Старша “А” група

03.04.2020
Вихователь Павленко М.В.

Математична скарбничка   «Весняні пригоди з метеликом»

Загадка:         Тільки лялечка проснеться –
                            Враз у шати одягнеться.
                           Погляду не відірвати –
                           Здатна всіх зачарувати!
                          (Метелик)

Дидактична гра «Знайди квітку для метелика» (цифри)

Мета: вправляти дітей у знанні рахунку кількісною лічбою, співвідношенні цифри і відповідної кількості предметів в межах 10.

Дидактична вправа «Третій зайвий»

(індивідуальні картки з різними завданнями)

Мета: розвивати логічне мислення та доказове мовлення, вміння виокремлювати серед трьох предметів два за спільними ознаками, пояснюючи свій вибір, закріпити знання про геометричні фігури.

(Існує декілька варіантів «третього зайвого», тому дитина повинна пояснити, за яким принципом діяла, чому обрала той чи інший варіант

03.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Птахи прилеті

Мета:
 формувати уміння складати невеликі розповіді — описи птахів,
закріплювати уміння утворювати дієслова від звуконаслідувань; стимулювати вживання повних речень;тренуватися вимовляти звукосполучення — голоси птахів; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки; виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів, бажання піклуватися про них.

 Весела, гарна й кучерява
Маленька дівчинка — Весна.
Біжить, сміється, сіє трави,
Усе пробуджує від сну

— Про яку пору року розповідається у вірші?

– Чому ви так думаєте?

– Назвати ознаки весни?

Дидактична гра «Перелітні — зимуючі»

Описати зовнішній вигляд, особливості будови тіла (з яких частин складається тіло: голова, тулуб, лапи, крила, хвіст).

Запитання для опису

— Як пересувається?

— Чим живиться?

— Де мешкає?

— Яку користь приносить?

Міркування дітей:
Зустрілися дві пташки: одна — в клітці, а інша — на волі. Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть в різних умовах: одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте, вона вільна. (Міркування дітей.)

Вивчити прислів’я «Де багато пташок, там немає комашок»

02.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Образотворча діяльність    Підсніжник

В.Сухомлинський  „Пролісок і жайворонок”.

Під м’якою листяною ковдрою в теплій землі зимувала солодка цибулинка. Довгу зиму вона дрімала й усе прислухалася: чи не співає жайворонок? Бо як задзвенить той пташок у блакитному небі, тоді й цибулинка прокидається.

І чує ось цибулинка через листяну ковдру: ллється із неба жайворонків спів. Розкрилася в солодкій цибулинці маленька брунька. Показався з землі зелений пагінець, розгорнув листочки, піднявся. Зазеленіли стрілочки й потяглися вгору, вгору.

А між зеленими стрілочками зацвіли китички пролісків. Такі ж блакитні, як небо. Дивляться проліски блакитними очима в небо.

Слухають жайворонків спів. А в лісі ще й листя на деревах немає. Ліс прозорий, світлий — немовби розлилася між деревами блакить. Горою — від неба, а знизу — від пролісків.

Розгляд квіточки.

Коли зацвітає? Звідки така назва? Чому називають первоцвітом? Яка по характеру ця квітка: сильна чи слабка? Чому? З яких частин складається? (детальний розгляд)

 

Вихователь Павленко М.В.

Мова рідна, слово рідне

Тема: Звуковий аналіз слів. « В пошуках Весни»

Мета :закріпити знання дітей про голосні і приголосні звуки, їх умовні знаки, продовжити вчити дітей визначати ударну голосну позицію на початку слова і позицію твердих приголосних звуків в кінці слова, закріпити навички  називати слова із заданим звуком, розвивати увагу, пам’ять.

  1. Бесіда
  • З чого складається наша мова?
  • З чого складається слово?
  • Які бувають звуки?
  • Які бувають приголосні звуки?
  1. Склади речення  за схемою

  1. Розглянь картинку. Склади речення, запиши схему речення

  1. Назви предмети, склади слово з перших звуків. Напиши звукову схему цього слова!

4. Розділи слова на склади .

– Дерево

– Кущ

– Пролісок

– Сонце

– Тепло

Запропонувати дітям скласти та написати слова, з вивченими літерами. ( А, О, У, Н, М, Р, Т, Д, С, ) 

01.04.2020
Вихователь Зубко Л.В.

Тема: «Родини свійських тварин та птахів.

–         Хто живе на фермі?

–         Як ми можемо назвати цих тварин?

–         Чим відрізняються свійські тварини від диких?

Д/гра «Відгадай загадку»

  1. Здавна людям помагає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го» – ірже завзято,

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі…(кінь)

  1. Хто пасеться на лужочку,

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

–         Будьте, му-му-му, здорові

І подякуйте…(корові)

  1. В неї замість носа – рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана…(свиня)

  1. «Ко-ко-ко» – лунає зранку,

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце –

І корисне, і смачне.

Що ж оце за чубатурка?

Це ряба матуся…(курка)

  1. У дворі не ловить гав,

Каже грізно: «Гав-гав-гав!»

Пильно дім охороняє,

Кицю Мурку захищає,

Бачить з буди двір увесь…

Хто це, дітки? Звісно, …(пес)

Д/гра «На подвір’ї»

–         Назвіть тварин, які дають нам молоко.

–         Назвіть, у кого є пір’я.

–         Які тварини мають роги?

–         Хто приносить нам яйця?

–         Хто харчується лише травою?

–         Які тварини плавають у воді?

–         У яких тварин гладенька та коротка шерсть?

Д/гра «Назви дитинчат»

Дорослий починає речення, а дитина має продовжити його, назвавши у множині Родового відмінку дитинчат тварин

У корів багато… (телят)

У свиней багато …(поросят)

У кози багато … (козенят)

У вівці багато …(ягнят)

У коней багато…(лошат)

У курей багато …(курчат)

У качок багато… (каченят)

Вихователь Павленко М.В.
РІДНА ПРИРОДА              Тема. Пробудження природи.
1.Бесіда:
– А як ви думаєте, що таке природа?
(Все що нас оточує: тварини, рослини, птахи, люди)
 Як потрібно поводитись в природі.
1. Не топтати  траву і комах котрі в ній живуть.
2. Не ловити  диких тварин і не забирати  їх додому.
3. Не руйнувати  пташині гнізда.
4. Не ловити  комах.
5. Не ламати  гілки дерев та кущів.
6. Не зривати  квітів, особливо перші первоцвіти.
– Пригадайте  весняні місяці.
 (Березень, квітень, травень)
2. Дидактична гра «Назвіть ознаки весни».
 Сніг і лід тане;
 З’являються перші проталини;
 На деревах набухають бруньки;
 Прилітають з теплих країв птахи;
 З дахів будинку капають бурульки;
 З’являються перші квіти;
 Дні стають довшими, а ночі коротшими.
 
 
3. Гра «Пори року».
У садку в гаях блукає
Жовті шати одягає
Золотисту стелять постіль
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Зійшли сніги шумить вода
Земля вже квіти викида
Буяє травка молода
Все мертве оживає
Коли це буває. (Весна)
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила
Пухнастим снігом вкрила. (Зима)
Теплий, теплий довгий день
Повна миска черешень
Достигає жовтий колос
Демонструє коник голос
І суничка дозріває
Коли це бува? (Літо)
4. Гра «Допоможи тваринкам знайти свій будиночок»

31.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

Заучування напам’ять колискової «Ой, у саду зелененькім».

Ой у саду зелененькім

Пташата співають,

Ой маленькій дитиночці

Спатоньки не дають.

Ой пташата погодую,

Не будуть співати,

А дитина солоденька

Буде в люлі спати.

Люлю, люлю, дитиночка,

Спи у холодочку,

Полетіли пташенята –

Тихо у садочку.

  1. Бесіда за змістом колискової

Орієнтовні питання:

  • Як називається колискова?
  • Якою мовою написаний вірш?
  • Чи сподобалася вам колискова?
  • Які почуття викликає у вас почуте?
  • Про яку пору року йдеться у колискові?
  • Як ви здогадалися?
  • Що роблять птахи влітку?
  • Які автор використовує в творі засоби виразності? (Пестливі слова: зелененькім, пташата, дитиночці, спатоньки, дитиночка, холодочку, пташенята, садочку, епітети: саду зелененькім, маленькій дитиночці, дитина солоденька, повтори – люлю, люлю, дитиночка).
    1.                                                                   

Вихователь Зубко Л.В.

Мовленнєвий розвиток «Сім’я»

1.Читання вірша «Найдорожче слово» (В.Гринько).

Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля.

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

«Мати, матінка, матуся,

Мама, мамочка, мамуся…»

Ну, а як звертаюсь я? –

«Рідна ненечко моя!»

– А як ви звертаєтеся до своєї мами?

Дидактична вправа «Я люблю маму за те, що …» (складання складнопідрядних речень).

– Як по-іншому ми можемо назвати членів сім’ї? (Рідні.)

– Крім рідних у вас є ще й близькі родичі.

– Назвіть їх. (Бабуся, дідусь, тітка, дядько, племінник, племінниця, онук, онучка, двоюрідний брат, двоюрідна сестра.)

.Дидактична  гра «Як потрібно?» (Дітям пропонується виправити речення.

а)«Коли тітка Юля зайшла в кімнату, маленький Петрик насупився і відвернувся. (Коли тітка Юля зайшла в кімнату, маленький Петрик повернувся, посміхнувся і привітно привітався.)

б) Мама розмовляла зі своєю сестрою, а Андрій постійно вставляв репліки і заважав розмові. (Мама розмовляла зі своєю сестрою, а Андрій слухав мовчки і не заважав дорослим спілкуватися.)

в) В гостях Вася весь час бігав по кімнаті, галасував і нікому не давав спокою. (В гостях Вася поводився спокійно і ввічливо.)

г)Коли бабуся лягла відпочивати, Сергій включив телевізор. (Коли бабуся лягла відпочивати, Сергій вимкнув телевізор.

Розгляньте картину.

Хто зображений на картині?

– Що роблять діти?

– Як треба ставитися до близьких і рідних людей? (Треба любити їх, піклуватися     про них, намагатися бути слухняними, наслідувати їхньому прикладу, допомагати їм.)

30.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

МАТЕМАТИКА «ШУКАЄМО СКАРБ»

  1. Відгадування загадок.

Нас сім братів, роками — однакові, а іменами — різні. (Дні тижня)

У році дідусь має чотири імені. (Весна, літо, осінь, зима)

 

Дванадцять братів, один за одним ходять. (Місяці)

Хто за рік чотири рази перевдягається? (Земля)

  1. Дидактична гра «Хто знає, нехай далі називає».

Зима, а за нею що?

Весна, а за нею що?

Понеділок, а за ним?

Середа, а за нею?

Скільки днів у тижні?

Скільки місяців у році?

  1. Складіть і розв’яжіть задачу, за поданим малюнком.                                                 

 

30.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Склади будь-яке речення по схемі

|_ _. |_ _ _.

Визнач скільки в слові складів.

Згадуємо МА-МА (2 склади), ПИ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

Зробити звуковий аналіз слів.

Сова, кіт, собака, весна, будинок, сонце, хмара, банан, ведмідь, олівець.

твердий приголосний звук –

м’який приголосний звук =

голосний звук 🌑

Гра ”Я маленька дитина’‘-ви повинні виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка)

27.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

Математика  «В гості до лісових звірят»

”Зайди геометричну фігуру»  Повторити їх назви та назвати їх характеристики.

Скласти задачу за малюнком

Вікторина

– Скільки всього є місяців у році?       -Скільки очей у людини?

-Скільки вогнів у світлофора?

– Скільки всього  пір року? Назвіть їх.          – Скільки хвостів у Зайчика?

– Що приходить після Зими?

-Який зараз місяць?

-Який наступний, попередній?

– У якої геометричної фігури немає кутів?        – Яка пора року приходить після весни? –         – Скільки ніг у людини?

– А у тварини?

Розв’язати приклади

Гра   « Хто знає, той далі називає» –         Скільки днів має тиждень?

– Скільки днів вихідних?

– Скільки днів робочих? Яких більше?      -Назвіть вихідні дні, робочі.

– Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)

26.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

Любій малечі про цікаві речі

«Перші весняні квіти»

 Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання ; закріпити поняття колір, форма; розвивати уяву,творче  мислення

Д/гра « Розкажи про весну

Д/гра «Можна – не можна

1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?
2.Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?
3. Палити?                                             6. Милуватися природою?

  Загадки про квіти

Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)В білі вбралися сорочки —
звеселилися садочки. (Цвіт)

3.                 Д/гра «Закінчи речення»
Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)
Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)
– Назвіть перші весняні квіти?

Вивчити вірш

Зацвітають навесні

білі,сині  квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.

Слід ці квітки охороняти.
(Підсніжники, проліски)

Д/гра « Розкажи про весну

25.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

.Логіко – математичний розвиток .

Тема: «Числа один – девять. Задачі. Геометричні фігури»

Мета: продовжувати вчити в межах девяти;закріплювати вміння співвідносити кількість предметів з цифрою; вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

Дидактична гра«Порахуй усно»

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилося більше цукерок?

24.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

23.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

Етична бесіда «Тато, мама, я-дружна сім’я». Тренінг «Що мене радує чи засмучує в сім Ї?» Мовленнєва гра «Назви лагідно всіх членів сім ї»

20.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

ЗАКРІПИТИ НАЗВИ ДНІВ ТИЖНЯ, ЇХ ПОСЛІДОВНІСТЬ

СКЛАСТИ  ТА РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНИМИ МАЛЮНКАМИ

ГРА « ПОРАХУЙ ТА РОЗФАРБУЙ»

19.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

ПОВТОРИТИ І ЗАКРІПИТИ ВИВЧЕНІ ЛІТЕРИ. ЧИТАТИ СКЛАДИ ТА СЛОВА  З ЦИМИ ЛІТЕРАМИ.

Вікторина –         Скільки всього є місяців у році? –         Скільки очей у людини? –         Скільки вогнів у світлофора? –         Скільки всього  пір року? Назви. –         Скільки хвостів у Зайчика? –         Що приходить після Зими? –         Який зараз місяць? –         Який наступний, попередній? –         Який день узимку? –         У якої геометричної фігури немає кутів? –         Яка пора року приходить після весни? –         Чому квітень так називається? –         Який день улітку? –         Скільки ніг у людини? А у тварини?      Скільки днів має тиждень? –         Скільки днів вихідних? –         Скільки днів робочих? Яких більше? –         Назви  вихідні дні, робочі. –         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)        Що ми робимо ввечері, вдень? –         Що ми робимо зранку? –         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? –

18.03.202

Вихователь Зубко Л.В.

ПРОВЕСТИ З ДІТЬМИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА БРУНЬКАМИ НА ДЕРЕВАХ

СКЛАСТИ ОПОВІДАННЯ ЗА КАРТИНОЮ « ВЕСНА ПРИЙШЛА»

ЗАПРОПОНУВАТИ ДІТЯМ НАМАЛЮВАТИ МАЛЮНОК «ВЕСНА ПРИЙШЛА »

17.03.2020

Вихователь Павленко М.В.

ЧИТАННЯ І ОБГОВОРЕННЯ ТЕКСТУ КАЗКИ  В. СУХОМЛИНСЬКОГО

« ШПАК ПРИЛЕТІВ»

Був тихий весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим.На голій гілочці клена голосно заспівав шпак.

Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню,

сів біля неї й радісно сповістив:— Я вже прилетів! Весна настала!

Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:

— Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим…Горобчиха зітхнула й відповіла: — Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.

16.03.2020

Вихователь Зубко Л.В.

ВИВЧИТИ ВІРШ  А. КОСТЕЦЬКОГО « ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА»
Знов починається весна –
знов починаються дива!..
То серед двору із-за снігу
раптово визирне трава,
то раптом лагідні веснянки
засіють щоки та носи
чи розщебечуться ще зранку
птахи на сотні голосів!
А вчора! Вчора! Що й казати!
Всі веселилися до сліз:
Славко – дражнила й задирака! –
Наталці проліски приніс!..
І зовсім це не дивина –
так починається весна!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *