніж приголосних, тому вони жили ближче до центру міста.

Приголосні — дзвінкі і глухі, шиплячі і носові жили трішечки далі.

Дзвінкі і глухі, що мали пару, влаштувались обабіч дороги. Б напроти П, З через дорогу від С…

Решта, без пари дзвінких, облаштувалися позаду.

Л, М, Н, В, Р та Й запросили біля себе і Ф пожити, щоб їй сумно не було. Але та відмовилась, вона ж глуха, між дзвінкими їй буде не по собі.

Але в Абетці ніколи не було сварок.

Поки…

У місті була величезна бібліотека, де було безліч цікавих книжок.

Літера А, яка очолювала Абетку, якось прочитала про звуки.

«Це ж треба, — подумала А, — виявляється, що і без літер Ї, Я, Є, Ц, Щ можна нормально спілкуватися. А що, якщо їм трохи відпочити?»

А зібрала всі літери на збори.

— Послухайте, виявляється, деякі звуки відрізняються від літер. Я, Ї, Ю, Є, Ц, Щ можна замінити.

— Як це? — перелякалися вказані літери. — Ми потрібні Абетці!

— Ви не так мене зрозуміли, — продовжила А. — Я лише хочу, щоб ви трохи відпочили, поки ми проведемо експеримент. Поживемо два дні без вашої участі.

Літери погодились.

Вони зібралися й поїхали у гості до цифр у Математику.

А в Абетці почався справжній переполох. Літери Й, А, І, У, Е, Т, С, Ч, Ш мали в кілька разів більше роботи.

Коли з Математики повернулися відпочилі гості, вони просто не впізнали своїх сусідів-літер — ті були дуже втомлені.

А відразу ж вийшла назустріч прибулим:

— Дорогі літери! Експеримент був невдалим, без вас нам так важко…

Відтоді всі літери Абетки завжди дружно працювали.

І нам потрібно їм дякувати.

Уявіть лише, що було б, якби А вирішила відпочити?

Завдання 3. Повторити букви в алфавіті

10.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Перегляд мультфільму: Пори року. Квітень

Бесіда після перегляду мультфільму:

– Яка зараз пора року?

– Який місяць весни? (другий) Як називається? (квітень)

– Що відбувається в природі в квітні? (весело співають птахи, зеленіє травичка, зацвітають дерева; з’являються перші комахи; розквітають квіти)

– Які прикмети квітня ти запам’ятав?

09.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Аплікація   Тема « Щеня»

У цуценя чотири лапи.

Вушка і забавний хвіст.

Він пухнастий і кошлатий.

І перехожих лиже в ніс.

Про кого вірш?

розгляньте з яких  частин складається щеня :

Голова і тулуб складається з яких геометричних фігур і якого кольору? (А вуха, хвостик у цуценяти з чого?  Робота дітей .

08.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Спостереження за сорокою.

Запропонувати погодувати птахів. Уважно подивитися на всіх птахів і відгадати, про кого ця загадка:

Не сидить вона на місці,

На хвості розносить вісти

Запропонувати дітям поговорити про сороку:

-Зовнішній вид (пір’я).

-Чим харчуються.

-Де живуть взимку.

-Як називаються птахи, які постійно живуть з нами поруч, нікуди не летять.

-Які повадки цього птаха ви знаєте. (Сорока-злодійка) -Чому її так звуть.

-Чим харчуються сороки влітку, взимку?

-Де беруть їжу птиці (сороки) взимку?

-Де беруть воду взимку?

07.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Малювання     Тема: «Моя сім’я, моя родина»

Прочитати вірш В.Клочкова «Моя родина»

Мама, тато, брат та я –

Ось і вся моя сім’я.

Геть забула!Ще й дідусь,

Дві бабусі та Катруся.

  1. Що таке сім’я?

Назвіть своїх членів сім’ї

  1. Запропонувати дитині намалювати свою сім’ю

06.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

 Аплікація  « Кошик з квітами»

 

Вірш про весну П. Грабовського.

З піднебесся навесні линуть співи голосні

Це до рідної землі повернулись журавлі

А у полі навесні починають посівні.

Квіти розпускаються,

Листя пробивається.

А з- під снігу навесні лізуть проліски лісні.

Ось струмочок дзюркотить,

Він до річечки біжить

Прокидайтеся від сну!

Розгляд квітів

Зразок кошика

03.04.2020
Вихователь Павленко М.В.

Математична скарбничка   «Весняні пригоди з метеликом»

Загадка:         Тільки лялечка проснеться –
                            Враз у шати одягнеться.
                           Погляду не відірвати –
                           Здатна всіх зачарувати!
                          (Метелик)

Дидактична гра «Знайди квітку для метелика» (цифри)

Мета: вправляти дітей у знанні рахунку кількісною лічбою, співвідношенні цифри і відповідної кількості предметів в межах 10.

Дидактична вправа «Третій зайвий»

(індивідуальні картки з різними завданнями)

Мета: розвивати логічне мислення та доказове мовлення, вміння виокремлювати серед трьох предметів два за спільними ознаками, пояснюючи свій вибір, закріпити знання про геометричні фігури.

(Існує декілька варіантів «третього зайвого», тому дитина повинна пояснити, за яким принципом діяла, чому обрала той чи інший варіант

03.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Птахи прилеті

Мета:
 формувати уміння складати невеликі розповіді — описи птахів,
закріплювати уміння утворювати дієслова від звуконаслідувань; стимулювати вживання повних речень;тренуватися вимовляти звукосполучення — голоси птахів; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки; виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів, бажання піклуватися про них.

 Весела, гарна й кучерява
Маленька дівчинка — Весна.
Біжить, сміється, сіє трави,
Усе пробуджує від сну

— Про яку пору року розповідається у вірші?

– Чому ви так думаєте?

– Назвати ознаки весни?

Дидактична гра «Перелітні — зимуючі»

 

Описати зовнішній вигляд, особливості будови тіла (з яких частин складається тіло: голова, тулуб, лапи, крила, хвіст).

Запитання для опису

— Як пересувається?

— Чим живиться?

— Де мешкає?

— Яку користь приносить?

Міркування дітей:
Зустрілися дві пташки: одна — в клітці, а інша — на волі. Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть в різних умовах: одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте, вона вільна. (Міркування дітей.)

Вивчити прислів’я «Де багато пташок, там немає комашок»

02.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Образотворча діяльність    Підсніжник

В.Сухомлинський  „Пролісок і жайворонок”.

Під м’якою листяною ковдрою в теплій землі зимувала солодка цибулинка. Довгу зиму вона дрімала й усе прислухалася: чи не співає жайворонок? Бо як задзвенить той пташок у блакитному небі, тоді й цибулинка прокидається.

І чує ось цибулинка через листяну ковдру: ллється із неба жайворонків спів. Розкрилася в солодкій цибулинці маленька брунька. Показався з землі зелений пагінець, розгорнув листочки, піднявся. Зазеленіли стрілочки й потяглися вгору, вгору.

А між зеленими стрілочками зацвіли китички пролісків. Такі ж блакитні, як небо. Дивляться проліски блакитними очима в небо.

Слухають жайворонків спів. А в лісі ще й листя на деревах немає. Ліс прозорий, світлий — немовби розлилася між деревами блакить. Горою — від неба, а знизу — від пролісків.

Розгляд квіточки.

Коли зацвітає? Звідки така назва? Чому називають первоцвітом? Яка по характеру ця квітка: сильна чи слабка? Чому? З яких частин складається? (детальний розгляд)

 

Вихователь Павленко М.В.

Мова рідна, слово рідне

Тема: Звуковий аналіз слів. « В пошуках Весни»

Мета :закріпити знання дітей про голосні і приголосні звуки, їх умовні знаки, продовжити вчити дітей визначати ударну голосну позицію на початку слова і позицію твердих приголосних звуків в кінці слова, закріпити навички  називати слова із заданим звуком, розвивати увагу, пам’ять.

  1. Бесіда
  • З чого складається наша мова?
  • З чого складається слово?
  • Які бувають звуки?
  • Які бувають приголосні звуки?
  1. Склади речення  за схемою

  1. Розглянь картинку. Склади речення, запиши схему речення

  1. Назви предмети, склади слово з перших звуків. Напиши звукову схему цього слова!

4. Розділи слова на склади .

– Дерево

– Кущ

– Пролісок

– Сонце

– Тепло

Запропонувати дітям скласти та написати слова, з вивченими літерами. ( А, О, У, Н, М, Р, Т, Д, С, ) 

01.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Тема: «Родини свійських тварин та птахів.

–         Хто живе на фермі?

–         Як ми можемо назвати цих тварин?

–         Чим відрізняються свійські тварини від диких?

Д/гра «Відгадай загадку»

  1. Здавна людям помагає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го» – ірже завзято,

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі…(кінь)

  1. Хто пасеться на лужочку,

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

–         Будьте, му-му-му, здорові

І подякуйте…(корові)

  1. В неї замість носа – рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана…(свиня)

  1. «Ко-ко-ко» – лунає зранку,

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце –

І корисне, і смачне.

Що ж оце за чубатурка?

Це ряба матуся…(курка)

  1. У дворі не ловить гав,

Каже грізно: «Гав-гав-гав!»

Пильно дім охороняє,

Кицю Мурку захищає,

Бачить з буди двір увесь…

Хто це, дітки? Звісно, …(пес)

Д/гра «На подвір’ї»

–         Назвіть тварин, які дають нам молоко.

–         Назвіть, у кого є пір’я.

–         Які тварини мають роги?

–         Хто приносить нам яйця?

–         Хто харчується лише травою?

–         Які тварини плавають у воді?

–         У яких тварин гладенька та коротка шерсть?

Д/гра «Назви дитинчат»

Дорослий починає речення, а дитина має продовжити його, назвавши у множині Родового відмінку дитинчат тварин

У корів багато… (телят)

У свиней багато …(поросят)

У кози багато … (козенят)

У вівці багато …(ягнят)

У коней багато…(лошат)

У курей багато …(курчат)

У качок багато… (каченят)

Вихователь Павленко М.В.
РІДНА ПРИРОДА              Тема. Пробудження природи.
1.Бесіда:
– А як ви думаєте, що таке природа?
(Все що нас оточує: тварини, рослини, птахи, люди)
 Як потрібно поводитись в природі.
1. Не топтати  траву і комах котрі в ній живуть.
2. Не ловити  диких тварин і не забирати  їх додому.
3. Не руйнувати  пташині гнізда.
4. Не ловити  комах.
5. Не ламати  гілки дерев та кущів.
6. Не зривати  квітів, особливо перші первоцвіти.
– Пригадайте  весняні місяці.
 (Березень, квітень, травень)
2. Дидактична гра «Назвіть ознаки весни».
 Сніг і лід тане;
 З’являються перші проталини;
 На деревах набухають бруньки;
 Прилітають з теплих країв птахи;
 З дахів будинку капають бурульки;
 З’являються перші квіти;
 Дні стають довшими, а ночі коротшими.
 
 
3. Гра «Пори року».
У садку в гаях блукає
Жовті шати одягає
Золотисту стелять постіль
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Зійшли сніги шумить вода
Земля вже квіти викида
Буяє травка молода
Все мертве оживає
Коли це буває. (Весна)
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила
Пухнастим снігом вкрила. (Зима)
Теплий, теплий довгий день
Повна миска черешень
Достигає жовтий колос
Демонструє коник голос
І суничка дозріває
Коли це бува? (Літо)
4. Гра «Допоможи тваринкам знайти свій будиночок»

31.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

Заучування напам’ять колискової «Ой, у саду зелененькім».

Ой у саду зелененькім

Пташата співають,

Ой маленькій дитиночці

Спатоньки не дають.

Ой пташата погодую,

Не будуть співати,

А дитина солоденька

Буде в люлі спати.

Люлю, люлю, дитиночка,

Спи у холодочку,

Полетіли пташенята –

Тихо у садочку.

  1. Бесіда за змістом колискової

Орієнтовні питання:

  • Як називається колискова?
  • Якою мовою написаний вірш?
  • Чи сподобалася вам колискова?
  • Які почуття викликає у вас почуте?
  • Про яку пору року йдеться у колискові?
  • Як ви здогадалися?
  • Що роблять птахи влітку?
  • Які автор використовує в творі засоби виразності? (Пестливі слова: зелененькім, пташата, дитиночці, спатоньки, дитиночка, холодочку, пташенята, садочку, епітети: саду зелененькім, маленькій дитиночці, дитина солоденька, повтори – люлю, люлю, дитиночка).
    1.                                                                   

Вихователь Зубко Л.В.

Мовленнєвий розвиток «Сім’я»

1.Читання вірша «Найдорожче слово» (В.Гринько).

Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля.

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

«Мати, матінка, матуся,

Мама, мамочка, мамуся…»

Ну, а як звертаюсь я? –

«Рідна ненечко моя!»

– А як ви звертаєтеся до своєї мами?

Дидактична вправа «Я люблю маму за те, що …» (складання складнопідрядних речень).

– Як по-іншому ми можемо назвати членів сім’ї? (Рідні.)

– Крім рідних у вас є ще й близькі родичі.

– Назвіть їх. (Бабуся, дідусь, тітка, дядько, племінник, племінниця, онук, онучка, двоюрідний брат, двоюрідна сестра.)

.Дидактична  гра «Як потрібно?» (Дітям пропонується виправити речення.

а)«Коли тітка Юля зайшла в кімнату, маленький Петрик насупився і відвернувся. (Коли тітка Юля зайшла в кімнату, маленький Петрик повернувся, посміхнувся і привітно привітався.)

б) Мама розмовляла зі своєю сестрою, а Андрій постійно вставляв репліки і заважав розмові. (Мама розмовляла зі своєю сестрою, а Андрій слухав мовчки і не заважав дорослим спілкуватися.)

в) В гостях Вася весь час бігав по кімнаті, галасував і нікому не давав спокою. (В гостях Вася поводився спокійно і ввічливо.)

г)Коли бабуся лягла відпочивати, Сергій включив телевізор. (Коли бабуся лягла відпочивати, Сергій вимкнув телевізор.

Розгляньте картину.

Хто зображений на картині?

– Що роблять діти?

– Як треба ставитися до близьких і рідних людей? (Треба любити їх, піклуватися     про них, намагатися бути слухняними, наслідувати їхньому прикладу, допомагати їм.)

30.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

МАТЕМАТИКА «ШУКАЄМО СКАРБ»

  1. Відгадування загадок.

Нас сім братів, роками — однакові, а іменами — різні. (Дні тижня)

У році дідусь має чотири імені. (Весна, літо, осінь, зима)

 

Дванадцять братів, один за одним ходять. (Місяці)

Хто за рік чотири рази перевдягається? (Земля)

  1. Дидактична гра «Хто знає, нехай далі називає».

Зима, а за нею що?

Весна, а за нею що?

Понеділок, а за ним?

Середа, а за нею?

Скільки днів у тижні?

Скільки місяців у році?

  1. Складіть і розв’яжіть задачу, за поданим малюнком.                                                 

 

30.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Склади будь-яке речення по схемі

|_ _. |_ _ _.

Визнач скільки в слові складів.

Згадуємо МА-МА (2 склади), ПИ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

Зробити звуковий аналіз слів.

Сова, кіт, собака, весна, будинок, сонце, хмара, банан, ведмідь, олівець.

твердий приголосний звук –

м’який приголосний звук =

голосний звук 🌑

Гра ”Я маленька дитина’‘-ви повинні виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка)

27.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

Математика  «В гості до лісових звірят»

”Зайди геометричну фігуру»  Повторити їх назви та назвати їх характеристики.

Скласти задачу за малюнком

Вікторина

– Скільки всього є місяців у році?       -Скільки очей у людини?

-Скільки вогнів у світлофора?

– Скільки всього  пір року? Назвіть їх.          – Скільки хвостів у Зайчика?

– Що приходить після Зими?

-Який зараз місяць?

-Який наступний, попередній?

– У якої геометричної фігури немає кутів?        – Яка пора року приходить після весни? –         – Скільки ніг у людини?

– А у тварини?

Розв’язати приклади

Гра   « Хто знає, той далі називає» –         Скільки днів має тиждень?

– Скільки днів вихідних?

– Скільки днів робочих? Яких більше?      -Назвіть вихідні дні, робочі.

– Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)

26.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

Любій малечі про цікаві речі

«Перші весняні квіти»

 Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання ; закріпити поняття колір, форма; розвивати уяву,творче  мислення

Д/гра « Розкажи про весну

Д/гра «Можна – не можна

1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?
2.Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?
3. Палити?                                             6. Милуватися природою?

  Загадки про квіти

Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)В білі вбралися сорочки —
звеселилися садочки. (Цвіт)

3.                 Д/гра «Закінчи речення»
Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)
Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)
– Назвіть перші весняні квіти?

Вивчити вірш

Зацвітають навесні

білі,сині  квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.

Слід ці квітки охороняти.
(Підсніжники, проліски)

Д/гра « Розкажи про весну

25.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

.Логіко – математичний розвиток .

Тема: «Числа один – девять. Задачі. Геометричні фігури»

Мета: продовжувати вчити в межах девяти;закріплювати вміння співвідносити кількість предметів з цифрою; вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

Дидактична гра«Порахуй усно»

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилося більше цукерок?

24.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

23.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

Етична бесіда «Тато, мама, я-дружна сім’я». Тренінг «Що мене радує чи засмучує в сім Ї?» Мовленнєва гра «Назви лагідно всіх членів сім ї»

20.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

ЗАКРІПИТИ НАЗВИ ДНІВ ТИЖНЯ, ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ

СКЛАСТИ  ТА РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНИМИ МАЛЮНКАМИ

ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»

19.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

ПОВТОРИТИ І ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНІ ЛІТЕРИ. ЧИТАТИ СКЛАДИ ТА СЛОВА  З ЦИМИ ЛІТЕРАМИ.

Вікторина –         Скільки всього є місяців у році? –         Скільки очей у людини? –         Скільки вогнів у світлофора? –         Скільки всього  пір року? Назви. –         Скільки хвостів у Зайчика? –         Що приходить після Зими? –         Який зараз місяць? –         Який наступний, попередній? –         Який день узимку? –         У якої геометричної фігури немає кутів? –         Яка пора року приходить після весни? –         Чому квітень так називається? –         Який день улітку? –         Скільки ніг у людини? А у тварини?      Скільки днів має тиждень? –         Скільки днів вихідних? –         Скільки днів робочих? Яких більше? –         Назви  вихідні дні, робочі. –         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)        Що ми робимо ввечері, вдень? –         Що ми робимо зранку? –         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? –

18.03.202

Вихователь Зубко Л.В.

ПРОВЕСТИ З ДІТЬМИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА БРУНЬКАМИ НА ДЕРЕВАХ

СКЛАСТИ ОПОВІДАННЯ ЗА КАРТИНОЮ « ВЕСНА ПРИЙШЛА»

ЗАПРОПОНУВАТИ ДІТЯМ НАМАЛЮВАТИ МАЛЮНОК «ВЕСНА ПРИЙШЛА »

17.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

ЧИТАННЯ І ОБГОВОРЕННЯ ТЕКСТУ КАЗКИ  В. СУХОМЛИНСЬКОГО

« ШПАК ПРИЛЕТІВ»

Був тихий весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим.На голій гілочці клена голосно заспівав шпак.

Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню,

сів біля неї й радісно сповістив:— Я вже прилетів! Весна настала!

Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:

— Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим…Горобчиха зітхнула й відповіла: — Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.

16.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

ВИВЧИТИ ВІРШ  А. КОСТЕЦЬКОГО « ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА»
Знов починається весна –
знов починаються дива!..
То серед двору із-за снігу
раптово визирне трава,
то раптом лагідні веснянки
засіють щоки та носи
чи розщебечуться ще зранку
птахи на сотні голосів!
А вчора! Вчора! Що й казати!
Всі веселилися до сліз:
Славко – дражнила й задирака! –
Наталці проліски приніс!..
І зовсім це не дивина –
так починається весна!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *