Середня В група

03.04.2020

Вихователь Зубко І.В.

1. Дитина в соціумі. Мовленнєвий розвиток.

Тема: «Досліди з землею, піском»

Досліди:

1) Хід досліду: Дитині запропонувати взяти трішки сухого піску, покласти на долоні й розтерти. Чому розтирається пісок? 3 чого він складається? Якого розміру oкpeмі піщинки? Якого кольору? Чи скріплюються вони у грудку?
2) Хід досліду: Взяти трішки сухого піску й з висоти піднятої руки висипати його на дощечку для ліплення. Що сталося з піском? Чому? Чому на майданчику пісок розсипався по всій ділянці? Сухий пісок – сипкий.
3) Хід досліду: Кожен насипає гірку піску на дощечку і змочує водою. Пісок ліпиться? Чому? А глина? Висновки діти ро6лять самостійно. Для закріплення та погли6лення знань дітей доцільно використовувати кадри діафільму «Про глину і пісок».
4) Хід досліду: Налити у банки з піском та глиною однакову кількість води й спостерігати, як вона просочується. Пісок пропускає воду, а глина ні.

03.04.2020

Вихователь Смальченко В.М.

2. Літературна скринька.

Тема: «Полохливі стрибуни»

1) Відгадайте загадки:
Прудкий та сіренький,
Довгі вушка, хвіст маленький,
Він розкосі очі має,
Дуже моркву полюбляє.

Зелена, горласта, весела, бульката,
І квакати вміє вона, і стрибати;
Живе у болоті – не так і далеко…
Поки не опиниться в дзьобі у лелеки.
2) Робота над казкою Б. Грінченко «Зайці та жаби»
Посходились зайцi в лiсi та й стали тужити:
— Не дають нам на цiм свiтi спокiйно прожити:нас i люди убивають, i вовки, й лисицi,і орлятам на поживу ловлять нас орлицi.Нам щодня i страх, i мука!.. Як отак труситись,то ходiмо ми до рiчки, бо краще втопитись!
І зайці всі пострибали топитися в річці і до берега прибігли, а там на травичці жаби купами сиділи, —зайців ізлякались, – бовть! бовть! бовть! —усі у воду швидше поховались. А зайці тоді гукають:
— А стривайте, братця!Є такі звірі на світі що і нас бояться. Мабуть, їм життя ще гірше, аніж нам на світі. Так не будемо топитись, а ходімо жити!

  • Чому тужили і горювали зайчики?
  • Кого боялися полохливі зайці?
  • Чому вони пострибали до річки, що вирішили зробити вухані?
  • Що здивувало зайчиків біля річки?
  • Який висновок зробили зайці, побачивши переляканих жаб?
  • Чи правильно, на вашу думку, зробили зайчики, що передумали топитися?
  • Якими нас учить бути ця казочка?

3) Дидактична гра «Краще бути сміливим»

  • Краще бути сміливим, аніж …(боязким)
  • Краще бути роботящим, аніж …(ледачим)
  • Краще бути веселим, аніж …(сумним)
  • Краще бути бадьорим, аніж …(печальним)
  • Краще бути ввічливим, аніж …( нечемним)
  • Краще бути добрим, аніж …( злим)

4) Гра « Прислухайся – повтори»(дорослий повільно та виразно проговорює слова зі звуками [з] та [ж] ).

5) Намалюй продовження казочки.

02.04.2020

Вихователь Зубко І.В.

1. Математична скарбничка

Тема: «Обʼємні фігури. Кількісна та порядкова лічба»

1) Дидактична гра «Відгадай і назви» (впізнай на дотик, приклад: циліндр, куля, куб)

2) Дидактична гра «Якої фігури не стало»
3) Дидактична гра «Назви сусіда»
02.04.2020
Смальченко В.М.

2. Літературна скринька

Тема: « Весна крокує по землі »

1) Дидактична гра «Продовж думку»

  • Минула зимонька,і до нас прийшла…(весна).

  • Весна – це пора, коли все …(оживає,пробуджується, радіє,росте і т. д.)

  • Небо навесні …(блакитне, високе, чисте, ясне)

  • З нього нам привітно сяє ….

  • Воно вже піднялося…( вище)

  • Сонце зігріває землю своїми …

  • Повертаються з вирію…

  • На пагорбах зазеленіла…

  • Розквітли перші весняні..

  1. Читання казки «Як Квітень до Березня в гості їздив»

Колись давно покликав Березень Квітня в гості. Квітень поїхав возом Березень заходився та такого наробив, що мусив Квітень додому повертатися: сніг, мороз, завірюха – не можна возом їхати. На другий рік знову поїхав Квітень до Березня в гості, та на цей раз уже не возом, а саньми. Березень пустив тепло, сніг розтав, річки розлилися. – знов мусив вернутися Квітень. Зустрівся квітень з травнем і скаржиться:

– Скільки вже разів зриваюсь поїхати до Березня в гості, та ніяк не доїду – ні возом, ні саньми. Їду возом – зробиться зима така, що й осі пообмерзають, і колеса скрутяться. Поїду саньми – повінь така стане, що ні возом, ні саньми. Травень каже:

– Я тебе навчу, як доїхати. Зроби так: візьми воза, сани й човен, то тоді, певне, доїдеш. Послухав квітень і, діждавшись слушного часу, зробив так, як порадив Травень. Їде саньми, а на санях воза і човен везе. Березень дав тепло, і сніг розтав. Тоді Квітень кладе сани і човен на воза і таки їде далі. Став знову мороз і сніг – Квітень знов поскладав човен і воза на сани. Далі розтав сніг, розпустило річки, і не можна ні саньми, ні возом. Тоді Квітень склав на човен сани й воза і поїхав ще швидше по воді. Приїхав до березня в гості так, що той і не сподівався. Здивувався Березень та й питає:

– А хто тебе навчив, як до мене дістатися?

– Та, спасибі йому, Травень порадив, як їхати.

Березень і каже тоді:

– Зажди ж ти, Маю, я ще тобі крильця обшмагаю.

То від цього й тепер часто в травні березневі морози бувають. Бо березень і досі сердиться на Травня.

2) Запитання до тексту

– Що намагався зробити місяць квітень?

– Чи вдалася йому ця мандрівка? Чому?

– Хто дав добру пораду Квітню?

– Чи допомогли ці поради?

– Чому Березень здивувався, побачивши гостя?

– Що розсердило Березня?

3) Намалюй весняні місяці, як ти їх уявляєш.

01.04.2020
Вихователь Смальченко В.М.
1. Віконечко в природу
Тема: «Уже квітень за вікном»
1) Розгляд ілюстрації «Природа в квітні»

2) Складання описових розповідей
– Чому цей місяць назвали квітнем?
– Де розцвітають перші весняні квіти?
– Які це квіти?
– Чому починають зеленіти пагорби?
– Чому вилетіли бджоли з вулика?
– Чому повітря стало теплішим?
– Чому співають пташки?
3) Читання вірша Т. Коломієць «Квітень»
Квітень – славний квітникар.
Сонячно і рясно
Уквітчав наш календар
Першим цвітом – рястом.
4) Дидактична гра «Слова-родичі» (добірка спільнокореневих слів, наприклад: квітка, квіточка, квітувати, квітучий)
5) Дидактична гра «Скажи ласкаво»
6) Дидактична гра «Поясни весняні чудеса»
(чому вилетіли бджоли з вулика та ін.)
Вихователь Зубко І.В.
2. Чарівні фарби
Тема: «Весняні дерева»
1) Розгляд картини:
2) Яблуні рожевий цвіт
Зачаровує весь світ.
Бджоли із її квіток
Цілий день беруть медок.
3) Пальчикова гімнастика «Дерева»
Вітер залетів у сад.
Ти дерева не хитай,
(хитають руками з боку в бік)
Дуже гілки не хили,
Щоб не тріснули вони!
(хитають руками вгору-вниз, не згинаючи пальців)
4) Малювання дерева під час цвітіння
31.03.2020
Вихователь Зубко І.В.
1. Любій малечі про цікаві речі
Тема: «Весна любить працьовитих»
1) Розгляд картинки «Праця навесні»
2) Дидактична гра «Де, що сіють та саджають навесні?»
– На городі сіють овочі …
– У полі сіють зерно …
– У квітнику висівають квіти ….
– У садку саджають ….
3) Дидактична гра «Що де росте?» (розгляд ілюстрацій та складання невеличких розповідей)
 вірша М. Сингаївського «Дощ із краплі починається»
Все — із доброго чи злого —
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка.
З пагінця чи з бруньки — гілка,
З гілки — дудочка-сопілка.
Хліб — з маленької зернини,
Дощ — із чистої краплини.
Пагорбок стає горою,
А роса стає водою.
Навіть річечка-ріка
Починається з струмка.
День турботою почнеться,
Кожен за своє береться.
Проганяй мерщій дрімоту
І рукам давай роботу.

 
Вихователь Смальченко В.М.
2. Художня праця
Аплікація
Тема: «Трактор»
1) Ходить полем з краю в край,
Ріже чорний коровай. (трактор)
2) Дидактична гра «Іграшковий трактор»
– Іграшковий трактор великий чи маленький?
– Як можна сказати на маленький трактор?(тракторець)
– Які частини є утракторця?
– Що можна робити з іграшковим трактором?
– Який звук видає мотор справжнього трактора?
3) Викласти із геометричних фігур трактор, наклеїти на альбомний аркуш та домалювати за задумом.
30.03.2020
Вихователь Зубко І.В.
1. Самостійна художня діяльність. Ліплення
Тема: “Провісники весни”
Запропонувати дітям зліпити жайворонка

30.03.2020
Вихователь Смальченко В.М.
1. Мова рідна, слово рідне
Тема: «Звуки весни»
1) відгадування загадок
Де вона проходить –
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.
(Весна)
* * *
Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли.
(Підсніжники)
* * *
Чорномазий, білодзьобий,
Він за плугом важно ходить.
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів.
(Грак)
* * *
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку.
(Пролісок)
* * *
Я пробуджую поля і заквітчую гаї.
Прокидається земля, і співають солов’ї.
Всяк на світі мене зна: я – …
(Весна)
* * *
Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
А як зовуть їх відгадай.

(Конвалія)

2) бесіда про зміни в живій природі (розгляд картини)

3) мовленнєва гра «Назви весняний місяць» ( ознайомлення із особливостями  кожного з них)
БЕРЕЗЕНЬ
Березень — перший місяць весни. Зранку ще міцно морозить, а вдень вже добре гріє весняне сонечко. Під ринвою — велика калюжа. Весело купаються там горобці. Почорніли дороги. По розталій землі розгулюють граки. Незабаром прилетять шпаки та інші пташки. Вже час розвішувати пташині будиночки.
Запитання
— Назвіть перший місяць весни.
— Які особливості березневого ранку? Дня?
— Як поводяться птахи в березні?
КВІТЕНЬ
Квітень — місяць весняний. Весело дзвенить весняний капіж. У дворах виблискують калюжі. В калюжах видно сонце і блакитне небо. Горобці бадьоро цвірінькають. Із полів зійшов сніг. Лід посинів і здувся. З півдня вже прилетіли дикі качки. На галявинах з’явилась молода, зелена травичка. Визирнули перші квіти. В голубій височині задзвеніла весела пісня жайворонка.
Запитання
— Якими є особливості квітня?
— Які зміни відбулися в живій природі?
ТРАВЕНЬ
Місяць дістав назву від слова май. Мовознавці стверджують,що цей термін бере початок від такого народного звичаю, як клечання — прикрашання (маювання) квітами, зелом, гілками. У римлян місяць отримав ім’я від богині природи Маї.
Існують такі народні назви травня: соловейків, росяник,грозовик, дощовник, зеленошумний, п’янкий, мур, листорук. Травень ліси в свіжу зелень одягає, красне літо в гості чекає.Місяць тішить людей зеленою свіжою травою, листям, чистими росами. Травень багатий звичаями, обрядами, святами.
Чому так говорять?
-Травень ліси прибирає, літа в гості чекає.
-Соловейко мала пташка, а май знає.
-Буває погода в май: худобі їсти дай, а сам на піч тікай.
4) читання оповідання за В. Скуратівським «Місяць гомінкої води»
МІСЯЦЬ ГОМІНКОЇ ВОДИ
Довшають дні. Яскравіше світить сонце. Все навкруги зеленіє, квітує. За цей карнавал квітів наші предки прозвали місяць цветень, квітень, вередник, крутій, пустун. Помітно теплішає. О цій порі земля уже пріє. Проте квітневе тепло ненадійне. Може і морозець вдарити. Квітень називали місяцем гомінкої води. Бо для нього характерними є повені.
Запитання
—Чому квітень назвали місяцем гомінкої води?
—Як у народі називали квітень?
—Як ви розумієте значення слова пріє?

27.03.2020

Зубко І.В., Смальченко В.М

1. Мовленнєве спілкування

Тема: «Зелений світ країни»

1) читання оповідання В. Сухомлинського «Все в лісі співає»


ВСЕ В ЛІСІ СПІВАЄ

Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілось підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілось бути сильними, відважними. Верба, що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту. Ось які пісні почули ми в лісі.

2) дидактична гра «Хто більше назве» (назви дерев)

3) дидактична гра «Підбіжи до дерева, яке я опишу» (клен, береза, калина, каштан)

4) мовленнєва гра «Що потрібно дереву?»


5) заучування скоромовки: «Росте липа біля Пилипа, стоїть клен, біля клена сидить Олена»

 

26.03.2020

Середня В “Всезнайки” Зубко І.В., Смальченко В.М

1. Математична скарбничка

Тема: «Циліндр. Лічба чотирьох груп предметів. Порівняння предметів за товщиною»

1) знайомство з геометричною фігурою циліндром
2) дидактична гра «Порівняй»
3) дидактична гра «Що змінилося?»

4) дидактична гра «Полічимо фігури
Додаткові завдання:

25.03.2020

Вихователь Зубко І.В   Віконечко у природу

Тема: «Спостереження за квітами на квітнику (у природі)»

1) складання описової розповіді: пролісок, підсніжник

2) дидактична гра «Де росте квітка?»

3) дидактична гра «Що потрібно квітці?»

4) заучування вірша М. Познанської «Пісня проліска»

Вихователь  Смальченко В.М Чарівні фарби

Тема: «Пролісок»

24.03.2020

Вихователь  Смальченко В.М  Любій малечі про цікаві речі

Тема: «Тварини навесні»

1) розгляд ілюстрацій диких тварин (чим схожі/різні, спосіб життя)

2) розповідь-роздум дитини (за допомогою дорослого) «За що я люблю тварину»

3) мовленнєва гра «Додай словечко»

4) дидактична гра «Відгадай тварину»

5) бесіда «Що відбувається навесні», загадування загадок

6) рольова гра «Веселі перетворення»

7) дидактична гра «Хто у кого»

Вихователь Зубко І.В   Художня праця (пластилінографія)

Тема: «Їжачок»

23.03.2020   

Вихователь Зубко І.В  Мова рідна, слово рідне

Тема: «Шпаки прилетіли»

1) розгляд картини «Птахи рідного краю». Бесіда за змістом.

2) дидактична гра «Птахи нашого краю» (наприклад, це синичка, вона зимує поруч з нами, синичка — зимуючий птах…)

3) дидактична гра «Хто де живе»

4) дидактична гра «Шпак красень». Опис зовнішнього виду

5) дидактична гра «Хто що їсть». Читання оповідання В. Сухомлинського «Шпак прилетів».

Вихователь  Смальченко В.М  Заучування прикмети: «Шпак прилітає — весну сповіщає»

20.03.2020      Дитина в соціумі

Тема: «Ти дорослий, я дитина (порівняння характеристик дорослого й дитини)»

Дидактична гра «Хто я?» (розгляд ілюстрацій зображення дорослих і дітей)

19.03.2020     

  Вихователь  Смальченко В.М Математична скарбничка

Тема: «Порівняння предметів за: кольором, розміром, формою. Лічба предметів: пряма й порядкова»

Порівняння предметів за величиною, формою, кольором

Дидактична гра «Знайди сусідів» (суміжні числа)

Приклад

Завдання:     … 4 …

Відповідь:    3   4   5

Вихователь Зубко І.В       Дидактична гра «Склади таке саме» (геометричні фігури)

Кількість однакових фігур позначається цифрою

18.03.2020       

Вихователь Зубко І.В.  Віконечко в природу

Спостереження за вербовими котиками

Читання вірша Ю. Петрова «Вербова гілочка»

Бесіда: за змістом вірша, відгадування загадок:

1) Заблудилась в верболозі

Дні і ночі ранить сльози.

(Плакуча верба)

2) Облетіли всю вербичку

Сірі братики й сестрички.

(Вербові котики)

Робота над змістом вірша В. Скуратівського «Верба»

Вихователь  Смальченко В.М   Чарівні фарби

Тема: «Вербові гілочки»

17.03.2020       

Вихователь  Смальченко В.М. Любій малечі про цікаві речі

Тема: «А вже весна, а вже красна»

розгляд ілюстрації на весняну тематику

читання вірша М. Вінграновського «Кіт, зима та весна»

Дидактична гра «Чому тане сніг?»

Вихователь Зубко І.В.    Читання вірша М. Воронко

Вивчання прислівʼя «Весна днем красна», «Весняний день рік годує»

Тема: «Перша весняна квітка» Аплікація

Вам може бути цікаво...

2 коментарі

  1. Кіра сказав:

    Познайомилися з циліндром. Визначили фігури за товщиною. Рахували фігури та порівнювали яких більше та менше.

  2. Кіріл сказав:

    Ознайомились з оповіданням В. Сухомлинського “Все в лісі співає”. Також провели мовленнєву гру”Що потрібно дереву?”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *